Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-03-20, 09:03
  #25
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obelavs
Lär dig läsa vad han skriver, din idiot.

"Jo tänkte det men många verkar negativa till idén?"
- Ja klart som fan man är negativ till idén. Eftersom man man kan äta mat istället för att få det i flytande form.

"Men bara man inte ersätter rapsolja med vanlig mat så låter det ju logiskt."
- Jo klart det låter logiskt, det är kalorier. Men igen, varför skulle man vilja byta ut olja mot mat?

Mvh
Citera
2013-03-20, 14:53
  #26
Avstängd
sremlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
"Jo tänkte det men många verkar negativa till idén?"
- Ja klart som fan man är negativ till idén. Eftersom man man kan äta mat istället för att få det i flytande form.

"Men bara man inte ersätter rapsolja med vanlig mat så låter det ju logiskt."
- Jo klart det låter logiskt, det är kalorier. Men igen, varför skulle man vilja byta ut olja mot mat?

Mvh

Citat:
Ni som säger att ''det är bara att äta'' det funkar inte så för mig.. jag har väldigt svårt med att äta mycket.

Citera
2013-03-20, 16:42
  #27
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sremla

ok fel formulerat. JAG förstår inte varför man skulle vilja byta ut olja mot mat. Där av att många är negativ till idén.

Mvh
Citera
2015-11-22, 15:05
  #28
Avstängd
Rapsolja är bra som ett tillskott för att nå upp till kalorimålet va?
Citera
2015-11-22, 21:09
  #29
Medlem
linnros24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnorMcgregor
Rapsolja är bra som ett tillskott för att nå upp till kalorimålet va?

Absolut. Jag har använt det länge men då spätt ut i proteinshaken. Plussat 20kg på drygt 2 år. Använd som ett tillägg som ovan konstaterat och inte något att bygga dagens intag runt. Kör hårt
Citera
2015-11-22, 21:55
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnorMcgregor
Rapsolja är bra som ett tillskott för att nå upp till kalorimålet va?

Ja, olja är jättebra för att nå kalorierna. Du kan köpa kallpressad rapsolja. Dyrare, men jag tror mycket mer på den ur hälsoperspektiv. Du kan läsa om skillnaden ifall du är intresserad.
Citera
2015-11-23, 16:53
  #31
Medlem
Var folk dumma 2013 eller vadå? Alla verkar vara fullständigt emot olja som postat hittills, förutom de som skrivit nu efter tråden återupplivats.

Olja är ju ett utmärkt komplement till den dagliga kosten. Att slänga på ½-1 DL olja under dagens gång för extra kalorier är en nödvändighet i många fall anser jag när man vill komma upp på högre intag. Ibland kanske man inte vill missbruka mejeriprodukter och sådant, ibland har man kanske inte tid att käka hela tiden, ibland har man inte aptiten att stoppa i sig en massa tarmstoppande kalorifattig mat 7 gånger per dag. Klart olja är ett bra alternativ då. Folk måste sluta gå på vad de "själva känner" och sluta smutskasta olja.

Sedan är det väl kanske onödigt att hälla upp olja i ett glas och dricka allt som det är. Bättre att ringla på olja på salladen, hälla i pastan och hälla i energidrinken istället.
Citera
2015-11-23, 17:30
  #32
Medlem
Låter lite osmakligt! Jag skulle ha slagit ngn god sås på 1dl och ätit till en köttbit eller en bit fisk!

Eller varför inte 1.5dl bearnaise sås till några kycklingfiléer? Samma energi värde
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback