Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-04-07, 18:27
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel32
Finalbord ,ligger 4 av nio och shortstack höjer halva sin stack. Synar med KK. Flop K26 så jag sätter killen all-in. Han synar med 99. På svenska spel lyser grönt 100% för mig,festligt. Nia på turn och plötsligt är det inte grönt längre. En nia till och jag lyckades gå från 99.75% till noll. Killen kom tvåa sen och tjänade 12k extra om jag inte minns fel (7-8 år sedan)

1 out är närmare 2% och inte 0.25%
Citera
2016-04-08, 08:36
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
1 out är närmare 2% och inte 0.25%

Tänk om, tänk rätt. Oddsen på flop för en perfect perfect turn river är snarare 0,1%.
Citera
2016-04-09, 19:14
  #51
Medlem
JoeDevolas avatar
Det här är från minnet, så vissa detaljer kan vara felaktiga. Spelade på Nordicbet. Hade 88 som hålkort. Klöver 8 kommer på turn som ger mig ett set. Vill minnas att jag slowspelar. På river dyker ännu en åtta upp. Jag fortsätter slowspela, men det är inte min motståndare intresserad av att göra. Glad i hågen synar jag hans all-in. Förstår ingenting när pengarna förs över till min motståndare.

Mitt fyrtal har förlorat mot en kåk! När jag synar bordet närmare, ser jag att även river är klöver 8. Det har antagligen blivit något fel på min dator. Jag anklagade Nordicbet för felet och hade en beef med en norrbagge på supporten. Han gick rätt snabbt på semester och det rann ut i sanden. Har väl dröjt tills idag ungefär för mig att förlåta Nordicbet för min dåliga dator.

Tror jag har en print screen någonstans.

Edit: Jag har fantiserat om att bli världens populäraste pokerspelare som alla bolag vill ha i sitt stall. Då kommer jag att skriva på för NB med villkoret att de återbetalar mina $ 200 som har orsakat mig en hel del sveda och värk. Nu är detta lite väl långsökt eftersom jag har slutat med poker.
__________________
Senast redigerad av JoeDevola 2016-04-09 kl. 19:25.
Citera
2016-04-14, 18:13
  #52
Medlem
En av de sjukaste händer jag har varit med om var en pott där vi var 3 spelare som gick allin före flloppen.

Jag har AA. Motståndarna har AKs ( spader ) och AKoff.

Floppen kom QsTs7s. Man tror att man drömmer....hur fan e de möjligt?

Turn 7.

River 7.

TACKAR.....en gång var poker rättvist!
Citera
2016-11-27, 15:54
  #53
Medlem
SkurtCobains avatar
Min kompis har två fina bad beats jag gärna delar med mig av. Både har sin charm men den sista är roligast.

Båda skedde i turboturneringar där man snabbt blir ganska grund i stacken och därför blir all ins ganska frekventa.tyvärr vet jag inte exakta stackar och sånt, men here we go...å

Första handen höjer han upp AJ i hjärter och får en syn av en blind.
Floppen kommer med typ 2, 3, 7 alla i hjärter och blinden checkar till vår hjälte. Han överväger situationen och bestämmer sig för att ett litet, närmast retfullt litet, bet är bästa sättet att få betalt med sina nötter.
Motståndaren ställer då all in. Ett rejält bet men har man nätterna så synar man ju såklart...Motståndaren visar 8 9 i hjärter...
Då rinner brädan ut:
Turn: hjärter 10
River: hjärter 6
Motståndaren får alltså runner runner färgstege!

...
Nu till den riktigt roliga ( roligt också att det är nästan samma action, om jag nu minns rätt hur han berättade; korten minns kag iallafall säkert)
Han raisar upp Q Q och får syn av big blind.
Floppen kommer 4 4 Q rainbow och motståndaren checkar.
Vår hjälte funderar på att checka bakom för att mörka sin hand lite, men bestämmer sig till slut för att en liten bet är bästa sättet att få in pengar i potten.
Då ställer motståndaren all in...

Denna gång har han ju inte nötterna, men med tanke på att han står sig otroligt bra mot alla andra händer än 44 ( som dessutom säkert hade slowspelat där) så tar det inte lång tid att syna..
Motståndaren visar då upp A Q off och går hjälte är så klart riktigt nöjd med en säker dubblingav stacken.
Då rinner brädan ut:
Turn: 4
River: 4

Motståndaren vinner alltså på bättre kicker till fyrtalet på bordet.
Citera
2021-08-24, 00:29
  #54
Medlem
Min sjukaste hand var:

Jag är smalblind. Ganska shortstack. BB som är efter mig är chipleader. Alla foldar fram till dealern innan mig. Han är mega shortstack så han går all in. Jag går all in. BigBlind går all in.


Dealer: KK
Jag: AJ
Bigblind: KK

Flopp: 4J99J
Citera
2021-08-27, 10:57
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyyuu
Min sjukaste hand var:

Jag är smalblind. Ganska shortstack. BB som är efter mig är chipleader. Alla foldar fram till dealern innan mig. Han är mega shortstack så han går all in. Jag går all in. BigBlind går all in.


Dealer: KK
Jag: AJ
Bigblind: KK

Flopp: 4J99J

Var väl inte så jättesjuk hand direkt. Du har ju drygt 30% med AJ mot 2xKK AI pre.

Känner din riverglädje iaf . Get the fuck in there och armen i luften!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback