Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-26, 20:21
  #13
Medlem
Evil_Invaders avatar
Kollade bara lite snabbt, men Knipex verkar börja här prismässigt.

Några verktygssatser.
KS Tools
KWB
Gedore Carolus
KS Tools
Proxxon
Citera
2013-03-27, 20:07
  #14
Medlem
Tack för länkarna, det paketet ifrån KS Tools verkar vara hyfsat komplett!
Citera
2013-03-28, 08:32
  #15
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Tack för länkarna, det paketet ifrån KS Tools verkar vara hyfsat komplett!

Ja den fungerar säkert för dig då får du med det mesta som du lär behöva.
Citera
2013-05-20, 00:09
  #16
Medlem
Jag har också bra erfarenhet av Knipex tänger, tysk kvalitet. Köpte hem ett par från verktyg24.se och är mycket nöjd med dem.
Citera
2013-05-23, 20:25
  #17
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Till-marschmusik
om du är intresserad av det bästa:

finsnickeri: festool
grovjobb: hilti

Hilti har fina sticksågar, handklingor, skruvdragare mm..
Men många förknippar nog Hilti med Bil och proppmaskiner..
Citera
2013-05-24, 09:40
  #18
Medlem
woofers avatar
Clasohlsons egna varumärken kan ibland vara väldigt prisvärda och håller en ok kvalité. Jag vet att bacho har tillverkat en del verktygen som säljs under CO egna varumärke. Gäller verkligen inte allt men det går att plocka ut en del guldkorn.

Sen tror jag att Bacho försöker öka sina marknadsandelar och har på sistone börjat tillverka mer under sitt eget varumärke men som är mer riktat (och prissatt) mot privatpersoner. Det är väl frågan om detta segment håller samma höga kvalitet som de verktyg som det tillverkar mot proffsmarknaden. Jag ställer mig tveksam till att så skulle vara fallet, sannolikt är det väl licenstillverkat men lägre krav på kvalité och toleranser. Dock tror jag nog fortfarande att kvalitén är bättre än genomsnittet och betydligt bättre än billigt "no namne" skit.

Att titta och klämma och känna med lite erfarenhet i ryggen är nog det bästa sättet att köpa prisvärde verktyg på. Att bara gå på pris eller varumärke är riskabelt.
Citera
2017-02-22, 15:39
  #19
Medlem
maxorrs avatar
Bara för att det var relativt innovativt klipp som bara dök upp, för er proffs som vill ha bra kvalite, och slippa bli av med verktygen på ett eller annat sett, kan ni ju titta på denna reklam

https://www.youtube.com/watch?v=5sh0_I_2nhQ
Citera
2017-12-25, 14:36
  #20
Medlem
JustZlatans avatar
Det undrar jag med. Tänkte köpa kvalitetsverktyg så svenska återförsäljare går ju fet bort. Kollade på Conrad och de har märken som Wera och Hazet vilket jag antar är bra kvalitet? Men för att komma över fraktfritt-gränsen på 599 kr tänkte jag köpa ett gäng verktyg som kan vara bra att ha både för bilen och annat hemma och när jag ska bygga mina uppfinningar. Ska byta kupéfilter så tror att jag måste ha en Torx T25 iaf.
__________________
Senast redigerad av JustZlatan 2017-12-25 kl. 14:38.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback