Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-23, 01:48
  #1
Medlem
Hej allihopa! Jag har beställt hem 5 g 5F-AKB48 och 2 burkar knaster 80 g ( sammanlagt 160 g ) och har lite frågor och hade behövt hjälp med en del detaljer då jag är ganska ny på tillverkandet men ej på rökandet haha !

Som jag har förstått så är 5F-AKB48 fortfarande en laglig rökmix och borde då fortfarande kunna användas i Sverige utan att få straff av lagens långa arm?!

Jag hoppas bara att jag har beställt hem rätt grejer då jag inte ens vet ifall den här 5F~ är rätt grej att göra spice med?

Men till saken ifall nu allt stämmer , tror ni att en blandning på 5 g 5F-AKB48 i 160 g knaster hade blivit en lagom? För starkt / för svagt?

Och jag undrar också vad ni tycker om själva 5F-AKB48? Är det något att ha?

Jag hade tänkt köra ner aceton, 5 grammen av 5F~ och 160 g knaster i en mindre rostfri skål för att sedan blanda runt och låta avdunsta i ett x antal timmar, det jag undrar är hur mycket aceton jag ska använda mig av för att den här blandningen ska bli bra??

Jag hoppas att någon vänlig själ därute hjälper mig och kommer förstås att skriva på detta forum om hur kicken och allt blev, men fram tills dess så tackar jag för all hjälp jag kan få! Mvh Den store
Citera
2013-03-23, 08:48
  #2
Medlem
BigMushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottnacken
Hej allihopa! Jag har beställt hem 5 g 5F-AKB48 och 2 burkar knaster 80 g ( sammanlagt 160 g ) och har lite frågor och hade behövt hjälp med en del detaljer då jag är ganska ny på tillverkandet men ej på rökandet haha !

Som jag har förstått så är 5F-AKB48 fortfarande en laglig rökmix och borde då fortfarande kunna användas i Sverige utan att få straff av lagens långa arm?!

Jag hoppas bara att jag har beställt hem rätt grejer då jag inte ens vet ifall den här 5F~ är rätt grej att göra spice med?

Men till saken ifall nu allt stämmer , tror ni att en blandning på 5 g 5F-AKB48 i 160 g knaster hade blivit en lagom? För starkt / för svagt?

Och jag undrar också vad ni tycker om själva 5F-AKB48? Är det något att ha?

Jag hade tänkt köra ner aceton, 5 grammen av 5F~ och 160 g knaster i en mindre rostfri skål för att sedan blanda runt och låta avdunsta i ett x antal timmar, det jag undrar är hur mycket aceton jag ska använda mig av för att den här blandningen ska bli bra??

Jag hoppas att någon vänlig själ därute hjälper mig och kommer förstås att skriva på detta forum om hur kicken och allt blev, men fram tills dess så tackar jag för all hjälp jag kan få! Mvh Den store


5f-AKB48 är numera den bättre cannabinoiden Du köpte den bästa men 160g till 5 är lite väl mycket. Själv har jag 15 på 1 gram. Toleransen går ju upp som sagt. Bättre att blanda det som riktigt gräs och sen röka rent än att röka 3 bongar efgter varandra för att bli beng :P

Men låt os säga att du kör 5 på ett hg. Då kommer du ungefär behöva en hel 150 ml aceton flaska

Jag hade tagit det på 100 g och sen meckat ut med knaster efteråt om det behövdes

Happy Toke!
Citera
2013-03-23, 10:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigMush
5f-AKB48 är numera den bättre cannabinoiden Du köpte den bästa men 160g till 5 är lite väl mycket. Själv har jag 15 på 1 gram. Toleransen går ju upp som sagt. Bättre att blanda det som riktigt gräs och sen röka rent än att röka 3 bongar efgter varandra för att bli beng :P

Men låt os säga att du kör 5 på ett hg. Då kommer du ungefär behöva en hel 150 ml aceton flaska

Jag hade tagit det på 100 g och sen meckat ut med knaster efteråt om det behövdes

Happy Toke!


Fan vad skönt att höra att man iallafall beställde hem rätt haha! =) , Så du tycker att jag borde använda dem 5 g 5F-AKB48 till ca 100 g knaster istället!? Och till detta ska jag då köpa en hel aceton flaska 150 ml på tex Ica? hörde något om märket Gripen?
Och då är det bara ner med allt det i nån skål jävel som helst inte är av plast och röra om då och då och låta stå och avdunsta i några timmar? vet du ca hur många timmar vi prata om för 1 Hg? Tacksam för svar!
Citera
2013-03-23, 10:55
  #4
Medlem
BigMushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottnacken
Fan vad skönt att höra att man iallafall beställde hem rätt haha! =) , Så du tycker att jag borde använda dem 5 g 5F-AKB48 till ca 100 g knaster istället!? Och till detta ska jag då köpa en hel aceton flaska 150 ml på tex Ica? hörde något om märket Gripen?
Och då är det bara ner med allt det i nån skål jävel som helst inte är av plast och röra om då och då och låta stå och avdunsta i några timmar? vet du ca hur många timmar vi prata om för 1 Hg? Tacksam för svar!


En hel Röd Gripen, oljefri, flaska till ett hg

Skål av keramik eller metall och kom ihåg att det är luft som får aceton att avdunsta, inte värme

Om du rör om och låter det stå vid fönstret så pratar vi om några timmar bara du kan ta ut en matsked och torka vid sidan av om du vill ha en bong torkat fort När det inte är super blött så lägg det då på ett papper och vänd blandningen över vart annat så att maximalt med luft kommer i det. då tar det kanske bara 5-10 minuter beroende på hur "blött" det var när du började. Men se upp för fläckar på pappret. Det är ju det vi är ute efter

Blanda ner cannabinoiderna i accetonen i skålen först, sen i med knaster
Citera
2013-03-26, 02:00
  #5
Medlem
Om du köper en spray flaska i hd-pe plast så kan du spraya på det på knastret.
Det blir mkt mindre aceton, bättre fördelat och pontenare känns de som.
Ledsen för dålig stavning osv.
Och 5g på 160g knaster kommer bli perfekt efter som du inte är så van mix rökare
Må bäst.
Citera
2013-03-26, 03:09
  #6
Medlem
Playams avatar
Tycker också att 100g borde vara bra, även om det räcker till 160g. Lärt mig att överdriva när jag gör mixar, med anledningen nån annan nämnde i tråden: toleransen man bygger upp..
Citera
2013-03-26, 18:46
  #7
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMush
En hel Röd Gripen, oljefri, flaska till ett hg

Skål av keramik eller metall och kom ihåg att det är luft som får aceton att avdunsta, inte värme

Om du rör om och låter det stå vid fönstret så pratar vi om några timmar bara du kan ta ut en matsked och torka vid sidan av om du vill ha en bong torkat fort När det inte är super blött så lägg det då på ett papper och vänd blandningen över vart annat så att maximalt med luft kommer i det. då tar det kanske bara 5-10 minuter beroende på hur "blött" det var när du började. Men se upp för fläckar på pappret. Det är ju det vi är ute efter

Blanda ner cannabinoiderna i accetonen i skålen först, sen i med knaster

Vad menar du med det?
Citera
2013-03-26, 19:03
  #8
Medlem
BigMushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Vad menar du med det?


Att man ska akta sig för fläckar på tork pappret. i acetonen ligger ju det vi är efter. Det ska varra i lungorna, inte fläckvis på pappret

Bättre? :3
Citera
2013-03-26, 19:13
  #9
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMush
Att man ska akta sig för fläckar på tork pappret. i acetonen ligger ju det vi är efter. Det ska varra i lungorna, inte fläckvis på pappret

Bättre? :3

Jag är säkert helt dum i huvudet som fortfarande inte är helt med på hur du menar, men jag förmodar att du menar:

Det ska vara fläckfritt innan det röks, så att vi vet att det har fastnat på knastret/tobaken som ska ner i lungorna och att det inte ligger på pappret?

Fy vad dum jag känner mig!
Citera
2013-03-26, 19:52
  #10
Medlem
BigMushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Jag är säkert helt dum i huvudet som fortfarande inte är helt med på hur du menar, men jag förmodar att du menar:

Det ska vara fläckfritt innan det röks, så att vi vet att det har fastnat på knastret/tobaken som ska ner i lungorna och att det inte ligger på pappret?

Fy vad dum jag känner mig!


:P om det blir fläckar på pappret så betyder det att det fortfarande är för blött. Inte bra.
Då ska man kasta tillbaka det i skålen och vänta ett tag till innan man börjar med pappers steget.
Fläckarna innehåller ju det man ska röka så fläckar på pappret är dåligt. Fläckarna ska sugar in i tobaken, inte pappret.

Nu då? :P
Citera
2013-03-26, 20:28
  #11
Medlem
Personligen, jag förstår vad snubbarna menar med 5-100, men jag rekomenderar det VERKLIGEN INTE!
Du är inte van att röka rent, då är det en jävligt dum idé o blanda så starkt! Jag blandar 1-30 upp till 1-40, inte ner till 1-20 och blir skit nöjd! Fint rent o allt.
Rök inte överdrivet mycket bara! Så kan man röka rent all the time utan att det blir för mycket. Fett skönt!
Citera
2013-03-26, 21:04
  #12
Medlem
Nu efteråt känner jag mig ganska dum asså... sa ju tidigare i tråden att jag hade beställt från en utrikes sida vars namn är chemicalservices, la en beställning på ca 700 kr, visst inte jättemycket pengar men hade ju kunnat bli haha ;D , men efter att ha läst lite om vad personer skriver angående tullen av denna sida så antar jag att jag ej ska förvänta mig att få hem något i brevlådan? beställde både 5g 5F-AKB48 Pulver och även färdigblandad rökmix. Står att det är shipped och påväg men såg även att andra hade fått detta meddelande för att det sedan ska fastna i tullen, finns det någon chans att det slinker igenom och hamnas hemma hos mig ändå eller är det kört? Jag hoppas verkligen att jag få hem det haha, snälla säg att någon har lyckats nyligen så hade jag blivit glad haha
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback