Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-15, 15:44
  #1
Medlem
Jag vet inte vart jag ska börja gällande detta företag som heter Svanströms El och VVS AB
Till att börja med vill jag hålla mig rätt anonym eftersom jag inte vill hamna i trubbel. Men jag vill belysa vissa med detta bluff företag.

Vi gjorde en affär i mitten av förra året med Svanströms El och VVS AB gällande en el-installation och rör skulle dras i vår fastighet. Vi hade fått en offert på 70.000:- ex moms och kortfattat kan man säga att vi fick en slutfaktura på 800.000:- ex moms. VILKET INNEBAR KONKURS FÖR VÅR DEL.


Det hela började med att vi besökte hans butik, Ägare och adress får ni får ni själva kolla på allabolag eller 121.nu.

Vi tyckte det lät bra och eftersom vi var en liten firma så var 70.000 ex moms ett överkomligt pris för oss men efter 2 månaders arbete så fick vi som sagt en helt annan summa på fakturan.
Och efter en process på ett par månader så slutade det hela med att han vann på grund av att vi diskuterat en sak muntligen SOM HAN DÅ SPELADE IN OCH ANVÄNDE SOM NÅGON FORM AV BEVIS ATT VI INGÅTT ETT SPECIELLT AVTAL MED HONOM.

Förstå mig rätt att jag är arg och förbannad, men vem spelar in en kund som är på besök i hans butik för att planera att göra något sådant här?

Hur som helst. Jag vill att ni alla som läser denna tråden på FB lägger detta företagsnamnet Svanströms El och VVS AB på minnet och ALDRIG anlitar deras tjänster!
Citera
2013-03-15, 15:58
  #2
Medlem
GurkanWTFs avatar
Han spela in de för att han inte skulle bli blåst vad tror du du gick ju med på allt så varför sitta och gråta här
Citera
2013-03-15, 16:10
  #3
Medlem
Tycker du man ska göra så här mot ett litet företag. Vi hade till och med bevis på att han blåste oss. SOM INTE RÄCKTE TILL.

Som sagt inget mer än ett bluff företag
Citera
2013-03-15, 16:34
  #4
Medlem
JBGoodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenmannen
Tycker du man ska göra så här mot ett litet företag. Vi hade till och med bevis på att han blåste oss. SOM INTE RÄCKTE TILL.

Som sagt inget mer än ett bluff företag
Har de använt material och mantimmar för 800k eller för 70k?
Citera
2013-03-15, 16:42
  #5
Medlem
Avva66s avatar
Du eller?
Det låter inte riktigt som samma story.

http://www.rejta.se/omdome/1311580/s...+el+%26+vvs+ab
Citera
2013-03-15, 16:45
  #6
Medlem
Maximus23s avatar
Fan hela situationen verkar knepig.. ni kom överens om 70 ex moms sen kom en faktura på 800 lök ?
Citera
2013-03-15, 17:46
  #7
Medlem
Medalines avatar
Japp, de är duktiga på att krydda sina fakturor.
Bokade in de för ett enkelt eljobb, eftersom min elleverantör krävde det.

Jobbet tog 3-4 min att utföra, delarna kan inte kostat mer än några tior och fakturan landade på 2000 kr.

Väljer nog en annan firma nästa gång.
Citera
2013-03-15, 19:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medaline
Japp, de är duktiga på att krydda sina fakturor.
Bokade in de för ett enkelt eljobb, eftersom min elleverantör krävde det.

Jobbet tog 3-4 min att utföra, delarna kan inte kostat mer än några tior och fakturan landade på 2000 kr.

Väljer nog en annan firma nästa gång.


Och där är beviset varför företag ogärna arbetar mot privatpersoner på annat än fast pris.
2000 kr är inte farligt utan helt rimligt.
Du betalar för den tid det tar att åka till dig, du betalar för kunskapen, du betalar för lager, du betalar för bilen.

Gubben lär kosta ut till kund runt 5-700 kr/h. de flesta har minsta tid som de tar betalt för, bilen lär lätt kosta ~200 kr, material betalar du inte några tior för utan för skruv mm tar många en fast summa osv Det plockar på.

När jag jobbade ute på fältet så kostade min kunskap minst 1h + bil för att lyfta verktyget, minst 1,5 h + bil och det gick åt material.
Citera
2013-03-15, 21:00
  #9
Medlem
Avva66s avatar
Jag har oerhört svårt att tro att en skojare saltar räkningen från 70 till 800 papp,
det låter inte trovärdigt, faktiskt.
Citera
2013-03-18, 20:06
  #10
Medlem
Tydligen fler som råkat ut för honom. Så det kanske inte är en slump att han kryddar sina fakturor som han gjorde mot mig? Läs på Reco.se med.
Citera
2013-03-18, 20:27
  #11
Medlem
Avva66s avatar
Det är ingen som rescencerat det företaget på Reco.

Allt jag hittar är ditt spam. Jag hittar ingenting negativt om det företaget.
__________________
Senast redigerad av Avva66 2013-03-18 kl. 20:29.
Citera
2013-03-18, 23:13
  #12
Medlem
Jag tycker det här låter väldigt underligt. Jag har anlitat Svanströms flera gånger, både för rören och elen. Riktigt goa gubbar! Får alltid snabb hjälp och aldrig fått någon fet faktura direkt.. Antingen så har jag haft tur eller så är det här bara skitsnack och smutskastning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback