Senaste åren har jag inte haft p-piller p.g.a dom galna biverkningarna jag fick och istället kört med avbrutet sex dvs killen drar ut dah dick innan han kommer.
Jag har stenkoll på min menscykel och när jag har ägglossning och är extra försiktig kring dessa dagar.
Jag funderar nu lite över hur säkert detta egentligen är? Alla har väl hört talas om säkra perioder - då man inte kan bli gravid - men spelar det någon roll ifall killen kommer i en eller inte dessa perioder om det nu är så säkert?
Vissa säger att det är heeelt safe att ligga under säkra perioderna, men det känns ändå som att man inte borde låta killen komma i förutom dagarna före, under och efter mens. Eller? Jag förstår egentligen själv att risken är betydligt större att bli gravid om han kommer i, men det är ju så porrigt
Någon fler som kör ungefär samma upplägg? Hur säkra är dom säkra perioderna egentligen - tillräckligt för att låta killen komma i eller lika bra att undvika?
Än så länge har jag inte blivit med bulle i ugnen, jag har kört på avbrutet sex/säkra perioder i 2 år.