2013-03-15, 14:54
Medlem
Nu är det så att socialen ringde och bad mig lämna det några prover för anabola och andra droger. Sa ja, för tänkte jag har inget att dölja. Men så förra helgen kom jag på att jag var röv full och rökte spice . brukar alltid annars bara hålla mig till alkohol.

Syns detta på testet?
Citera
2013-03-15, 14:55
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Ja
Citera
2013-03-15, 15:01
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Går att spåra men förstår inte varför som skulle rikta in sig på att leta syntetiska cannabinoider på ett sånt prov. Misstänker dom dig för steroider så lär dom väl rikta in sig på amfetaminer (och självklart steroider) och sen "råkar" väl standarddrogerna - opiater, benso och THC kollas.

Bara för att dom har tekniken så är det inte säkert att dom använder den då det leder till extra kostnader.
Citera
2013-03-15, 15:03
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
Går att spåra men förstår inte varför som skulle rikta in sig på att leta syntetiska cannabinoider på ett sånt prov. Misstänker dom dig för steroider så lär dom väl rikta in sig på amfetaminer (och självklart steroider) och sen "råkar" väl standarddrogerna - opiater, benso och THC kollas.

Bara för att dom har tekniken så är det inte säkert att dom använder den då det leder till extra kostnader.

Då spice är mycket vanligt bland unga dessa dagar och socialen ringer TS för ett UP så kan du till 99.9% räkna med att det kollas spice.
Citera
2013-03-15, 15:17
Medlem
AllaBarnensFars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Då spice är mycket vanligt bland unga dessa dagar och socialen ringer TS för ett UP så kan du till 99.9% räkna med att det kollas spice.

Jag lämnade UP i ca ett år (slutade nyligen) och det var aldrig tal om något spiceprov. Men TS kan ju alltid fråga vad dom ska leta efter när du lämnar så du vet om du ska vara orolig eller inte.
Citera
2013-03-15, 15:17
Medlem
Irritationsmoments avatar
Det finns ju en möjlighet att det kommer vara ute ur systemet när du ska göra testet.. när är det du ska göra detta?
Citera
2013-03-15, 15:26
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaBarnensFar
Jag lämnade UP i ca ett år (slutade nyligen) och det var aldrig tal om något spiceprov. Men TS kan ju alltid fråga vad dom ska leta efter när du lämnar så du vet om du ska vara orolig eller inte.

Ok..Kan ha blandat ihop det men vill minnas att jag hört att Soc och dvs mottagningsgrupper för ungdomar kör med test på Spice pga av dess utbredning och ungdomars inställning till det då det är lagligt (men man blir bra puckad i skallen bara).

Som sagt så får du hoppas på det bästa TS och rök den riktiga varan om du ska hålla på för den där skiten är allt annat än bra för knoppen.
Citera
2013-03-21, 15:34
Medlem
bilboos avatar
http://www.karolinska.se/upload/Karo...stnytt2013.pdf

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in