Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-14, 15:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Menar du på största allvar att jag ska behöva ta fram din spekulativa "fakta" för att motbevisa min tes i en diskussion? Dags att ifrågasätta din spanska hasch-kran om kvalitén på grejerna, du verkar ju ha tappat allt som grundskolan en gång försökt lära dig.

Du har rätt i att arbetslösheten i Spanien är större i de södra delarna av Spanien än de norra delarna.

Sen skriver du: "Har du dessutom lite erfarenhet vilket jag raknar med att du komplett saknar sa behover du inte ga arbetslos manga dagar."

Jag tänker inte ens ta mig tid att efterfråga hur du byggt ditt resonemang kring avsaknaden av erfarenhet skulle bidra till att snabbare få arbete.

I rest my case.

Till Naiad (TS): Har du möjligheten att fritt välja bland några andra länder så rekommenderar jag dig att söka dig till te x Malta eller Luxemburg, alt Österrike eller Schweiz. Dessa länder har klarat sig mycket bättre i finanskrisen än te x Spanien, Grekland och Italien. Men valet är givetvis ditt.


Tack, ska faktist ta mig en titt på jobb runt om Europa, men måste säga att solen lockar
Citera
2013-03-14, 15:23
  #14
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naiad
Jag har sökt dom jobben som finns och har haft intervjuer (väntar på svar), saken är att jag skulle vilja åka ner innan o söka andra jobb. Jobben som kommer in har jag förstått är väldigt begränsade och alla rekryterade säger att dom helst anställer lokalt, så flytta vore egentligen det bästa??

Japp det ar det basta, da slipper dom betala flyttbidrag for dig.
Citera
2013-03-14, 15:26
  #15
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
Sen skriver du: "Har du dessutom lite erfarenhet vilket jag raknar med att du komplett saknar sa behover du inte ga arbetslos manga dagar."


Sjalvklart har du storre chans att fa ett arbete om du kan visa att du har erfarenhet av ett yrke....

Nej tack hall dig borta ifran min niva, stanna hemma i fittknullsverige och do ut med resten av bidragstagarna.
Citera
2013-03-14, 16:05
  #16
Medlem
Grymt stor arbetslöshet i Spanien nu faktist, men är ju en fördel om du kan Engelska, eller Spanska, Förövrigt är Barcelona en grymt fin stad tycker det är mycket finare där än i Madird
Citera
2013-03-14, 16:34
  #17
Medlem
Jan2013s avatar
Flytta till Melilla och bli Flashbacks egen Afrika korrespondent.
Citera
2013-03-18, 15:29
  #18
Medlem
Navos avatar
Vilka tjänster finna det gott om jobb i Spanien??
Citera
2013-03-19, 10:48
  #19
Medlem
Stora chanser till jobb är på solkusten - Fuengirola/Malaga/Marbella, där finns många nordiska företag, speciellt inom försäljning och realstate. Jag jobbade som försäljare för ett nordisk företag i ungefär 10 månader och man stötte på en massa människor från Sverige som jobbade där, speciellt yngre som jobbade som telefonförsäljare. Kul tid
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2101842

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback