Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-05-20, 23:28
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
http://lastblood.keenspot.com/main/2...-blood-begins/

Den här tyckte jag var trevlig. I zombieapokalypsen känner sig vampyrer tvungna att försvara de sista grupperna mat som finns kvar.
Läst 1½ timme nu och jag håller med, hittills en mycket trevlig läsning. Började lite fattigt, och storyn med vampyrer som skyddar människor mot zombies? Call of battleduty 14 ville ha tillbaka sin originalitet.
Men det var inte så klyshigt alls! De hade en skön avslappnad twist på det. Tack för tipset!
(Freakangels och Lady death är de 2 jag läser vid sidan av, så de kan jag ju tipsa om. Freakangels är gratis webcomic med btw.)
Citera
2016-07-05, 09:10
Medlem
Evil-Ernies avatar
Blev förvånad när jag började läsa om Crossed, läste att den skulle vara som Walking dead..
Det man såg, damn gillar badlands eller vad den heter när dom är runt över hela världen och beskriver vad som händer.

Av brutalitet så är det den brutalaste serietidningen jag har läst på länge

10\10 får den av mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Ville bara tacka er för tipsen, dragit ner och suttit och plöjt igenom de flesta nu. Har Stitched och lite caligula kvar och jag är nyfrälst serieläsare, om än bara av denna typen.

Vad tycker folket om Lady death? Värt att läsa?

Du borde läsa Evil-Ernie den är inte riktigt som Crossed, men helt klart värd att läsa.

Det är samma skapare som Lady Death, så hon är med i den.
Senast redigerad av Evil-Ernie 2016-07-05 kl. 09:13.
Citera
2016-07-08, 23:21
Medlem
det är nästan too much

jag vill se längre sammanhang. själva premissen är unik och givande men när jag ser på elelr läser zombiegenren 'r jag intresserad utav världsbyggareaspekten av den
Citera
2016-07-10, 16:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Är ingen serieläsare, men denna har fått mig hooked. For now iaf.

Kört genom Crossed v1, Family Values, och Psychopath. De var tillräckligt bra för att få mig att läsa vidare, men de är bara 7-9 avsnitt långa, hade de varit längre hade jag nog tröttnat.

Men läser nu Wish You Were Here och den är riktigt bra. Författaren är väldigt bra på berätta och har med skön humor i den och intressanta tankar. Glad att den är 95 avsnitt lång.

Men är tveksam på att jag kommer orka köra genom Badlands som också verkar vara runt 100 avsnitt om den är mer lik de tidigare nämnda än den är Wish You Were Here.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in