Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-24, 15:23
  #13
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKronor
Förlåt, men som jag nämnt ett antal gånger tidigare är jag urkass på datorer, tror du att du skulle kunna förklara lite detaljerat hur jag får upp utfortkaren och kan köra setupen där?
Är ny på windows 8 (mitt nuvarande operativsystem) så jag vet inte riktigt hur det går till.

Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Klicka på den här datorn, högerklicka sedan på "cd-romen" och välj öppna.


Nu har du dock Win 8.. Har ingen aning om man måste slå av metro eller inte. Har noll erfarenhet från windows 8 då det inte tilltalar mig att byta från mitt nuvarande.
Citera
2013-03-24, 15:36
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Nu har du dock Win 8.. Har ingen aning om man måste slå av metro eller inte. Har noll erfarenhet från windows 8 då det inte tilltalar mig att byta från mitt nuvarande.

Förstår, har en annan dator med windows vista. Om det är stor skillnad? Nu lyckades jag dock få igång spelet genom att högerklicka på cd-rom ikonen och öppna, fick sedan upp en väldans lång lista på lite saker, öppnade sedan "COMMANDOS" Och sedan klicka jag på Granat ikonen vid namn "Commandos" så öppnades spelet och jag kunde spela. Förstår inte hur det kunde funka, men glad att det gjorde så Nu skall jag se om det funkar lika lätt på vista datorn, där jag helst vill ha spelet.
Citera
2013-03-24, 16:39
  #15
Medlem
Okej, som sagt får igång spelet. Men det verkar som om jag inte kan spara spelet. Både load game och save game är gråa, kan det ha något med att jag bara öppnade en demo kanske? Vet inte hur jag ska få igång installationen i windows 95/98 format. Såfort jag högerklickar på egenskaper på CD-rommen kommer inte "kompabilitet" upp.
Citera
2013-03-24, 17:13
  #16
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKronor
Okej, som sagt får igång spelet. Men det verkar som om jag inte kan spara spelet. Både load game och save game är gråa, kan det ha något med att jag bara öppnade en demo kanske? Vet inte hur jag ska få igång installationen i windows 95/98 format. Såfort jag högerklickar på egenskaper på CD-rommen kommer inte "kompabilitet" upp.

Cd-rommen är väl skrivskyddad. Prova kopiera skivans innehåll till en disk?
Citera
2013-03-24, 17:43
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Cd-rommen är väl skrivskyddad. Prova kopiera skivans innehåll till en disk?

Är detta svårt? Har aldrig testat o bränna någonting till en annan skiva. Desutom har jag nog inga toma cd skivor hemma
Citera
2013-03-24, 18:08
  #18
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKronor
Är detta svårt? Har aldrig testat o bränna någonting till en annan skiva. Desutom har jag nog inga toma cd skivor hemma

Det jag menar är att du kopierar allt material från skivan till en hårddisk. Markera bara filerna du vill kopiera och högerklicka och välj kopiera (ctrl+c), sen är det bara att klistra in det någonstans.

Detta fungerar i regel aldrig med nyare mjukvara men det kan fungera med gamla program.
Citera
2013-03-24, 18:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Det jag menar är att du kopierar allt material från skivan till en hårddisk. Markera bara filerna du vill kopiera och högerklicka och välj kopiera (ctrl+c), sen är det bara att klistra in det någonstans.

Detta fungerar i regel aldrig med nyare mjukvara men det kan fungera med gamla program.

Okej jag skall testa det. skall jag köra "öppna" på CD-rom skivan och sedan kopiera hela innehållet jag ser där inne och klistra in en annan map på skrivbordet?

Vad jag mer märkte med spelet när jag startade det är att alltid går otroligt mycket snabbare än det skall göra. Som om det var speedat 1.5x - 2.0x
Citera
2013-03-24, 18:40
  #20
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKronor
Okej jag skall testa det. skall jag köra "öppna" på CD-rom skivan och sedan kopiera hela innehållet jag ser där inne och klistra in en annan map på skrivbordet?

Vad jag mer märkte med spelet när jag startade det är att alltid går otroligt mycket snabbare än det skall göra. Som om det var speedat 1.5x - 2.0x

Släng in det i din andra partition/disk (D: ?). Undvik att fylla systemdisken med för mycket skit, särskilt om du har HDD och inte SSD.

Att det går snabbare beror på att du har för hög FPS. Prova forcera V-sync genom grafikdrivrutinerna.
http://img401.imageshack.us/img401/4636/vsync.png

Så ser det ut om du har nvidia, ändra till on. Annars kan du forcera det enbart för commandos, det är dock bökigare men knappast svårt.
Citera
2013-03-24, 19:34
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Släng in det i din andra partition/disk (D: ?). Undvik att fylla systemdisken med för mycket skit, särskilt om du har HDD och inte SSD.

Att det går snabbare beror på att du har för hög FPS. Prova forcera V-sync genom grafikdrivrutinerna.
http://img401.imageshack.us/img401/4636/vsync.png

Så ser det ut om du har nvidia, ändra till on. Annars kan du forcera det enbart för commandos, det är dock bökigare men knappast svårt.

Har fixat det mesta, står bara kvar på problemet med att alltid rör sig för snabbt, jag ändrade till "på" i nvidias kontrollpanel, men hände ingenting.
Citera
2013-03-24, 20:19
  #22
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKronor
Har fixat det mesta, står bara kvar på problemet med att alltid rör sig för snabbt, jag ändrade till "på" i nvidias kontrollpanel, men hände ingenting.

Provat att endast köra på en kärna? Starta aktivitetshanteraren (ctrl+shift+esc) efter du startat spelet och klicka på fliken processer. Leta sedan rätt på rätt process (liknande "Commandos.exe") högerklicka på den och klicka på "processortilldelning" och bocka ur alla kärnor utom den första. Du kanske måste klicka på "visa processer för alla användare".
Citera
2013-03-25, 00:26
  #23
Medlem
Jag köpte spelet via steam 11 spänn. Och behövde ett program som kallas "BEL loader" Jag försöker starta det som det står på forumet att man skall göra men får alltid ett meddelande:
"Failed to find steam." Förstår inte varför, någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2013-03-26, 17:11
  #24
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKronor
Jag köpte spelet via steam 11 spänn. Och behövde ett program som kallas "BEL loader" Jag försöker starta det som det står på forumet att man skall göra men får alltid ett meddelande:
"Failed to find steam." Förstår inte varför, någon som vet vad felet kan vara?

Kan ha med registret att göra. Prova installera om Steam då det inte är hur lätt som helst att grunka på i regedit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback