Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 15:27
  #145
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Det kommer snart en liten liten vit skåpbil
med två vitklädda män och tar dig till en
institution.
Que??? Tål du inte att din favoritskådespelerska och föreläsare synas i sömmarna för den hon verkligen är, eller vad är det frågan om?
Citera
2017-03-18, 15:45
  #146
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Men vänta nu lite! Stopp och belägg här! Från att ha varit en rabiat förnekare av Gardes homosexualitet så ERKÄNNER du nu alltså att hon är det? Dina tidigare inlägg gör sig gällande att hon omöjligen kan vara gay om hon inte är öppen med densamma. T.ex.:

(FB) Pia Garde är homosexuell!

Sent skall syndaren vakna mao! Nåja, välkommen till verkligheten!

Hursomhelst, åter till din fråga, HON har aldrig sagt det själv utan det är något sådana som Jonas Gardell påstått, eller antytt. Garde själv har ju upplevts som en "moralpolis" och då är det väl ganska rimligt att man även fördömer homosexualitet, i alla fall offentligt.

http://biblioteksbladet.se/wp-conten...t_nr4_2007.pdf

Vad vet då egentligen Dr. Crockett om Pia Gardes sexualitet? Personlig erfarenhet?
Citera
2017-03-18, 16:00
  #147
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
Vad vet då egentligen Dr. Crockett om Pia Gardes sexualitet? Personlig erfarenhet?
Som jag redan skrev i inledningsinlägget så har jag fått höra detta av FLERA vidimerade och trovärdiga källor. Jag har absolut ingen anledning att ifrågasätta detta, samtidigt som alla tecken finns på ett homosexuellt leverne. Allt detta medan hon försöker förföra oanade människor genom hennes förgiftade Karin Boye föreläsningar!
Citera
2017-03-18, 16:08
  #148
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Som jag redan skrev i inledningsinlägget så har jag fått höra detta av FLERA vidimerade och trovärdiga källor. Jag har absolut ingen anledning att ifrågasätta detta, samtidigt som alla tecken finns på ett homosexuellt leverne. Allt detta medan hon försöker förföra oanade människor genom hennes förgiftade Karin Boye föreläsningar!

Jaha, så hela din argumentation vilar alltså på "källor". Vilka är dessa källor? Vad innebär det att dessa källor är "vidimerade"? Du påstår att dessa källor är trovärdiga, kan du ge några belägg för detta påstående.
Citera
2017-03-18, 16:14
  #149
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
Jaha, så hela din argumentation vilar alltså på "källor". Vilka är dessa källor? Vad innebär det att dessa källor är "vidimerade"? Du påstår att dessa källor är trovärdiga, kan du ge några belägg för detta påstående.
Journalistkåren. Djupt insatta personer, en del med "personlig erfarenhet" av möten med Pia Garde, om du förstår vad jag menar.
Citera
2017-03-18, 16:16
  #150
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Journalistkåren. Djupt insatta personer, en del med "personlig erfarenhet" av möten med Pia Garde, om du förstår vad jag menar.

"Journalistkåren" - trovärdighet... du skriver på flashback nu Crockett.
Citera
2017-03-18, 16:18
  #151
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srinivasa
"Journalistkåren" - trovärdighet... du skriver på flashback nu Crockett.
Dessa ÄR trovärdiga, dessutom snackar vi personliga vittnesmål! Inga hörsägner som folk kluddat på toalettväggar och sedan ringt in till VeckoRevyn om.
Citera
2017-03-18, 17:24
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Que??? Tål du inte att din favoritskådespelerska och föreläsare synas i sömmarna för den hon verkligen är, eller vad är det frågan om?

Jag har aldrig träffat eller pratat med henne
odyl men det enda jag noterat är att du är nuts.
Du har allt som kännetecknar en STALKER.
Du behöver psykiatrisk hjälp.
Citera
2017-04-19, 20:02
  #153
Medlem
https://biblioteket.stockholm.se/kal...-om-karin-boye

Samma evenemang denna kväll. Men fler böcker har kommit. 3 st nu.

Lite bi sade hon sig vara men det var ingen huvudsak.

Handlade en hel del om hur människor i Boyes närhet försökt skydda hennes rykte.
Garde kände igen en hel del sade hon.

Om det kan glädja någon så köpte jag ingen av Gardes böcker och ingen av
Hammarlunds skivor. Men inga fördomar eller någon politik bakom beslutet.
__________________
Senast redigerad av litesliten 2017-04-19 kl. 20:11.
Citera
2017-04-24, 17:26
  #154
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
https://biblioteket.stockholm.se/kal...-om-karin-boye

Samma evenemang denna kväll. Men fler böcker har kommit. 3 st nu.

Lite bi sade hon sig vara men det var ingen huvudsak.

Handlade en hel del om hur människor i Boyes närhet försökt skydda hennes rykte.
Garde kände igen en hel del sade hon.

Om det kan glädja någon så köpte jag ingen av Gardes böcker och ingen av
Hammarlunds skivor. Men inga fördomar eller någon politik bakom beslutet.
VA VA VA VA???!!!! Vänta, vänta nu, hold on, HOLD OOOON!!!!! Stopp och belägg!!!! Har Pia Garde alltså ERKÄNT homosexuella handlingar???? Holy shit, det här är en sensation om det stämmer!!!!

Detta skedde alltså för fem år sedan, varför har det tystats ned? Har hon ångrat sitt erkännande? I vilken kontext fälldes bekännelsen? Var du där i egen person och kan vidimera att händelsen faktiskt ägt rum och att de orden yttrades av Garde själv?
Citera
2017-04-26, 11:05
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett

Detta skedde alltså för fem år sedan, varför har det tystats ned? Har hon ångrat sitt erkännande? I vilken kontext fälldes bekännelsen? Var du där i egen person och kan vidimera att händelsen faktiskt ägt rum och att de orden yttrades av Garde själv?

NEJ, det var inte 5 år sedan utan häromveckan och som jag möjligen skrev så
hittade jag inte det nya evenemanget just då och där. Blev det gamla men det
var nog inte så olikt. F ö har hon jobbat hårt för att få stoff med böckerna. En
hel del intervjuer med folk som kände Boye eller kände nån som kände nån.

Men hon jämförde alltså sig med Boye som också var både och. Men ingen stor sak
gjorde Garde av sig själv. Boye är förstås intressantare med tanke på att hon har
satt sina spår genom åren. Garde är lite grann känd bara.

Du får väl gå nästa gång det körs något liknande. Men Garde hade tidigt målet att
skriva 3 böcker om Boye och det har hon ju gjort nu.
Citera
2017-04-29, 10:18
  #156
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
NEJ, det var inte 5 år sedan utan häromveckan och som jag möjligen skrev så
hittade jag inte det nya evenemanget just då och där. Blev det gamla men det
var nog inte så olikt. F ö har hon jobbat hårt för att få stoff med böckerna. En
hel del intervjuer med folk som kände Boye eller kände nån som kände nån.

Men hon jämförde alltså sig med Boye som också var både och. Men ingen stor sak
gjorde Garde av sig själv. Boye är förstås intressantare med tanke på att hon har
satt sina spår genom åren. Garde är lite grann känd bara.

Du får väl gå nästa gång det körs något liknande. Men Garde hade tidigt målet att
skriva 3 böcker om Boye och det har hon ju gjort nu.
Vänta nu lite, vänligen förtydliga en smula. När hon pratade om sig själv och jämförde sig med Karin Boye, nämnde hon då explicit det att hon också gillade att tugga skäggbiff eller syftade hon mer i allmänna ordalag att hon var som Karin Boye (typ att hon gillar poesi etc.)? För det är en avgörande skillnad! I vilket kontext fällde hon uttalandet? Undrar ifall det var på uppmaning av någon i publiken som kanske läst denna tråd och ville ha korten på bordet?

Jo, jag erkänner att Karin Boye var mer berömd än Pia Garde, men inte desto mindre så är Pia Garde en mycket välkänd och etablerad folkkär skådespelerska som har ett inflytande över den allmänna opinionen i Sverige, varför vi måste redan ut sådana här frågor så att vi vet hur allting förhåller dig. Det är vi Svenska folket skyldigt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback