Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-06-01, 06:24
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastard2
Jag trodde att problemet med fläktar och batteritider skulle förminskad rejält med MacBook Retina. Då tänker jag på att man har gjort plats för mycket när man helt tog bort DVD-spelaren. Kommer väl ta några modeller till tills den perfekta MacBooken är här.


Nu vet jag inte riktigt hur du tänker....

För det har väl generellt sett inte varit några problem med fläktar och batteritider med MBP, utan det har ju mest handlat om att folk inte förstått hur det funkar och att det ska funka så och därmed fått för sig att det är ett problem fast det inte är det. Typ "oj oj, min dator är uppe i 73° C och det är ju stekhett och kan väl inte vara bra....?" och så får de rådet av en drös andra som inte heller har så bra koll att de ska dra hem div. fläktprogram och börja dona. Fast 73° C kan vara helt normalt och helt OK för det de gör med datorn och alltså inget problem alls.

Sen spelar det väl föga roll för saken att man tagit bort DVD-spelaren för man gjorde ju samtidigt MBPr nästan hälften så tjock typ, och då blir det ju fullknökat i alla fall överallt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback