Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-13, 14:15
  #12073
Medlem
Stämmer av för legend i februari. Missade januari pga brist på tid och så jävla tråkigt att spela mot rogues. Kör Unholy DK nu, jävligt stark deck.
Citera
2023-02-13, 21:38
  #12074
Medlem
Någon som lirar Battlegrounds? Är på rank 5000 just nu och tycker det är svårare att få bättre rank denna omgången. Jäkla jobbig algoritm som ändrar lite varje dag så det är svårt att veta vilka kort som kan komma. Men försöker köra undead, men de börjar komma allt glesare nu. Annars tycker jag inte det finns något kul som håller mot undead och det finns ju alltid någon varje runda som lyckas få till dem.

Har över 50 000 guld på kontot. Var längesedan jag tröttnade på att köpa pack för guld.
__________________
Senast redigerad av JohnWicks 2023-02-13 kl. 21:53.
Citera
2023-02-14, 11:25
  #12075
Medlem
DrWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Någon som lirar Battlegrounds? Är på rank 5000 just nu och tycker det är svårare att få bättre rank denna omgången. Jäkla jobbig algoritm som ändrar lite varje dag så det är svårt att veta vilka kort som kan komma. Men försöker köra undead, men de börjar komma allt glesare nu. Annars tycker jag inte det finns något kul som håller mot undead och det finns ju alltid någon varje runda som lyckas få till dem.

Har över 50 000 guld på kontot. Var längesedan jag tröttnade på att köpa pack för guld.

Japp jag kör några varje dag. Är runt 5,5k och har också svårare matcher än förra säsongen då jag låg runt 6,2 istället.

Undeads blev ju nerfat lite så mindre flyt med dom och som du säger är det fortfarande en del som plockar dom tidigt.

Quilboars är fortfarande inte i hamn även om dom försökt boosta dom.

Väldigt starka kombos är baron med beasts. Magmalocks med master of reality eller inifinity pirates. Ser inget direkt som utmanar det om man inte hittat brann tidigt med murlocs och sedan kör blaster med det.
Citera
2023-02-14, 19:41
  #12076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrWang
Japp jag kör några varje dag. Är runt 5,5k och har också svårare matcher än förra säsongen då jag låg runt 6,2 istället.

Undeads blev ju nerfat lite så mindre flyt med dom och som du säger är det fortfarande en del som plockar dom tidigt.

Quilboars är fortfarande inte i hamn även om dom försökt boosta dom.

Väldigt starka kombos är baron med beasts. Magmalocks med master of reality eller inifinity pirates. Ser inget direkt som utmanar det om man inte hittat brann tidigt med murlocs och sedan kör blaster med det.

Tack för tipsen. Håller med att Quilbors tappat. Jag föredrar Undead, men snart droppar de inte tillräckligt ofta och då har de nog gjort sitt då de inte kan boosta andra raser. Merlocs har alltid fungerat tidigare, men det känns lite si och så nu. Kanske beast fungerar igen nu. Föredrar robotarna då de kan ha en Shield 🛡, men ska nog testa beast igen.
Har pendlat mellan 6500-7000 tidigare utan att betala. Första gången jag betalar. Men det är inte så många gubbar jag gillar längre trots fyra att välja på. Gillade mer när man tiggare säsong hade ett uppdrag att välja på i början. Nu gäller det för mycket att hitta rätt gubbe och får man en rätt dålig så får man hoppas att man träffar på Undead 🧟‍♂️
Citera
2023-02-15, 11:43
  #12077
Medlem
DrWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tack för tipsen. Håller med att Quilbors tappat. Jag föredrar Undead, men snart droppar de inte tillräckligt ofta och då har de nog gjort sitt då de inte kan boosta andra raser. Merlocs har alltid fungerat tidigare, men det känns lite si och så nu. Kanske beast fungerar igen nu. Föredrar robotarna då de kan ha en Shield 🛡, men ska nog testa beast igen.
Har pendlat mellan 6500-7000 tidigare utan att betala. Första gången jag betalar. Men det är inte så många gubbar jag gillar längre trots fyra att välja på. Gillade mer när man tiggare säsong hade ett uppdrag att välja på i början. Nu gäller det för mycket att hitta rätt gubbe och får man en rätt dålig så får man hoppas att man träffar på Undead 🧟‍♂️

Yep I feel you. Ja baron fungerar ju så att dom stackar nu, så har du två så fungerar dom som två istället för innan när två fortfarande hade funktionen av en, därför det är bättre nu även om man förlorar en slot mer eller mindre pga två baroner.

Får man 6 droppen med baron så är mech ganska starkt. Även den 5 droppen vars namn jag glömmer, han som reset skölden så fort någon annan förlorar den, den är stark alltså.

Håller helt med förövrigt, det var roligare med quests och vi får hoppas att dom kommer åter när dom fått ordning lite mer på balansen, det brukar ju vara knivigt i början när en ny ras är släppt precis som det var med nagas. Personligen så tycker jag att det är väldigt tråkigt att dom valt att lägga battle pass bakom en betalvägg, innan kunde man ju köpa den för 1200 guld istället men nu så har dom en helt ny typ av currency..

Jag förstår det ändå någonstans, vanligt game play har gått ned sig och istället så är battlegrounds det stora populära game modet nu men det är ändå trist när dom gör så.
Citera
2023-12-07, 08:32
  #12078
Medlem
Fenjal888s avatar
Tjenis gubbs. Jag lirade mycket Hearthstone när det släpptes (2012?), jag lirade ca 2-3 aktivt och har sedan dess kanske lirat något enstaka game en gång i kvartalet. Loggade in häromdagen och tänkte ge det en chans.

Det har ju kommit SÅ många nya kort så vet knappt hur man ska få ihop ett bra deck med det jag har. Man fick välja ett complete deck (welcome back gift) och det har varit guld. Kan man använda Official Deck Builder och se om det finns rekommenderade deck med det jag har? Är förödande att leta efter decks online och börja bygga, för att efter ett tag se att man saknar 5-10 kort, som ofta är key cards.

Lirar just nu Shaman baserat på Totems. Det behöver inte vara helt perfekt, alltså competetive, men ändå ett bra deck. Kan tänka mig vilken klass som helst.
Citera
2023-12-07, 08:44
  #12079
Medlem
Stardragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tjenis gubbs. ...
Kör battlegrounds så behöver du inte oroa dig för utdaterade kort eller metadecks. Jag spelar inte speciellt mycket, men de gånger jag är inne kör jag 100% battlegrounds.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback