Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-18, 16:01
  #1
Medlem
Masturblijas avatar
Har nu fått igång min flasher på Windows 7 för GBA SP och vill köra ett RPG som jag tidigare inte kört men något som är likt Lufia 2 till SNES, kom över dessa två spel som verkar helt OK, någon som kört igenom dem och är det värt mödan?
Citera
2013-03-18, 16:17
  #2
Medlem
baconskates avatar
Jag tycker att Golden Sun är ett riktigt kul spel. Kör hårt på de
Citera
2013-03-18, 17:34
  #3
Medlem
När jag spelade Golden Sun då det var nytt tyckte jag att det hade jätteskön grafik och asmysig musik. Däremot var dialogen fruktansvärt tråkig och spelet kändes väldigt linjärt trots att man ofta fick frågor där man till synes fick välja vad man ville göra.

Skulle nog tyvärr inte spela om det, men atmosfären var som sagt riktigt skön.
Citera
2013-03-20, 18:14
  #4
Medlem
mrrcleans avatar
Golden sun är SKITBRA riktigt fina effekter och en bra story. Helt klart värt en genomkörning.
Citera
2013-06-07, 16:25
  #5
Medlem
powerkings avatar
Har spelat igenom första spelet till GBA och håller på med den andra på samma konsol. Riktigt bra spel. Inte kört RPG's förut ens, och jag gillade det ändå starkt.

Bästa musiken: Venus Lighthouse Theme http://www.youtube.com/watch?v=q5d1rrbNo3o eller i metaltappning: http://www.youtube.com/watch?v=dKMTzrG92TE
Citera
2013-06-07, 21:55
  #6
Medlem
Abolishs avatar
Jag har inte lirat Lufia 2 så vet egentligen inte om Golden Sun är likt det. Hur som helst är Golden Sun (tillsammans med uppföljaren Golden Sun: The Lost Age) antagligen de bästa spelen som gjordes till GBA.

Det kombinerar RPG med lite tankeverksamhet, ytterst roligt!
Citera
2013-06-15, 20:11
  #7
Medlem
Golden sun tyckte jag var riktigt bra när jag spelade det som första spel till mitt gba, annars var mina favoritspel fire emblem spelen och dessa rekommenderar jag starkt riktigt bra story intressanta karaktärer och möjlighet till förhållandeutveckling mellan karaktärerna. Bara My 2 cents men skulle rekommendera fire emblem över golden sun varje dag även om båda är riktigt bra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback