Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 17:54
  #11857
Medlem
ojns avatar
Som sagt, tiden har inte gått ut i *deras* ände. Folk straffas tillräckligt (på *riktigt*) av alla värdelösa animeringar som tar tid, de ska inte också behöva straffas för att de faktiskt spelar alla spells i tid och animationerna "laggar".
Citera
2017-10-31, 18:19
  #11858
Medlem
Nu när det gått några dagar i halloween, hur har det gått för er i arenan? Vilken kombination har fungerat bäst?
Personligen är det nog priest & mage som fungerat väldigt bra med mycket AOE osv
Citera
2017-11-11, 18:26
  #11859
Medlem
Nihennas avatar
Hur tror ni att Blizzard resonerade när de gav mage av alla klasser syster som ger dem en extra tur?

Enligt mig den värsta klassen de kunde ge det pga. Antonidas shenanigans. Nånstans kan man tänka att de borde ha förutsett det.

Själva syster är inte OP, men några förmåga att frysa spelet tills de kan trololola gör det bara så sjukt tråkigt att spela mot.

Spelar liksom ingen roll att de måste gå igenom hela leken när de har 2 frost nova, 2 blizzard, 2 ice block, 2 ice barrier, 2 mirror image och ibland även fler av dessa pga. glyph...

Verkligen vilken annan klass som helst hade varit helt ok med det questet. Varför gav de den till just mage? Det var, enligt mig, den dummaste klassen man kunde ge två turer i rad.
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2017-11-11 kl. 19:23.
Citera
2017-11-12, 01:25
  #11860
Medlem
ojns avatar
Det hade absolut varit ett argument om quest mage ens legat på topp 10-listan över starkaste decks.

> Nånstans kan man tänka att de borde ha förutsett det

Och det tror du de *inte* gjorde? Jösses...
Citera
2017-11-12, 08:08
  #11861
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Det hade absolut varit ett argument om quest mage ens legat på topp 10-listan över starkaste decks.

> Nånstans kan man tänka att de borde ha förutsett det

Och det tror du de *inte* gjorde? Jösses...

Det har och är en sjukt stark lek så fort metan saktar ner. Bara att kolla början av KotFT när det var långsamt och quest mage var överallt.

Varför citerar du med > btw? Detta är inte 4chan, man får inga notiser om någon har citerat en sådär.
Citera
2017-11-16, 09:03
  #11862
Medlem
Nihennas avatar
Känns som att jag har världens otur när det gäller att spela präst i arena

Medans andra som spelar präst får typ 2 shadow word pain/death, 2 dragonfire potion, 2 potion of madness, 2 mind control och 2 free from amber så får jag nöja mig med max en spirit lash och holy fire som spell...

vet att präst tekniskt sett inte är den bästa klassen, men definitivt den roligaste. Önskar bara att jag fick lika bra draft som alla andra som spelar prälle så att man har någon chans >.<

Edit: Och tråden är död igen av någon anledning
har folk slutat spela av nån anledning eller vad?
Citera
2017-11-16, 18:51
  #11863
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Edit: Och tråden är död igen av någon anledning
har folk slutat spela av nån anledning eller vad?
Nope, jag spelar fortfarande och samlar guld inför nästa expansion. Har drygt 2500 och ska försöka samla ihop runt 5K så jag iaf har 50 card packs att handla för!
Citera
2017-11-19, 09:34
  #11864
Medlem
Overminds avatar
Kör ju bara wild. Rank 8 nu. Möter bara priests.... Någon jade druid men de rövknullar jag hårt med min Skulking Geist i min lek. Kör priest också iofs men vill ju möta andra klasser än priests. Så jävla tråkigt. Wild som är 100000000 mer varierande än "super seriös" standard där alla net deckar och man vet vilka 2-3 deck man möter...
Citera
2017-12-03, 14:54
  #11865
Medlem
ojns avatar
Låter ju som en dröm. Tech:a mot dem --> 70%+ winrate.

> "Möter bara priests"
> "100000000 mer varierande"

Nope, de 2 säger ju inte alls emot varandra...
Citera
2017-12-04, 00:02
  #11866
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Låter ju som en dröm. Tech:a mot dem --> 70%+ winrate.

> "Möter bara priests"
> "100000000 mer varierande"

Nope, de 2 säger ju inte alls emot varandra...
Kan ju vara så att emellan rank 10 och 5 så är många priester, jag spelar både lite wild och Standard, i wild så möter man många flera "konstiga" decks (Dvs non-netdecks) som gör det lite svårare att techa medans i standard är det ju typ samma techs all day
Citera
2017-12-04, 17:30
  #11867
Medlem
Kafka_Gods avatar
Finns det någon minon som kostar fyra mana som är ens i närheten av att vara lika bra som Duskbreaker?

Nu fick även priest ett kort som möjligtvis på pappret känns som ett av det bästa korten för 3 mana.

Twilight Acolyte: 2/4 Battlecry: If you're holding a Dragon, swap this minion's Attack with another minion's.

I första hand kommer kortet att användas mot priest största svaghet minons med fyra attack.

I andra hand finns det en hel del trevliga saker att göra med kortet. Ingen kommer att spela Bittertide Hydra mot priest. Om det blir mer control meta så blir Twilight Acolyte ett stort hot tillsammans med Cabal Shadow Priest.

"Take heart, young one. The Earthmother is near"

"Let me change your mind"
Citera
2017-12-07, 20:54
  #11868
Medlem
Wolfbloods avatar
https://imgur.com/a/qVLRd

Quest Warrior turned ragnaros, fyfan va illa att dra en Major domo mot the darkness via Wish, från 100hp ner till 8, tur att han millade sig själv...

1 down.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback