Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-13, 14:07
  #1
Medlem
Hej!

Ska dra upp till sälen nu en weekend och åka lite bräda igen, inte åkt på snart 3 år nu så ska bli kul!

Har en fundering på jacka, funkar det att åka med en "vanlig" peak performance vinterparka? Är ju varm något så in i helvete.

http://www.peakperformanceparka.com/...offe-parka.jpg

Eller får jag ge mig ut på stan och införskaffa mig en skidjacka från närmsta sportaffär?
Citera
2013-03-13, 14:20
  #2
Medlem
Kommer du börja åka mer nu eller blir det en engångshändelse?
Citera
2013-03-13, 14:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsiks
Kommer du börja åka mer nu eller blir det en engångshändelse?

Siktar på att åka mer men svårt att säga om det blir om 6månader eller 2 år
Citera
2013-03-13, 14:39
  #4
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolf_Return
Hej!

Ska dra upp till sälen nu en weekend och åka lite bräda igen, inte åkt på snart 3 år nu så ska bli kul!

Har en fundering på jacka, funkar det att åka med en "vanlig" peak performance vinterparka? Är ju varm något så in i helvete.

http://www.peakperformanceparka.com/...offe-parka.jpg

Eller får jag ge mig ut på stan och införskaffa mig en skidjacka från närmsta sportaffär?

Att åka i den jackan som du länkar till kommer bli varmt som satan, ja.
Citera
2013-03-13, 16:12
  #5
Medlem
tjungmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolf_Return
Siktar på att åka mer men svårt att säga om det blir om 6månader eller 2 år

Grymt! Har hört att Sälen erbjuder ruggigt bra skidåkning i september...

Seriöst dock - köp en tunnare jacka.

1. Den du länkade är så stor att det blir obekvämt att åka med den (enligt mina erfarenheter)
2. Det ser efterblivet ut. Du får väl ändå anpassa kläderna efter aktiviteten kan man tycka. Visst det GÅR att bada i jeansshorts på sommarsemestern, men det är inte ett optimalt alternativ. Om du förstår resonemanget.
3. Have fun
Citera
2013-03-13, 17:17
  #6
Medlem
spacepandas avatar
Ett tips är att köpa en skaljacka, som går att ha på hösten, vintern och våren. Får man klä sig efter vädret under den istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback