Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 20:50
  #12013
Medlem
Knoppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vihan001
Min kompis skickade precis ett sms där han fick en legendary och en golden legendary, i ett pack. RNG-gudarna verkar inte tycka om dig. (inte mig heller för den delen)

Haha jag har aldrig öppnat två legendaries i ett och samma pack. Nej, dom hatar mig innerligt ^^
Citera
2018-12-19, 14:52
  #12014
Medlem
Någon som kommit på vilken man ska köra i nya single kampanjen för att lättast klara den? Åker på patrull redan på 5-6 matchen hela tiden! =)

Citat:
Ursprungligen postat av vihan001
Det känns som att enda sättet att bygga decks idag är genom att köpa decks, att crafta resulterar bara i att man minskar sin förmåga att göra decks utöver det man craftar i stunden. Finns inget sätt att vinna utan att lägga ner pengar.

Du är dålig. Det är de som gör egna lekar som vinner i detta spelet.
Citera
2018-12-19, 19:10
  #12015
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Någon som kommit på vilken man ska köra i nya single kampanjen för att lättast klara den? Åker på patrull redan på 5-6 matchen hela tiden! =)
Rogue shrinen som snor motståndarnas kort är super op. Ofta så får du ett 3-4 kort som du sedan lätt snowballar med. Den vann jag min första run med. Annars är Druid-kortet som refreshar dina mana crystals när du får armor också super op.

Däremot är själva gamemodet fyllt av RNG, har förlorat mer än en runda av att warriorn topdeckar hans 8 mana 4/10 som dödar alla på din sida samtidigt som han får 2 armor av varje minion du hade..
Citera
2018-12-26, 08:28
  #12016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Rogue shrinen som snor motståndarnas kort är super op. Ofta så får du ett 3-4 kort som du sedan lätt snowballar med. Den vann jag min första run med. Annars är Druid-kortet som refreshar dina mana crystals när du får armor också super op.

Däremot är själva gamemodet fyllt av RNG, har förlorat mer än en runda av att warriorn topdeckar hans 8 mana 4/10 som dödar alla på din sida samtidigt som han får 2 armor av varje minion du hade..

Tack för hjälpen. Har kört med dina råd och har kommit till boss 8/8 två gånger. Men där har jag blivit tokägd. Ibland får bossarna ut korten så snabbt att man är helt körd. Gissar på att jag gjort halvdåliga val och inte spelat matcherna perfekt. Men jobbar på det så man klarar en run iaf. =)
Citera
2019-01-07, 16:17
  #12017
Medlem
Jag har förälskat mig i arena, någon likasinnad?
Citera
2019-01-12, 10:07
  #12018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Rogue shrinen som snor motståndarnas kort är super op. Ofta så får du ett 3-4 kort som du sedan lätt snowballar med. Den vann jag min första run med. Annars är Druid-kortet som refreshar dina mana crystals när du får armor också super op.

Däremot är själva gamemodet fyllt av RNG, har förlorat mer än en runda av att warriorn topdeckar hans 8 mana 4/10 som dödar alla på din sida samtidigt som han får 2 armor av varje minion du hade..

Klarade det första gången efter någon dag eller två har jag för mig. Klarade det igen nu. Första gången med Shrine som har får samma attack som ens armour. Och nu idag med Shrine som ger minions 1/1 när man spelar ut dem. Hade tillägget deathrattle att ge minions 1/1. Riktigt stabil run nu sista där jag bara svettades lite på 8/8 bossen då jag hade 20 Health ett tag. Men hade rätt bra kort som gav armour så kunde vända.

Ganska utmanande single-kampanj denna gången. Gillar samtliga av de sista som kommit förutom den med "pussles" man skulle lösa.
Citera
2019-02-22, 08:26
  #12019
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag köpte ny dator häromveckan och Hearthstone har ruggigt dålig fps nu. Runt 10 fps skulle jag tippa på. Min gamla dator som jag hade i ~4 år fungerade finfint, och denna är bra mycket mer kraftig så det är definitivt inte prestandan det är fel på. Idag har jag i7-8700 processor, GTX 1070 8 GB, 16 GB ram och allt installerat på SSD.

Någon som kan ha koll på vad som är fel, eller om Hearthstone har något vanligt fel som gör att fpsen går ner? Fpsen ligger stabilt men lågt. Gillar verkligen Hearthstone men just nu är det skittråkigt då upplevelsen inte är så bra med fpsen.
Citera
2019-03-08, 08:12
  #12020
Medlem
Denna veckas Brawliseum är verkligen ojämn. Man måste ha flera guld-kort för att ha någon chans att nå många vinster. Och Rogue är så överlägsen denna gång att jag som inte kör Rouge blir rövknullad varje gång man möter dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag köpte ny dator häromveckan och Hearthstone har ruggigt dålig fps nu. Runt 10 fps skulle jag tippa på. Min gamla dator som jag hade i ~4 år fungerade finfint, och denna är bra mycket mer kraftig så det är definitivt inte prestandan det är fel på. Idag har jag i7-8700 processor, GTX 1070 8 GB, 16 GB ram och allt installerat på SSD.

Någon som kan ha koll på vad som är fel, eller om Hearthstone har något vanligt fel som gör att fpsen går ner? Fpsen ligger stabilt men lågt. Gillar verkligen Hearthstone men just nu är det skittråkigt då upplevelsen inte är så bra med fpsen.

Löste det sig?
Citera
2019-03-08, 09:09
  #12021
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag köpte ny dator häromveckan och Hearthstone har ruggigt dålig fps nu. Runt 10 fps skulle jag tippa på. Min gamla dator som jag hade i ~4 år fungerade finfint, och denna är bra mycket mer kraftig så det är definitivt inte prestandan det är fel på. Idag har jag i7-8700 processor, GTX 1070 8 GB, 16 GB ram och allt installerat på SSD.

Någon som kan ha koll på vad som är fel, eller om Hearthstone har något vanligt fel som gör att fpsen går ner? Fpsen ligger stabilt men lågt. Gillar verkligen Hearthstone men just nu är det skittråkigt då upplevelsen inte är så bra med fpsen.
Jag har märkt att FPSen är sämre på medium än om man har det på high, av nån anledning. I alla fall var det så sist jag provade. Spelet rätt och slätt hackade på medium.
Citera
2019-03-08, 09:39
  #12022
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Löste det sig?

Nä, har typ 10 fps och inget verkar hjälpa. Jag har mer eller mindre gett upp att försöka lösa problemet så HS ligger på hyllan nu tråkigt nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag har märkt att FPSen är sämre på medium än om man har det på high, av nån anledning. I alla fall var det så sist jag provade. Spelet rätt och slätt hackade på medium.

Jag har testat lite fram och tillbaka på inställningar men resultatet verkar samma. ~10 fps.
Citera
2019-03-08, 09:53
  #12023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nä, har typ 10 fps och inget verkar hjälpa. Jag har mer eller mindre gett upp att försöka lösa problemet så HS ligger på hyllan nu tråkigt nog.



Jag har testat lite fram och tillbaka på inställningar men resultatet verkar samma. ~10 fps.

Har du installerat chipset drivers som följer med skivan med det nya moderkortet? Du kan testa en annan Windows installation också.
Citera
2019-03-18, 07:24
  #12024
Medlem
Nihennas avatar
Nu är det ännu lättare för oss som gillar att bygga lekar, men som kanske inte riktigt får till det 100%.
Blizzard har gjort om sin "complete my deck"-algoritm, så att den är skitsmart och väljer ut kort med högst winrate, som samtidigt passar ens lek.

https://imgur.com/a/rXpp9OW - detta är vad den byggde ihop för mig när jag bara hade valt town crier, woodcutter's axe och Darius Crowley. Inte illa
Går ju alltid att finjustera, men jämfört med den tidigare algoritmen som sög balle så är detta nästan guds gåva för oss som gillar att bygga eget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback