Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-09, 02:06
  #517
Medlem
Schenkmanis44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Om det nu blir allmänt åtal i förtalsdelen blir det onekligen spännande att se hur de misstänkta försvarar sig. Om de har argumenterat i den här tråden för att inläggen ifråga skulle vara inom lagens råmärken så är det ju tämligen fegt att förneka att man publicerat inläggen ifråga. Argumenterade man i så fall mot bättre vetande i tråden?
Och du anser att ett brott finns som du kan styrka?

MrsMagoo, du verkar väldigt säker på att Helena inte har blivit utsatt för förtal i tråden. Om du själv skulle bli kallad till polisförhör skulle du då våga stå för att du skrivit dina egna inlägg? Eller skulle du fega ur, och säga "jag har inte skrivit det där", "det är inte jag som är MrsMagoo", osv.
__________________
Senast redigerad av Schenkmanis44 2013-05-09 kl. 02:09.
Citera
2013-05-09, 02:22
  #518
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
MrsMagoo, du verkar väldigt säker på att Helena inte har blivit utsatt för förtal i tråden. .


Nu anser jag att du glider ifrån sakfrågan om det sk brottet.
Har du inget underlag så är saken avslutad eftersom diskussionsunderlag saknas.
Återkom med underlag så är det mer av intresse alltså brottet i sig förtal och dataintrång.
Det vimlar av idioter som tror och inbillar sig att allt är förtal, och på topp anmäler dom allt och alla.

Möjligt att H inte har inkomster längre på den groteska affärsverksamheten med lik och gorebilder, så nu ska det yrkas på skadestånd. Skadestånd blir det aldrig tal om eftersom målsägande här är dömd.

En sak ska du göra klart för dig och jag står för vartenda ord här. Och om jag behagar så ska jag fortsätta utreda detta sjuka fallet som skadat så många familjer och deras anhöriga då dom behövt exploateras över hela internet. Barn och vuxna män och kvinnor från hela världen med uppfläkta kön.
Tror du verkligen att någon sjuk individ som framställer sig som målsägande fast den är den enda dömde i sakfrågan skulle tysta någon?
Snacka inte med mig om brott är du vänlig då är du väldigt fel ute.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-05-09 kl. 02:25.
Citera
2013-05-09, 03:37
  #519
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Om någon ägnar sig åt "rädd förnekelse hos farbror polisen" så förstår jag inte hur du av den omständigheten drar slutsatsen att identifikationen av flashbackanvändare skulle ha gått dåligt. Hur tänkte du där?

Det kan lika garna rora sig om personer som fornekar intrang te.x och befunnit sig hos polisen utifran den brottsmisstanken.

Finns absolut ingen information har i traden som patalar att FB-anvandare som enbart skrivit inlagg, mao ej loggat in pa HL's konton, har blivit forhorda/kallade till polisen (= uppsparade)
Citera
2013-05-09, 10:17
  #520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, det är inte uppenbart alls utan underlag saknas.
Hennes andra anmälning så som Amino är nedlagt så där fanns inget brott, men du kanske kan förklara då hur man fortlöper i detta fallet? Har du någon som helst koll i vilket stadie den här anmälan befinner sig i? Nej, tänkte väl det, och bara för att du skriker brott är styrkt så anser inte jag att det är på det viset, och då av skäl som är viktiga.
1. Ingen har åtalats
2. Ingen av vad jag vet har kallats på förhör.
3. Finns inget som styrker att man en utreder ett brott i dagsläget.
Du kan återkomma med sk underlag det duger inte med ett påstående det väger noll-
Missade du anledningen till trådstarten. GP har skrivit om det bland annat, en medelålders man utreds för brott om förtal och det ligger just nu hos åklagare.

Preskriptionstiden är 5 år.

Ni kan tro och känna er självsäkra hur mycket ni vill, men det finns andra vägar att gå än farbror blå, utan att detta skall uppfattas som hot. Hade jag varit BO hade jag publicerat namnen i USA och där kan hela världen veta vilka användarna är och sedan sprida det till alla svenska forum samt smurfposta på flashback om och om igen med VPN. Det är värre straff än vad rättsväsendet skulle ge. Om BO är vad folk i hennes tråd verkar tro hon är skulle jag vara livrädd om hon fick min identitet, hon utmålas från allt till en sexmördande nekrofil till psykopat. Om man leker med elden...
Citera
2013-05-09, 10:25
  #521
Medlem
@Algol, @internethatemachine
Det är troligen Alexand*r Stöck*l som har förhörts. (*=e)
Citera
2013-05-09, 10:29
  #522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En sak ska du göra klart för dig och jag står för vartenda ord här. Och om jag behagar så ska jag fortsätta utreda detta sjuka fallet som skadat så många familjer och deras anhöriga då dom behövt exploateras över hela internet. Barn och vuxna män och kvinnor från hela världen med uppfläkta kön.
Vad jag minns är trådens största självmål när du laddade upp en död tjej för hela världen från hennes konto. Det är tack vare dig de bilderna finns nu på just de siterna du fördömer. Det är tragikomiskt på en nivå att inte ens en film kan göra det rättvisa. Det är en skräll utan lika, totalt oväntat. Men det blir väl lätt så att du bara kör av bara farten, dricker lite för mycket och sedan tänker du dig inte för.

Du har själv gjort dig skyldig till det du anklagar BO för med skillnaden att hon hade lagt av (enligt henne själv). Haha
__________________
Senast redigerad av Algol 2013-05-09 kl. 10:38.
Citera
2013-05-09, 10:31
  #523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous2
@Algol, @internethatemachine
Det är troligen Alexand*r Stöck*l som har förhörts. (*=e)

Skrattar bäst som skrattar sist och det är alltid nekrofilen som skrattar sist.
Citera
2013-05-09, 11:49
  #524
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algol
Missade du anledningen till trådstarten. GP har skrivit om det bland annat, en medelålders man utreds för brott om förtal och det ligger just nu hos åklagare.

Preskriptionstiden är 5 år.

Ni kan tro och känna er självsäkra hur mycket ni vill, men det finns andra vägar att gå än farbror blå, utan att detta skall uppfattas som hot. Hade jag varit BO hade jag publicerat namnen i USA och där kan hela världen veta vilka användarna är och sedan sprida det till alla svenska forum samt smurfposta på flashback om och om igen med VPN. Det är värre straff än vad rättsväsendet skulle ge. Om BO är vad folk i hennes tråd verkar tro hon är skulle jag vara livrädd om hon fick min identitet, hon utmålas från allt till en sexmördande nekrofil till psykopat. Om man leker med elden...
Om man läser BO:s vänners vittnesmål så är det är väl exakt så man kan tolka henne. Begriper du inte att man aldrig kommer få tag på anonyma flashbackanvändare? Rent hypotetiskt kan ju alla "näthatare" exempelvis vara inloggade via uppkoppling på oregistrerade kontantmobiler Man behöver knappast vara krypteringsguru för att förbli anonym på nätet. Sedan har Flashback upprepade gånger repeterat mantrat att de aldrig någonsin kommer lämna ut ip-nummer, så även de användare som inte skyddar sin anonymitet går säkra. Det som diskuterats är offentligt utredningsmaterial. Det är med all säkerhet i sin ordning att diskutera detta öppet och det lär knappast vara olagligt att anse att BO är en pervers nekrofil som utfört vidriga handlingar. Du liksom BO verkar tro att det råder censur i just detta fall, vilket är helt tokigt.

Sen håller jag med dig i sak. BO verkar vara en psykopatisk nekrofil som har mycket elände på sitt samvete och förmodligen är kapabel att utföra än värre handlingar än de vi vet...
__________________
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-05-09 kl. 12:44.
Citera
2013-05-09, 11:56
  #525
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algol
Skrattar bäst som skrattar sist och det är alltid nekrofilen som skrattar sist.
Den aktuella nekrofilen verkar dock vara rejält pissed off...
__________________
Senast redigerad av Kamelfittan 2013-05-09 kl. 12:50.
Citera
2013-05-09, 18:57
  #526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan

Den aktuella nekrofilen verkar dock vara rejält pissed off...
End game är inte här ännu. Så just nu är det ingen som kan skratta sist.
Citera
2013-05-09, 19:17
  #527
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Om man läser BO:s vänners vittnesmål så är det är väl exakt så man kan tolka henne. Begriper du inte att man aldrig kommer få tag på anonyma flashbackanvändare? Rent hypotetiskt kan ju alla "näthatare" exempelvis vara inloggade via uppkoppling på oregistrerade kontantmobiler Man behöver knappast vara krypteringsguru för att förbli anonym på nätet. Sedan har Flashback upprepade gånger repeterat mantrat att de aldrig någonsin kommer lämna ut ip-nummer, så även de användare som inte skyddar sin anonymitet går säkra. Det som diskuterats är offentligt utredningsmaterial. Det är med all säkerhet i sin ordning att diskutera detta öppet och det lär knappast vara olagligt att anse att BO är en pervers nekrofil som utfört vidriga handlingar. Du liksom BO verkar tro att det råder censur i just detta fall, vilket är helt tokigt.

Sen håller jag med dig i sak. BO verkar vara en psykopatisk nekrofil som har mycket elände på sitt samvete och förmodligen är kapabel att utföra än värre handlingar än de vi vet...

Det här har du missuppfattat rejält!

Undersökningsledare vid polisen kan via åklagaren och domstolsutslag begära ut alla aktuella ip-nummer via OPERATÖREN
om de misstänkt begångna brotten via kommentarer, hemsidor osv. utgör rejäla brott som i de aktuella fallen vi diskuterar här. (Brott begångna via nätet som kan ge ett rejält fängelsestraff)
__________________
Senast redigerad av Antistalk 2013-05-09 kl. 19:22.
Citera
2013-05-09, 19:43
  #528
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det här har du missuppfattat rejält!

Undersökningsledare vid polisen kan via åklagaren och domstolsutslag begära ut alla aktuella ip-nummer via OPERATÖREN
om de misstänkt begångna brotten via kommentarer, hemsidor osv. utgör rejäla brott som i de aktuella fallen vi diskuterar här. (Brott begångna via nätet som kan ge ett rejält fängelsestraff)
Tror missförståndet ligger på din sida... Hur menar du att polisen skulle få reda på vilken operatör respektive användare har? Vilka allvarliga brott som kan ge rejält fängelsestraff är begångna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback