2013-03-27, 01:05
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Det stämmer att dom ville ha en helikopter lastad med pengar, som skulle kastas ner på en angiven plats av militärligan. Dock blev det aldrig så. Ang bomben så bombhotade dom väl centralstationen för att dra uppmärksamhet dit, medan dom skulle genomföra ett rån? Som inte blev av?.

Den planen är helt ny för mig, dock tycker jag idén verkar rätt dum?! Risken att det blir skottlossning vid mötet osv. Då hade helikopterplanen varit mycket bättre.
Självklart hade ordern varit att poliserna skulle vara obeväpnade. Polisen visste att ligan var beväpnad till tänderna, knappast två poliser skulle börja skjuta med sina ärtpistoler mitt ute i skogen mot ett rövargäng med AK's?
Helikopterplanen då? Helikoptern skulle inte ha några problem att följa ligan sen efter överlämnandet?

Nåja, bara spekulationer.
Citera
2013-03-27, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Helikopterplanen då? Helikoptern skulle inte ha några problem att följa ligan sen efter överlämnandet?
Om överlämnandet skulle ske med en helikopter långt uppe i luften,. så skulle den lätt kunnat hänga på. Men så dumma kan inte CS med flera varit, jag tror de hade velat få helikoptern inom räckhåll och antingen skjutit ner den eller på något sätt gjort den oflygbar.
Citera
2013-03-27, 07:43
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Självklart hade ordern varit att poliserna skulle vara obeväpnade. Polisen visste att ligan var beväpnad till tänderna, knappast två poliser skulle börja skjuta med sina ärtpistoler mitt ute i skogen mot ett rövargäng med AK's?

Nåja, bara spekulationer.

Nu låter det som du blev arg för jag tyckte helikopterplanen lät lite bättre, min tanke är att dom skulle be helikoptern kasta ner pengarna på två alternativa platsder. Plats A nära en stor motorväg, när helikoptern kastat ner pengarna ska den snabbt flyga därifrån och ligan kan köra upp på motorvägen och försvinna ur mängden? Vetskapen om vilka vapen ligan sitter på, så vill man nog inte ligger med en helikopter över det området? Plan B dom vill ha pengarna nära Arlanda och kör runt där, Helikoptern kan inte gå som den vill i det området. Nu fick dom ju inte igenom sin plan att sälja tillbaka vapnen till polisen utan började att använda dom själva till att göra dessa post, bank och värdetransportrån.
Citera
2013-05-19, 14:59
Bannlyst
Citat:
Synd att detta var innan mobilen/digitalkamerans tid, då det finns väldigt få bra bilder från rånen osv.

Antingen var det Post- och bankrånet i Ösmo eller rånet mot posten i Svedmyra där syns en av dem beväpnade rånarna när han står och vaktar vid en bil.
Rånen i Ösmo vart ju lyckade , över miljonen fick ligan loss från dessa rån.
Bilden fanns på en löpsedel från kvällstidningarna, möjligen aftonbladet.
Citera
2013-05-19, 18:22
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Antingen var det Post- och bankrånet i Ösmo eller rånet mot posten i Svedmyra där syns en av dem beväpnade rånarna när han står och vaktar vid en bil.
Rånen i Ösmo vart ju lyckade , över miljonen fick ligan loss från dessa rån.
Bilden fanns på en löpsedel från kvällstidningarna, möjligen aftonbladet.

Menar du bilden där en av rånarna står uppluckad på en svart van med en skarpladdad ksp58?
Citera
2013-05-20, 12:27
Medlem
DenSomSokers avatar
Någon som har bilder från rånen eller liknande på Militärligan? Några vanliga är ju bilden från ett av rånen där en av rånarna håller i en Ak4:a riktad i taket, en annan är ju där en av rånarna står uppluckad i en svart van med en skarpladdad Ksp50 och bilden där en av rånarna skjuter ett smile märke i pansarglaset. Kasta gärna upp om ni har andra bilder
Citera
2013-05-23, 20:40
Medlem
Citat:
Någon som har bilder från rånen eller liknande på Militärligan? Några vanliga är ju bilden från ett av rånen där en av rånarna håller i en Ak4:a riktad i taket, en annan är ju där en av rånarna står uppluckad i en svart van med en skarpladdad Ksp50 och bilden där en av rånarna skjuter ett smile märke i pansarglaset. Kasta gärna upp om ni har andra bilder

Jag är också intresserad! Et stycke mkt cool kriminalhistoria.
Citera
2013-05-23, 20:44
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:

Som Ksp-skytt menade jag självklart Ksp58! Så slipper jag få höra det!
Citera
2013-05-23, 20:45
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krautmeister
Jag är också intresserad! Et stycke mkt cool kriminalhistoria.

Kul att du hitta till tråden! Välkommnar lite ny info eller bilder!
Citera
2013-05-30, 09:45
Medlem
Kicken13s avatar
Finns det någon filmad dokumentär? Har ju hört P3s en 30 gånger, och är fruktansvärt bra, men skulle vilja veta om det finns något filmat.

Tacksam för svar!
Citera
2013-05-30, 13:44
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicken13
Finns det någon filmad dokumentär? Har ju hört P3s en 30 gånger, och är fruktansvärt bra, men skulle vilja veta om det finns något filmat.

Tacksam för svar!

Du är inte ensam, har lyssnat på den 20-30gånger! Har inte hittat någon dokumentär, konstigt enligt mig! En dokumentär eller en film hade uppskattats!
Citera
2013-06-07, 00:22
Medlem
Kicken13s avatar
Citat:
Du är inte ensam, har lyssnat på den 20-30gånger! Har inte hittat någon dokumentär, konstigt enligt mig! En dokumentär eller en film hade uppskattats!

Ja verkligen! Hade varit kul att se hur dem rekade och hur dem bar sig åt då deras tillvägagångssätt var oerhört spektakulära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in