Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-20, 18:22
Bannlyst
Jag vågar inte sporta för jag tror att jag ska kolapsa, har ofta ångest (varie dag).
Önskar jag kunde kontraströnka mitt hjärta sa det till läkaren att om jag med 100% säkerhet viste att det inte var något fel på mitt hjärsta så skulle jag kunna hatera tankarna kring att jag håller på att dö eller är döende eller har något fel på mitt hjärta, hon tyckte inte att det var någon bra åtgärd.

Hon ville jag skulle börja med zoloft/sertralin.

Finns det fler som inte vågar träna för att de tror att de ska dö?

Eller på något sätt blir begränsade av att om de gör något så kommer det leda till döden, vågar inte ens ha sex för länge för det slutar ofta med att jag anstränger mig för att komma, och när jag kommit så förvinner kåtheten och då dränks jag i negativa impullser då mitt hjärtadunkar som fan.

Detta går ut över mitt jobb och min relation till min tjej, jag jobbar knappt orkar inte dra dit jag bråkar ofta med min tjej och har börjat självmedicinera.

Har någon upplevt samma som jag?
Citera
2013-03-20, 18:27
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Zoloft låter ju inte helt fel i ditt fall, ev annat läkemedel också.
Skulle lyssnat på läkaren om jag var du.
Terapi på det med skulle nog dämpa ångesten.
Citera
2013-03-20, 18:29
Bannlyst
Kan tillägga att jag får typiska symptom för hjärtinfarkt/hjärtproblem när jag får panikångest viket är ganska ofta efter ansträngning men även efter att jag rökt cannabis (villket jag håller på att sluta med pga uppenbara själ)

* ont i bröstet
* svättas
* dommningar i vänstra armen
* krampliknande smärta längs halsen

List goes on!
Citera
2013-03-20, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Zoloft låter ju inte helt fel i ditt fall, ev annat läkemedel också.
Skulle lyssnat på läkaren om jag var du.
Terapi på det med skulle nog dämpa ångesten.
Jag föreslog att man skulle kunna "träna bort ångesten/rädslan"
Bara det att jag vågar ju inte träna, men att jag kanske kunde göra det tillsammans med en psykolog precis som man kan göra med folk som lider av t.ex spindelfobi.

Dvs utsätta sig för det och gå igenom det, något jag aldrig skulle våga göra på egen hand med rädsla för att dö eller kolapsa och utan räddning.

Jag vill inte bli avtrubbad eller få biverkningar som förlorad sexuallust.

EDIT: dessutom så har många extremt svårt att slita med ett SSRI preparat efter att de börjat.
Senast redigerad av 1love 2013-03-20 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in