Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-13, 19:22
  #1
Medlem
Hallå! Min fråga kan ligga heeelt fel, då jag inte alls är hemma på den här delen av forumet. Isf ber jag om ursäkt.

Men det är som så att jag ska sälja min PS2a och upptäcker då att AC kabeln är borta. Men jag ser att ingången till sladden är likadan som den som går till gamla radio/CD-spelare bland annat och min fråga är om någon av er vet om jag kan ta en random sån kabel och skicka med eller om det kan skada konsolen på något vis?
Jag bor 15mil från närmsta stad så att springa in på lämplig butik är inte möjligt. Vore tacksam för svar så snart det bara går.
Mvh
Citera
2013-03-13, 19:30
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Om det är den tjocka versionen så är det en helt vanlig tvåpolig apparatkabel.
Citera
2013-03-13, 21:06
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om det är den tjocka versionen så är det en helt vanlig tvåpolig apparatkabel.
Det är en slim :/ men den ser ut precis som en sån kabel. Och jag testade stoppa in en sån och det funkade. Tänkte mest långsiktigt så man inte förstör konsolen.
Citera
2013-03-13, 21:48
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amztaff
Det är en slim :/ men den ser ut precis som en sån kabel. Och jag testade stoppa in en sån och det funkade. Tänkte mest långsiktigt så man inte förstör konsolen.
Min PS2 Slim har inte en sån ingång.
Citera
2013-03-14, 08:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Min PS2 Slim har inte en sån ingång.
Skumt.. Min är den här jättetunna. Köpt typ julen 09. Tänkte det kanske finns olika. :s
Citera
2013-03-14, 08:39
  #6
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Min PS2 Slim har inte en sån ingång.

Den sista modellen SCPH-9000x har nätdelen inbyggd och då sitter det faktiskt en sådan kontakt på baksidan. Jag har en sådan.

Citat:
Ursprungligen postat av amztaff
Tänkte mest långsiktigt så man inte förstör konsolen.

Nädå, det är inget du behöver oroa dig för.

EDIT: Stavfel.
Citera
2013-03-14, 12:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Den sista modellen SCPH-9000x har nätdelen inbyggd och då sitter det faktiskt en sådan kontakt på baksidan. Jag har en sådan.



Nädå, det är inget du behöver oroa dig för.

EDIT: Stavfel.

TACK!!
Jag är ju som sagt inte direkt någon med koll på såna här saker så jag vet inte vad det är för modell, men det är nog den, för det stod något om inbyggd nätsak.
Då kan jag sälja den med den kabeln utan dåligt samvete
Citera
2013-03-14, 14:48
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Den sista modellen SCPH-9000x har nätdelen inbyggd och då sitter det faktiskt en sådan kontakt på baksidan. Jag har en sådan.
Se på fan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback