Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-02, 21:22
  #8233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
https://www.goteborgdirekt.se/nyhete...SJOjwrXSNTqXw/


Är det J****e som är i farten igen?
Trodde han var inspärrad med restriktioner. Men tydligen utsläppt och bor just i Högsbo.
Eller finns det fler psykopater i Högsbo?

Kanske är bra om jag läser innan jag skriver något.

Men oddsen för att det är Jim**ie är väl ganska låga.
Sekretessmarkering gör att han inte finns. Men han bor i Högsbo.

Vet du med säkerhet att det är sekretessmarkering som är aktuell för Jimmi och hans familj?
Alltså sekretessmarkering och inte de andra åtgärderna kvarskrivning eller fingerade personuppgifter.

Vet du vilken del av Högsbo? Gata? (Skicka PM om du inte vill ha uppgiften spridd, men för min del kan du lika gärna skriva i tråden vad du vet).
Citera
2018-06-02, 21:30
  #8234
Medlem
retiarius1s avatar
Här ligger mycket matnyttigt.

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2018-06-02, 23:49
  #8235
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Riddler
Ingen som känner till det här signumet? Kanske i form av något annat, graffiti osv.

Graffiti och döda kattaet har ingenting gemensamt.

Varför man ger sig på katter har jag dock svårt att förstå, dom brukar inte göra mågot väsen.
Hade förstått om någon blivit förbannad och ledsnat på skällande hundar
Citera
2018-06-14, 12:52
  #8236
Medlem
Hur många kattmördare finns det i Högsbo?
Vår katt Aski blev mördad i fredags kväll/lördags natt 8-9juni2018. Han gick ut i vanlig ordning på kvällen vid 21-tiden. På morgonen vid 06:30 var han ingenstans. Hålan där Aski brukade gömma sig, under Skytteskolan på dess bakgård, var prydligt täckt med flera markplattor så det var omöjligt ens för en liten mus att ta sig genom. Och Aski var borta. 09:39 ringde de från djursjukhuset. 07:30 hade en vänlig själ stannat sin bil och plockat upp Askis kropp som låg stel på ett fullständigt osannolikt ställe, mellan Marklandsgatan och Änggårdsbergen, på avfarten från Dag Hammarsköldsleden mot Hisingen – svårt att komma åt för både gående, cyklister och bilister (finns ingenstans att stanna). Askis kropp var helt intakt, inga yttre skador alls. Inte en chans att Aski hade vandrat över motorvägen och blivit påkörd där. Nej. Askis mördare hade täckt för hans gömställe så han inte kunde gömma sig, mördat Aski och lagt ut kroppen på en svåråtkomlig plats.
Det här är andra gången. Förra året i maj upplevde vi exakt samma sak med vår förra katt som hittades vid Marklandsgatans hållplats, under viadukten över Högsboleden. Också helt intakt, utan yttre skador och hittad på ett svåråtkomligt ställe, helt osannolikt att katten skulle vandrat dit och blivit överkörd. Misstänkte med en gång något skumt men blev övertalad av nära och kära att det visst är möjligt att den blev överkörd fastän de på djursjukhuset antydde det märkliga i att kroppen var så intakt.
Den här gången har jag skickat Askis kropp till Uppsala på obduktion och hoppas verkligen de hittar dödsorsaken.
Jag önskar jag hade läst om kattmördare i Högsbo då. Då hade vår goe snälle Aski varit med oss i många år till. Han blev inte ens ett år gammal ;( nu känner jag mig så skyldig för jag varit så naiv och godtrogen – fanns inte i min värld att det kunde gå omkring nån och slumpmässigt döda små beskedliga djur.
Hoppas också ni underbara detektiver här på Flashback vill än en gång hjälpas åt att hitta gm. Kanske finns det redan en ledtråd - en gång för tre fyra veckor sedan när min mamma gick ut för att se om Aski ville hem observerade hon ett udda beteende av en kort smal man som befann sig på skolbakgården där Aski höll till och som när hon började ropa på Aski snabbt vände på klacken och försvann ut från skolbakgården genom grinden mot matsalen till. Tyvärr såg hon inte mer än att han var kort och smal. Såhär i efterhand kommer detta till henne och hon är övertygad om att det var gm.
Åh vad jag önskar få veta vem det är som gjort det. Jag kan inte mycket om psykologin/patologin som förklarar dessa djurmördares handlingar, det intrycket jag får med mina begränsade kunskaper är att denna människa inte njuter av tanken på att andra människor blir rädda såsom Ghost3121 gjorde. Jag är iaf inte rädd men störtledsen och grymt arg. Kan nån njuta av det? Och min fem-åring, vars katt det var, som jag inte berättat för vad som hänt och med tanke på hennes reaktion förra året kommer nog inte göra heller förrän om många år – hennes längtan och saknad, kan nån njuta av det med?! Fattar inte vad han får ut av det.
För två år sen försvann min brors katt Sally från området. Också i maj/juni. Sally var inte chippad så vi fick aldrig veta något. Vi letade i veckor utan resultat.
Vi kommer i varje fall inte servera fler katter till gm. Kan inte tidningen gå ut och uppmana alla i området att inte släppa ut sin katt utan uppsikt? Aldrig någonsin.
Citera
2018-06-14, 13:31
  #8237
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosofifi
Hur många kattmördare finns det i Högsbo?
Vår katt Aski blev mördad i fredags kväll/lördags natt 8-9juni2018. Han gick ut i vanlig ordning på kvällen vid 21-tiden. På morgonen vid 06:30 var han ingenstans. Hålan där Aski brukade gömma sig, under Skytteskolan på dess bakgård, var prydligt täckt med flera markplattor så det var omöjligt ens för en liten mus att ta sig genom. Och Aski var borta. 09:39 ringde de från djursjukhuset. 07:30 hade en vänlig själ stannat sin bil och plockat upp Askis kropp som låg stel på ett fullständigt osannolikt ställe, mellan Marklandsgatan och Änggårdsbergen, på avfarten från Dag Hammarsköldsleden mot Hisingen – svårt att komma åt för både gående, cyklister och bilister (finns ingenstans att stanna). Askis kropp var helt intakt, inga yttre skador alls. Inte en chans att Aski hade vandrat över motorvägen och blivit påkörd där. Nej. Askis mördare hade täckt för hans gömställe så han inte kunde gömma sig, mördat Aski och lagt ut kroppen på en svåråtkomlig plats.
Det här är andra gången. Förra året i maj upplevde vi exakt samma sak med vår förra katt som hittades vid Marklandsgatans hållplats, under viadukten över Högsboleden. Också helt intakt, utan yttre skador och hittad på ett svåråtkomligt ställe, helt osannolikt att katten skulle vandrat dit och blivit överkörd. Misstänkte med en gång något skumt men blev övertalad av nära och kära att det visst är möjligt att den blev överkörd fastän de på djursjukhuset antydde det märkliga i att kroppen var så intakt.
Den här gången har jag skickat Askis kropp till Uppsala på obduktion och hoppas verkligen de hittar dödsorsaken.
Jag önskar jag hade läst om kattmördare i Högsbo då. Då hade vår goe snälle Aski varit med oss i många år till. Han blev inte ens ett år gammal ;( nu känner jag mig så skyldig för jag varit så naiv och godtrogen – fanns inte i min värld att det kunde gå omkring nån och slumpmässigt döda små beskedliga djur.
Hoppas också ni underbara detektiver här på Flashback vill än en gång hjälpas åt att hitta gm. Kanske finns det redan en ledtråd - en gång för tre fyra veckor sedan när min mamma gick ut för att se om Aski ville hem observerade hon ett udda beteende av en kort smal man som befann sig på skolbakgården där Aski höll till och som när hon började ropa på Aski snabbt vände på klacken och försvann ut från skolbakgården genom grinden mot matsalen till. Tyvärr såg hon inte mer än att han var kort och smal. Såhär i efterhand kommer detta till henne och hon är övertygad om att det var gm.
Åh vad jag önskar få veta vem det är som gjort det. Jag kan inte mycket om psykologin/patologin som förklarar dessa djurmördares handlingar, det intrycket jag får med mina begränsade kunskaper är att denna människa inte njuter av tanken på att andra människor blir rädda såsom Ghost3121 gjorde. Jag är iaf inte rädd men störtledsen och grymt arg. Kan nån njuta av det? Och min fem-åring, vars katt det var, som jag inte berättat för vad som hänt och med tanke på hennes reaktion förra året kommer nog inte göra heller förrän om många år – hennes längtan och saknad, kan nån njuta av det med?! Fattar inte vad han får ut av det.
För två år sen försvann min brors katt Sally från området. Också i maj/juni. Sally var inte chippad så vi fick aldrig veta något. Vi letade i veckor utan resultat.
Vi kommer i varje fall inte servera fler katter till gm. Kan inte tidningen gå ut och uppmana alla i området att inte släppa ut sin katt utan uppsikt? Aldrig någonsin.


Jag beklagar sorgen. Jag tror inte att det här handlar primärt om att han njuter av ert lidande, ditt barns lidande. Möjligen katternas lidande.Antagligen är det en yngre förmåga- vissa studier antyder att grymhet mot djur är missriktade aggressioner (kanske mot en förälder?) för ett barn/ungdom är det lättare att skada det försvarslösa djuret än personen/personerna som orsakar aggressionerna.

Du säger att katterna är intakta, och hittades gömda/begravda?det får mig att misstänka att andra/allmänhetens sentiment och förfasande över hans grymhet inte är viktigt. Han vill hålla på med det här ostört, att göra en teater av det bidrar till en ökad risk att åka fast.

Vad tror du om dödsorsaken?

Det här är ju ett mycket stört beteende -en del av den så kallade ”serial killer triad”.
__________________
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-06-14 kl. 14:04.
Citera
2018-06-14, 17:01
  #8238
Medlem
[QUOTE

Vad tror du om dödsorsaken?

”.[/quote]

Har skickat Askis kropp till Uppsala på obduktion och hoppas verkligen de kan se vad som hänt Aski. Postar här så fort jag fått resultat.
Citera
2018-10-01, 20:06
  #8239
Medlem
QwertySalms avatar
Admin har nu godkänt kopplingen mellan den misstänkte och nicket Ghost3123

Äntligen! Jag hatar verkligen psykopater av hela min själ och denna psykopat är verkligen inget undantag. Hur är det för honom nu. Sitter han i fängelset? Om inte, anmäl honom och sätt honom i fängelset NU.
Han är helt livsfarlig och inte frisk på något plan.

Blir rasande på sådana människor, de förstör för samhället och bryr sig inte om andra. Ett tips till er som bor på Högspotorp är att ha högt självförtroende och öka er självinsikt. Om ni ser brottet ske ska ni självklart filma det till polisen och rapportera det, sedan gå därifrån!
Citera
2018-10-01, 23:25
  #8240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QwertySalm
Admin har nu godkänt kopplingen mellan den misstänkte och nicket Ghost3123

Äntligen! Jag hatar verkligen psykopater av hela min själ och denna psykopat är verkligen inget undantag. Hur är det för honom nu. Sitter han i fängelset? Om inte, anmäl honom och sätt honom i fängelset NU.
Han är helt livsfarlig och inte frisk på något plan.

Blir rasande på sådana människor, de förstör för samhället och bryr sig inte om andra. Ett tips till er som bor på Högspotorp är att ha högt självförtroende och öka er självinsikt. Om ni ser brottet ske ska ni självklart filma det till polisen och rapportera det, sedan gå därifrån!

Dum fråga men hur hittar jag hans inlägg?

Jag finner tyvärr inte sökfunktionen...
Citera
2018-10-02, 02:51
  #8241
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wofoko
Dum fråga men hur hittar jag hans inlägg?

Jag finner tyvärr inte sökfunktionen...
#Ghost3123 där är hans FB-profil.

För övrigt så stör jag mig på hur ni säger att katterna har "mördats". Det där är en term som används av och för människor. Djur dödas, de mördas inte.
Citera
2018-10-02, 02:59
  #8242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
#Ghost3123 där är hans FB-profil.

För övrigt så stör jag mig på hur ni säger att katterna har "mördats". Det där är en term som används av och för människor. Djur dödas, de mördas inte.


Klart man kan säga att en katt har mördats.
Citera
2018-10-02, 03:06
  #8243
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Klart man kan säga att en katt har mördats.
Inte om det ska vara korrekt. En hund som ägaren inte vill ha och som han tar ut i skogen för att skjuta - mördas inte. Den avlivas. Man använder olika termer för olika sammanhang.

I det här fallet har katterna plågats till döds. Men det är grammatiskt fel att säga att de har mördats. Även fast det i praktiken blir som ett mord när man tar ett annat liv. Det behandlas även olika juridiskt. Jimmie fick ju inte sitt straff för "djurmord", han fick ju straff för "djurplågeri" eller "grovt djurplågeri".

Citat:
I 16 kap 13 § brottsbalken stadgas följande: Om någon uppsåtligen eller av grov
oaktsamhet, genom misshandel, överansträngning eller vanvård eller på annat sätt,
otillbörligen utsätter djur för lidande, dömes för djurplågeri till böter eller fängelse i
högst två år.
__________________
Senast redigerad av JaredLeto 2018-10-02 kl. 03:13.
Citera
2018-10-02, 03:06
  #8244
Medlem
Sluta släpp ut era jävla katter. Tänk på alla djur dem mördar

Karma
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback