Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-03, 00:59
  #1117
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
Tillåt mig tvivla på att du står fast vid det uttalandet om han offentliggör din identitet och t.ex. familjen Darrar får se det....

Jag kan hålla med skribenten om att fadern ska ha cred för att han står upp för sin dotter, istället för att be henne dra åt helvete och vända henne ryggen. Dock gör han det på fel sätt, istället för att uppmuntra henne och hjälpa till med diverse uthängningar borde han försöka tala henne till rätta, alternativt få henne att söka hjälp.

Dock råder det inga tvivel om att hon fått utstå förtal och kränkningar i den andra tråden om henne (Tråden om skelettfynden) men två fel gör inte ett rätt.

(och han får gärna hänga ut mig så mycket han vill, couldn't care less)
Citera
2017-08-04, 11:23
  #1118
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag säger samma sak som i Anna tråden. De flesta föräldrar skyddar och försvarar sina barn. Jag kan inte annat än att känna en viss respekt för fadern som försvarar sin dotter och tar upp kampen för henne. Det finns så många föräldrar som skiter i sina barn. Många föräldrar säger att det skulle göra allt för sina barn T o m offra sitt liv för sina barn. Denna pappa kommer kämpa för sitt barn. Respekt!
Även jag har full respekt för alla föräldrar som kämpar för sina barn. Vem gör inte det? Men om du läser den här artikeln förstår du kanske lite bättre bakgrunden till den nationella och internationell uppmärksamheten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15397105.ab

När poliserna gick in i kvinnans lägenhet fanns där fullt av knivar.
Och mitt på golvet i vardagsrummet låg ett skelett.
– Hon var berusad och hade skrutit för andra om att hon hade döda människor i sin lägenhet, säger en källa.

Kvinnan hade berättat för några ytligt bekanta hur hon också hade vapen hemma.
Men kompisarna hon berättat det för trodde att hon bara hittade på.
– Då gick hon upp till lägenheten för att visa att hon talade sanning, säger en källa. Plötsligt öppnade hon ett fönster och sköt ett skott.
Enligt Aftonbladets uppgifter var det så polisen fick upp ögonen för kvinnan.
Misstänks för mord eller dråp
Patrullen som kom först till plats, en lägenhet i Bergsjön i Göteborg, såg direkt att det var ett skelett av en människa och backade ut ur lägenheten som direkt spärrades av.
Kvinnan, som är i 40-årsåldern greps, är nu skäligen misstänkt för mord. Men polisen utesluter inte att kvinnan kommit över skelettet på annat sätt, exempelvis genom att gräva upp en grav.


Här har vi en kvinna som åklagare och polis målar ut som en förmodad mördare, misstänkt gravskändare och hon hade enligt åklagaren utfört dessa handlingar i syfte att tillfredsställa sig sexuellt. Man hittade också en pervers textfil i någon sorts dagboksform som man utgick från var författad av Skelettkvinnan, samt mängder av bilder på döda och förolyckade personer. Nyheten spreds som en löpeld över hela världen. Inte för att människor sympatiserade med Skelettkvinnan, inte för att folk tyckte synd om henne, utan för att de förmodade handlingarna plus alla fynd i bostaden upprörde och fascinerade.

Man hjälper inte Skelettkvinnan ett uns genom att jaga personer som fullt förståeligt upprördes och ville ha Skelettkvinnan bakom lås och bom, alternativt inlåst för alltid på psyket baserat på den fakta media pumpade ut. Det är vår grundlagsskyddade rätt att offentligt och privat diskutera och analysera sådana uppmärksammade händelser och personer. Allt annat är olaglig censur.
Citera
2017-08-04, 13:06
  #1119
Medlem
Tillåt mig le, du förstår inte att föräldrar gör allt för sina barn. För antingen är du så korkad som du verkar eller så låtsas du. Det är sådana som du som kommer förstöra vår yttrandefrihet genom att få den inskränkt.
Det finns inget som rättfärdigar dina inlägg om H och hennes familj. Jag känner inte H och hennes anhöriga, aldrig träffat eller ens läst om dom. De är inga kändisar. De är vanliga människor som du har smutskastat och utnyttjat Flashbacks forum till att bedriva rena terrorn mot den familjen. Det är du som dragit in Flashback och oss vanliga användare i ditt näthat så att vi blir uthängda. För varje användare som H och hennes fader avslöjar så beror det uppenbart på din terror av familjen. Låt bli dom så kanske vi andra kan få ha Flashback ifred.
Citera
2017-08-04, 13:15
  #1120
Medlem
Förövrigt Kamelfitta, läs på om människans historia. Vidga dina vyer. Döskallar och skelettdelar används i olika kulturer i olika delar av världen under olika tidsepokrar. Dessutom har väl alla knivar hemma. Det är väl ett 20 tal som skrutit om att de mördat Palme. Vad folk säger och påstår och olika hörsägen är rätt ointressant. Jag fattar inte intresset av att förstora och förstöra för H och hennes familj och dessutom fortsätta med detta. Vi är rätt många vid det här laget som insett att du inte är intresserad av något annat än att bedriva näthat.
Citera
2017-08-04, 13:23
  #1121
Medlem
Erik Östs avatar
Klarar man inte av näthat ska man inte vistas på nätet .
Citera
2017-08-04, 15:16
  #1122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Klarar man inte av näthat ska man inte vistas på nätet .

Med din logik så om man inte klarar att bli mördad så ska man aldrig gå ut.
Citera
2017-08-04, 15:23
  #1123
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbeygi
Jag har för mig att ludret kom från Belgien eller något annat skitland och man kan undra varför hon väljer att åka till Sverige och ligga med skelett och mörda män...istället för att vara kvar i sitt land. Är det någon som vet om hon går på bidrag?

Belgien? Var har du fått det från?
Citera
2017-08-05, 06:19
  #1124
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Förövrigt Kamelfitta, läs på om människans historia. Vidga dina vyer. Döskallar och skelettdelar används i olika kulturer i olika delar av världen under olika tidsepokrar. Dessutom har väl alla knivar hemma. Det är väl ett 20 tal som skrutit om att de mördat Palme. Vad folk säger och påstår och olika hörsägen är rätt ointressant. Jag fattar inte intresset av att förstora och förstöra för H och hennes familj och dessutom fortsätta med detta. Vi är rätt många vid det här laget som insett att du inte är intresserad av något annat än att bedriva näthat.
Vad är det du inte begriper? Jag försökte få dig att förstå bakgrunden till VARFÖR det diskuterades om Skelettkvinnan. I samma ögonblick som massmedia, våra största nyhetsmedier i Sverige och i världen, hängde ut henne som förmodad mördare, gravskändare och nekrofil blev hon en offentlig person som det diskuterades om. Anser du likt Skelettkvinnan och hennes närstående att det borde vara förbjudet att föra offentliga diskussioner om offentligt uppmärksammade brottslingar? Isåfall är du för allmän censur. Jag anklagar inte Skelettkvinnan för några av brotten hon hängdes ut för, men menar att diskussioner om henne var och är fullt legitima, artiklarna om henne ligger kvar och så länge familjen inte kan lägga detta bakom sig så kommer diskussionerna fortgå. Det är inget näthat, vi pratar om fakta. Familjens kamp för att söka upp personer och kräva någon sorts avbön, förlåtelse och skadestånd är inte bara pinsam, den bryter dessutom mot ett flertal lagar. Hot om straff "hårdare än lagboken" för de som diskuterat Skelettkvinnan är givetvis olagligt. Varför lägger dom inte bara ner och försvinner bort i anonymitet, alternativt för kampen mot de nyhetsmedier som spred uppgifterna mot henne, typ Aftonbladet, Expressen, SVT, TV4 mm?
Citera
2017-09-23, 07:26
  #1125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Vad är det du inte begriper? Jag försökte få dig att förstå bakgrunden till VARFÖR det diskuterades om Skelettkvinnan. I samma ögonblick som massmedia, våra största nyhetsmedier i Sverige och i världen, hängde ut henne som förmodad mördare, gravskändare och nekrofil blev hon en offentlig person som det diskuterades om. Anser du likt Skelettkvinnan och hennes närstående att det borde vara förbjudet att föra offentliga diskussioner om offentligt uppmärksammade brottslingar? Isåfall är du för allmän censur. Jag anklagar inte Skelettkvinnan för några av brotten hon hängdes ut för, men menar att diskussioner om henne var och är fullt legitima, artiklarna om henne ligger kvar och så länge familjen inte kan lägga detta bakom sig så kommer diskussionerna fortgå. Det är inget näthat, vi pratar om fakta. Familjens kamp för att söka upp personer och kräva någon sorts avbön, förlåtelse och skadestånd är inte bara pinsam, den bryter dessutom mot ett flertal lagar. Hot om straff "hårdare än lagboken" för de som diskuterat Skelettkvinnan är givetvis olagligt. Varför lägger dom inte bara ner och försvinner bort i anonymitet, alternativt för kampen mot de nyhetsmedier som spred uppgifterna mot henne, typ Aftonbladet, Expressen, SVT, TV4 mm?

Jag begriper mer än du tror, den hetsjakt denna familj blivit utsatt för och det näthat som pågått mot familjen och främst H saknar all sans. Jag har läst på lite och jag är mycket nyfiken på utredande polis olika agendor. Hur involverade är dom i spridningen av informationen? Det har framkommit väldigt mycket som borde varit sekretess. I vanliga fall brukar polisen stämpla sekretess. Att det är till men för den enskildes personliga förhållanden. Men i detta fall görs ingen sekretessbedömning.

Med resultatet vid handen så var det verkligen till men för H. Det är ännu mer oroväckande när enskilda poliser läcker i syfte att skada en person som de fattat motvilja mot under förhör odyl. Poliser i olika skepnader som hemliga källor och alias i media har blivit allt vanligare. Media och internet utnyttjas av för många poliser för att driva personliga vendettor, bara titta på utredningarna kring morden i Hallonbergen och andra utredningar.

Även i detta fall som kvinna H blivit utsatt för hat och agendor som tycka drivas av polisutredare som inte kunnat hantera att hon var annorlunda och dessutom blev friad. För mycket information och hat har kommit ut som bara kan komma från utredare.
__________________
Senast redigerad av Darrar 2017-09-23 kl. 07:28.
Citera
2017-09-24, 20:36
  #1126
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag begriper mer än du tror, den hetsjakt denna familj blivit utsatt för och det näthat som pågått mot familjen och främst H saknar all sans. Jag har läst på lite och jag är mycket nyfiken på utredande polis olika agendor. Hur involverade är dom i spridningen av informationen? Det har framkommit väldigt mycket som borde varit sekretess. I vanliga fall brukar polisen stämpla sekretess. Att det är till men för den enskildes personliga förhållanden. Men i detta fall görs ingen sekretessbedömning.

Med resultatet vid handen så var det verkligen till men för H. Det är ännu mer oroväckande när enskilda poliser läcker i syfte att skada en person som de fattat motvilja mot under förhör odyl. Poliser i olika skepnader som hemliga källor och alias i media har blivit allt vanligare. Media och internet utnyttjas av för många poliser för att driva personliga vendettor, bara titta på utredningarna kring morden i Hallonbergen och andra utredningar.

Även i detta fall som kvinna H blivit utsatt för hat och agendor som tycka drivas av polisutredare som inte kunnat hantera att hon var annorlunda och dessutom blev friad. För mycket information och hat har kommit ut som bara kan komma från utredare.
Åklagaren som är högst ansvarig för utredningen "läckte" information till våra största medier. Det fanns ingen anledning för polisen och dess utredare att läcka. Åklagaren pekade ju ut GM som tänkbar mördare, nekrofil och alla möjliga och omöjliga saker samt kryddade historien med hårresande fakta. Vad exakt menar du att polisen obefogat läckte? Kan du hänvisa till något specifikt?
__________________
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-09-24 kl. 20:44.
Citera
2019-01-11, 20:59
  #1127
Medlem
Kamelfittans avatar
Åter ett år har gått. God fortsättning på det nya året hela galna skelettligan

Inget julkort till Kamelfittan detta året heller, inget telefonsamtal, inget överhuvudtaget... Trots frenetiskt grävande efter Kamelfittans och andra av dom hatade flashbackanvändarnas identiteter. I åratal har det galna skelettentouraget förgäves vänt ut och in på sina sjuka hackershjärnor för att skriva program för att hacka Flashback och få fram identiteter i syfte att förtala dom offentligt, eller ”clusterfucka” som de en gång valde att benämna det. Skelettgänget, med den uppenbart gravt begåvningshandikappade anhörige till Skelettkvinnan, redaktören , som härförare, skulle utdela straff ”hårdare än lagens strängaste” till alla som på Flashback uttryckt sin förfäran över vad Skelettkvinnan anklagades för och Kamelfittan skulle tydligen vara en av de första som omgående skulle straffas.

Men eftersom det inte finns någon substans i Skelettgängets eviga mässande om sin egen närmast övermänskliga förträfflighet så är Kamelfittan givetvis fortfarande anonym, och kommer så förbli, även den dag solen går ner för evigt. Flashback lever välmående vidare och kommer så fortsätta göra trots Skelettgängets mer än lovligt naiva strävanden om sträng censur och total lock down.

Nu skelettvännerna är det på tok för sent att göra anmälningar mot människor som tycker det är läbbigt att ha skelett på hallgolvet och i dolda lönnfack. Kamelfittan väntar med spänning på ”clusterfucket”. Slå en pling så sätter jag på kaffet!! Nej, just det, ni har ju inte numret...

Puss i ljumsken och Gott nytt år/
Kamelfittan
__________________
Senast redigerad av Kamelfittan 2019-01-11 kl. 21:53.
Citera
2019-01-22, 02:17
  #1128
Medlem
Har skelettkvinnan självoutat sig på något konto som är aktivt på flashback ? Så man slipper 1.06

Orkade inte läsa alla inlägg som fanns, men att det varit publikt iform av nyhetsartiklar osv vet vi redan.

Läste lite snabbt igår om, Daniel Daniella, och Helena.
Massa olika namn att hålla reda på likaså nickname här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback