Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2024-01-07, 22:23
  #97
Medlem
Känns som att deras närvaro på Youtube minskar generellt. De har ju ändå hållit på ett tag där nu så luften börjar väl gå ur.
Citera
2024-01-11, 16:26
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunda
Har Skylten slutat? Har inte sett honom på ett par månader på tuben.
Skylten har enligt Håkan tröttnat på internettroll..
Citera
2024-01-17, 14:31
  #99
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Du missade också tiden det tog för personen att inhandla materialet som behövdes. Även om det är prylar för 50kr så kanske det med resa fram och tillbaka tog 30 min att inhandla och vips är det ca 300kr + körd sträcka.

Men det spelar ingen roll alls. Kostar ändå.

Jag kan se "Berras EL " svänga in hos min granne, ringer honom och frågar om han har tid att
flytta ett uttag i garaget. Han kommer över en timme senare, flyttar uttaget på 10 minuter och
material har han redan i bilen. Faktura 2000 kr + moms samt rot-ar mot skattemyndigheten
Han är hyfsat ensam på orten.
Citera
2024-01-17, 14:35
  #100
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men det spelar ingen roll alls. Kostar ändå.

Jag kan se "Berras EL " svänga in hos min granne, ringer honom och frågar om han har tid att
flytta ett uttag i garaget. Han kommer över en timme senare, flyttar uttaget på 10 minuter och
material har han redan i bilen. Faktura 2000 kr + moms samt rot-ar mot skattemyndigheten
Han är hyfsat ensam på orten.

El killar, Rörmockare kan jobba 8 timmar en vanlig vardag och faktuera kunderna för 10-11 timmar

Bara kranbilschauförer klarar högre debitering på en 8 timmars dag
Citera
2024-01-17, 21:41
  #101
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Men det spelar ingen roll alls. Kostar ändå.

Jag kan se "Berras EL " svänga in hos min granne, ringer honom och frågar om han har tid att
flytta ett uttag i garaget. Han kommer över en timme senare, flyttar uttaget på 10 minuter och
material har han redan i bilen. Faktura 2000 kr + moms samt rot-ar mot skattemyndigheten
Han är hyfsat ensam på orten.

Ofta har hantverkare en startkostnad så även om jobbet tar tio minuter så tar man minst betalt för en timme eller två, framkörningsavgift eller bilavgift och sen material. Även om materialet ligger i bilen så ska de ändå tjäna pengar på det.

Det blir snabbt större summor då en elektriker fakturerar runt 500kr i timmen, bilen 300, framkörning 300kr, material 500kr så är de uppe i dryga 2000kr för ett tiominuters jobb.

Jag pratade med en bärgare, de hade avtal med volvo oncall och säkerligen flera olika märken och de fick 1000kr per uppdrag i fast summa. En vacker sommardag blir det kanske inte då mycke men en dag med lite snöstorm och kyla kan de nog dra in stora summor på en dag. Starthjälp där, dikeskörning här och en packe småjobb. Allt beror på hur lång tid de lägger på ett projekt.
Citera
2024-03-20, 23:02
  #102
Medlem
Nu är dom uppe i fjällen och meckar med någon gammal skidanläggning som verkar totalt daterad. Känns lite som torsk på Tallinn deppig. De har hittat någon lokal Lasse Kongo som är guru på skidliftar,underhållande men rätt långsökta projekt. Men man får ge dom att de är dedikerade att lösa sina uppgifter.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback