Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-24, 12:20
  #1
Medlem
Hej!
Jag har sedan slutet på oktober käkat xanor/ xanax 6-12mg/dagen som ja av min läkare fått utskrivet pg.a min äckligt svåra ångest. Började från februari månad märka att jag enbart tar tabletterna för dess rus och inget annat.
Bestämmde mig i förrigår att lägga av med skitet då ja mår lika dåligt kickad som inte. Den första natten var inga problem över huvudtaget, det var morgonen därpå.
Kl halv 6 på morgonen vaknar jag av att svettet rinner från min kropp som ett vattenfall och jag mår extremt illa. Så ja springer till toan samtidigt som ja fryser häcken av mig och spyr ut så stora mängder att ja själv blir rädd. Min kompis som sover i andra rummet vaknar o ser hur jag ligger ihop-krupen, darrandes och gråtfärdig på toalettgolvet. Han tar då mina 6 resterande xanor o spolar ner dom i toan. Han lyfter upp mig o sätter mig på soffan med att varmt glas te i handen, men ja vill varken äta, dricka, sova, skratta elr gråta, ja vill bara ha mina xanor!!!!!!!!
Klumpen i magen bara växer o ja vet nte vad ja ska ta mig till KOMMER FAN GÅ RAKT IN I VÄGGEN SNART o ovanpå detta så har ja en mycket svår ångest som kommer periodvis.

Snälla någon som har erfarenhet av bensoAT hjälp!!! För denna at+ångesten kmr göra så att ja hänger mig ifrån turning torso
Citera
2013-03-24, 12:24
  #2
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fukka
Hej!
Jag har sedan slutet på oktober käkat xanor/ xanax 6-12mg/dagen som ja av min läkare fått utskrivet pg.a min äckligt svåra ångest. Började från februari månad märka att jag enbart tar tabletterna för dess rus och inget annat.
Bestämmde mig i förrigår att lägga av med skitet då ja mår lika dåligt kickad som inte. Den första natten var inga problem över huvudtaget, det var morgonen därpå.
Kl halv 6 på morgonen vaknar jag av att svettet rinner från min kropp som ett vattenfall och jag mår extremt illa. Så ja springer till toan samtidigt som ja fryser häcken av mig och spyr ut så stora mängder att ja själv blir rädd. Min kompis som sover i andra rummet vaknar o ser hur jag ligger ihop-krupen, darrandes och gråtfärdig på toalettgolvet. Han tar då mina 6 resterande xanor o spolar ner dom i toan. Han lyfter upp mig o sätter mig på soffan med att varmt glas te i handen, men ja vill varken äta, dricka, sova, skratta elr gråta, ja vill bara ha mina xanor!!!!!!!!
Klumpen i magen bara växer o ja vet nte vad ja ska ta mig till KOMMER FAN GÅ RAKT IN I VÄGGEN SNART o ovanpå detta så har ja en mycket svår ångest som kommer periodvis.

Snälla någon som har erfarenhet av bensoAT hjälp!!! För denna at+ångesten kmr göra så att ja hänger mig ifrån turning torso

Vad säger du om att vända dig till vården?
Citera
2013-03-24, 12:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fukka
Hej!
Jag har sedan slutet på oktober käkat xanor/ xanax 6-12mg/dagen som ja av min läkare fått utskrivet pg.a min äckligt svåra ångest. Började från februari månad märka att jag enbart tar tabletterna för dess rus och inget annat.
Bestämmde mig i förrigår att lägga av med skitet då ja mår lika dåligt kickad som inte. Den första natten var inga problem över huvudtaget, det var morgonen därpå.
Kl halv 6 på morgonen vaknar jag av att svettet rinner från min kropp som ett vattenfall och jag mår extremt illa. Så ja springer till toan samtidigt som ja fryser häcken av mig och spyr ut så stora mängder att ja själv blir rädd. Min kompis som sover i andra rummet vaknar o ser hur jag ligger ihop-krupen, darrandes och gråtfärdig på toalettgolvet. Han tar då mina 6 resterande xanor o spolar ner dom i toan. Han lyfter upp mig o sätter mig på soffan med att varmt glas te i handen, men ja vill varken äta, dricka, sova, skratta elr gråta, ja vill bara ha mina xanor!!!!!!!!
Klumpen i magen bara växer o ja vet nte vad ja ska ta mig till KOMMER FAN GÅ RAKT IN I VÄGGEN SNART o ovanpå detta så har ja en mycket svår ångest som kommer periodvis.

Snälla någon som har erfarenhet av bensoAT hjälp!!! För denna at+ångesten kmr göra så att ja hänger mig ifrån turning torso

Bara att bita ihop, några folköl eller ett par glas vin kan hjälpa, annars är det bara att uthärda det som en man. Du kommer att må mycket bättre imorgon, efter 3 veckor ska du vara så gott som ny.
Citera
2013-03-24, 12:32
  #4
Medlem
Ja fick mina xanor pga min ångest o nu när xanoren är borta så har ja inget ångestskydd o hur ska ja klara mig när ja nte ens kan behärska min vanliga ångest o nu är ett beroende inne i bilden också .. shit asså........
Citera
2013-03-24, 12:38
  #5
Avstängd
LordAllMightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fukka
Hej!
Jag har sedan slutet på oktober käkat xanor/ xanax 6-12mg/dagen som ja av min läkare fått utskrivet pg.a min äckligt svåra ångest. Började från februari månad märka att jag enbart tar tabletterna för dess rus och inget annat.
Bestämmde mig i förrigår att lägga av med skitet då ja mår lika dåligt kickad som inte. Den första natten var inga problem över huvudtaget, det var morgonen därpå.
Kl halv 6 på morgonen vaknar jag av att svettet rinner från min kropp som ett vattenfall och jag mår extremt illa. Så ja springer till toan samtidigt som ja fryser häcken av mig och spyr ut så stora mängder att ja själv blir rädd. Min kompis som sover i andra rummet vaknar o ser hur jag ligger ihop-krupen, darrandes och gråtfärdig på toalettgolvet. Han tar då mina 6 resterande xanor o spolar ner dom i toan. Han lyfter upp mig o sätter mig på soffan med att varmt glas te i handen, men ja vill varken äta, dricka, sova, skratta elr gråta, ja vill bara ha mina xanor!!!!!!!!
Klumpen i magen bara växer o ja vet nte vad ja ska ta mig till KOMMER FAN GÅ RAKT IN I VÄGGEN SNART o ovanpå detta så har ja en mycket svår ångest som kommer periodvis.

Snälla någon som har erfarenhet av bensoAT hjälp!!! För denna at+ångesten kmr göra så att ja hänger mig ifrån turning torso

Kämpa på!!!!

Håll dig ifrån skiten, hoppas verkligen att du klarar det. Har själv börjat med att trappa ner nu, planerar att vara fri om 1 månad kanske.

Mvh
Citera
2013-03-24, 22:08
  #6
Medlem
Motherships avatar
Ta dig till vården, beroendecentrum eller akutpsyk, det finns ingen anledning att tända av utan support hemma.

Eller det är klart att det är bra om du klarar det - men det är ju inte direkt bekvämt.
Citera
2013-03-24, 22:21
  #7
Medlem
Man ska ej sluta tvärt med benso för den delen ej med Xanor. Ger för stor chock för kroppen. Inom beroenevård så i regel en som använt Xanor sätts över på en långtidsverkande bensodiazepin som diazepam sen sker nedtrappning på det i långsam takt, väldigt långsamt finns liksom ingen anledning att skynda sig utan ta det stegvis. Den långsamma nedtrappningen ska ge bäst möjliga avänjning. Sluta tvärt så chockas kroppens system hårt och skoningslöst.
Citera
2013-03-24, 23:27
  #8
Medlem
Du behöver ett nedtrappningsschema. Kommer må så pissigt dåligt om du går CT.
Citera
2013-03-25, 02:31
  #9
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dempsey
Man ska ej sluta tvärt med benso för den delen ej med Xanor. Ger för stor chock för kroppen. Inom beroenevård så i regel en som använt Xanor sätts över på en långtidsverkande bensodiazepin som diazepam sen sker nedtrappning på det i långsam takt, väldigt långsamt finns liksom ingen anledning att skynda sig utan ta det stegvis. Den långsamma nedtrappningen ska ge bäst möjliga avänjning. Sluta tvärt så chockas kroppens system hårt och skoningslöst.

Citat:
Ursprungligen postat av freakydyky
Du behöver ett nedtrappningsschema. Kommer må så pissigt dåligt om du går CT.

Håller med ovanstående. Benzo skall man trappa ned under en lång period. Det är inget man bara lägger av med sådär.
Citera
2013-03-25, 03:39
  #10
Medlem
Hummlas avatar
Vet precis hur det känns, gått igenom 2 st Benso avtändningar, man känner sig naken utan tabletterna, panikattackerna lurar runt hörnet, konstiga tankar, tvångstankar, ticks, muskelvärk och spasmer.

Men det går över, du kommer ha det förjävligt nån månad nu, det kommer gå i vågor hur du mår, räkna med minst 1 år innan du är helt återställd. Själv är jag lite över 4 månader sedan min Benso avtändning (helt nykter nu) jag är inte återställd men jag mår fan så mycket bättre nu, kommer fortfarande i vågor.

Jag åt främst Iktorivil, låg på ca 10mg Iktorivil om dagen + blandat Xanor och Stesolid på det. Kunde absolut inte trappa ner, anledningen var för att jag är missbrukare, så länge som jag hade tillgång till tabletter kunde jag inte ge fan i att flumma ner mig flera gånger i veckan trots att jag trappade.
Det enda som funkade var att köra en Cold turkey, den korta tiden du käkat så är det inget farligt, bara förjävla obehagligt.

Hjälpmedel: Kamomillté på kvällarna, Mirtazapin innan sömn, Magnesium 3 ggr per dag, Proteinshakes istället för fast mat om du inte kan äta, Inderal (betablockerare) mot hjärtrusningarna.
Mirta och Inderal får du utskrivet bara du knäpper med fingret hos läkaren.

Ge fan i ALLA GABA droger, fortsätter du dricka alkohol kan du lika gärna trycka piller istället under din at, du förlänger bara abstinensen på samma sätt som om du drar i dig mer benso.
Dricker du alkohol några månader efter du slutat med tabletterna kan du dra igång en förjävla avtändning igen då du triggar igång en postakut abstinens.
__________________
Senast redigerad av Hummla 2013-03-25 kl. 03:48.
Citera
2013-03-27, 08:58
  #11
Medlem
Mr.Riddims avatar
http://www.topformula.se/article/ada...FdF4cAodQCwAAg
Citera
2015-07-01, 23:26
  #12
Medlem
trollgubbens avatar
Du behöver ett nedtrappningsschema.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback