• 1
  • 2
2013-03-18, 11:25
Medlem
Customizes avatar
Jo det är så att jag undrar hur smått det går att skära ut text i vinyl?

Har nämligen renoverat en fiskerulle och eftersom jag lackat om den så har jag slipat den och namnet på rullen är bortslipat.

Skulle vara kul att få dit namnet igen och funderar på vinyltext, men det är ju så smått, någon som vet om och vart detta går att få gjort?

Är nån mm högt och nån cm långt, tror själv att detta blir svårt, men man vet ju aldrig med dagens teknologi.

Eller har någon ett annat förslag på hur man skulle kunna gå tillväga? något annat sätt menar jag
Citera
2013-03-18, 11:55
Medlem
låter sig inte göras i vinyl - men möjligtvis GNUGGISAR som ju inte skars ut utan framställdes genom att man exponerade materialet. Det ger en mycket större noggrannhet. Frågan är var man hittar Letraset-gnuggisar nu för tiden... Googla på Letraset och se vad du hittar.

/m
Citera
2013-03-18, 12:52
Medlem
Customizes avatar
Ja själva namnet var ju "tryckt" på förut så att säga så det är nog någon sådan metod som ska till.

Frågan är bara att hitta något som gör den text jag vill ha samt i den stilen jag vill ha hehe.

Men tack för tipset! Jag ger mig ut på jakt
Citera
2013-03-18, 12:54
Medlem
De här verkar ju göra det...
http://www.wassfelt.se
/m
Citera
2013-03-18, 18:42
Medlem
Customizes avatar
Letraset verkar ha gått ur tiden, och det andra stället var lite väl dyrt för mina smågrejer.

Jakten fortsätter.
Citera
2013-03-18, 20:19
Medlem
printa ut namnet på en bit transparant folie. Kolla med din lokala reklamfirma ifall dom kan skriva ut så litet så det fortfarande ser bra ut. Annars kan jag säkert fixa det åt dig.
Citera
2013-03-18, 20:42
Medlem
Customizes avatar
Ja jag känner en som håller på med vinylmaskin och printning men det var för smått.

Kollade även dekaltrim.nu som håller på en del med sådant men dom hade inte nog smått enligt det man kunde fylla i.

Jaså håller du på med sådant eller?
Citera
2013-03-18, 20:48
Medlem
yes, det gör jag. Går ju att göra text som är ett par mm hög, beror lite på hur texten ser ut också. Är ju tex en jävla skillnad på om namnet har 2 bokstäver eller 15 bokstäver
Citera
2013-03-18, 20:52
Medlem
dét svåra när du gör så litet är att ´"rensa" texten. men om du gör så att du tar bort det överflödiga efter att du satt det på plats så är det mycket lättare. Dock lite pilligt ändå
Citera
2013-03-18, 20:56
Medlem
Customizes avatar
Några mm är ju ungefär vad jag är ute efter . i mitt fall är det 7 st. "Razor 30" ska det stå i någon snitsig font.

Vad skulle det kosta i så fall? 2 st ska det vara av den lilla och sedan en i lite större format.
Citera
2013-03-18, 21:01
Medlem
Har du nån bild på hur fonten ser ut?
Citera
2013-03-18, 21:06
Medlem
Customizes avatar
Nja jag har faktiskt inte sett ut just en speciell eftersom jag inte visste om det var möjligt att få gjort.

Men jag får ju rätta mig efter vad som går att göra, jag kan kolla upp några

Men du har ett visst antal i ditt program då förstås?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in