Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-18, 12:13
  #1
Medlem
david85s avatar
Är det någon som vet vad Zantac används till i dopningssyfte?
Läste just att den skulle användas i dopningssyfte på nån antidopningssida men hittar inget om den...
Citera
2005-05-18, 14:01
  #2
Medlem
Alladins avatar
hmm, varför skulle man ta det då?
Citera
2005-05-18, 15:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Är det någon som vet vad Zantac används till i dopningssyfte?
Läste just att den skulle användas i dopningssyfte på nån antidopningssida men hittar inget om den...

Jag äter det för min mage, som spårar ur lite då och då, kan inte påstå att man får något tryck av den
Citera
2005-05-18, 23:54
  #4
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
hmm, varför skulle man ta det då?

De skrev inte varför man skulle ta den, bara att den användes som doping
Citera
2005-05-19, 14:37
  #5
Banned
chewdogs avatar
äh skit i det, snart är kreatin och proteintillskott dopingklassat i tävingssyfte och strax så kommer det krävas intyg från myndigheter för att ens få inneha det för vetenskapliga ändamål så dina grejjer mot rännskitan lär inte göra dej bättre i gymmet om jag gissar vilt
Citera
2005-05-19, 14:52
  #6
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chewdog
äh skit i det, snart är kreatin och proteintillskott dopingklassat i tävingssyfte och strax så kommer det krävas intyg från myndigheter för att ens få inneha det för vetenskapliga ändamål så dina grejjer mot rännskitan lär inte göra dej bättre i gymmet om jag gissar vilt

Skulle inte tro att det blir så Chewdog...
Tror inte heller Zantac är ngt att rekommendera, kokain är ju också dopingklassat... men inte fan vill jag börja knarka, det finns enna ingen mening med.
Citera
2005-05-19, 15:58
  #7
Medlem
ett förslag från någon jävla myndighet håller påatt behandlas just nu, det handla om att man skulle förbjuda kosttillskott...
I usa tror jag att det gått egenom i vissa delstater. Det var någon organisation som sverige också var med i .. Alla länder i denna organisation ska ta upp förslaget och sen om det går genom är ju inte så otroligt. Menar man får ju knappt köpa koffein längre.
Citera
2005-05-19, 17:19
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dell
ett förslag från någon jävla myndighet håller påatt behandlas just nu, det handla om att man skulle förbjuda kosttillskott...
I usa tror jag att det gått egenom i vissa delstater. Det var någon organisation som sverige också var med i .. Alla länder i denna organisation ska ta upp förslaget och sen om det går genom är ju inte så otroligt. Menar man får ju knappt köpa koffein längre.

haha! ja för fan... narkotikaklassa c-brus NU!
Citera
2005-05-19, 17:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terpentin
haha! ja för fan... narkotikaklassa c-brus NU!

C-vitamin var med på listan

Ska enligt dem bara fås genom läkare.
Citera
2005-05-19, 17:23
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dell
C-vitamin var med på listan

Ska enligt dem bara fås genom läkare.

vet inte om jag ska skratta eller gråta.

askorbinsyra (c-vitamin) används till fruktkonservering. kostar typ åtta spänn för 15g på ICA. blir väl till att visa leg. på det sen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback