Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-05, 21:50
  #8209
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Du vet lika väl som jag att det inte var EN enskild grupp som satte dit Jimmie. Sluta ljug, för satan!!!!

Du kan väl ta den diskussionen med polisen istället, så får du veta hur många som lämnade avgörande tips och som blev aktuella för belöningen. Vad jag säger eller inte lär ju inte övertyga dig. Och det blir inte bättre för att du svär.

Edit: Hur många fler som var honom på spåren vet jag naturligtvis inte. Men som sagt: fråga polisen hur många som gav dem ett tips som fick dem att gå på just Jimmi.
__________________
Senast redigerad av Venator 2017-04-05 kl. 21:53.
Citera
2017-04-05, 22:03
  #8210
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Du kan väl ta den diskussionen med polisen istället, så får du veta hur många som lämnade avgörande tips och som blev aktuella för belöningen. Vad jag säger eller inte lär ju inte övertyga dig. Och det blir inte bättre för att du svär.

Edit: Hur många fler som var honom på spåren vet jag naturligtvis inte. Men som sagt: fråga polisen hur många som gav dem ett tips som fick dem att gå på just Jimmi.
Jag behöver inte fråga någon eftersom jag redan vet svaret. Och tala inte om för mig hur jag ska skriva, och inte skriva. Men ta inte åt dig äran för något du INTE var ensam om. Du vet mycket väl att det inte var en enskild grupp som löste detta. Att "lodjuret" var först på telefonen betyder inte att han löste hela skiten tillsammans med sina "flashbackgrävare". Och det vet du själv. Det var ett stort nät av medlemmar som var involverade i sökandet efter JIH och inte en enskild grupp eller individ. Så sluta ljug.
Citera
2017-04-05, 22:10
  #8211
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag behöver inte fråga någon eftersom jag redan vet svaret. Och tala inte om för mig hur jag ska skriva, och inte skriva. Men ta inte åt dig äran för något du INTE var ensam om. Du vet mycket väl att det inte var en enskild grupp som löste detta. Att "lodjuret" var först på telefonen betyder inte att han löste hela skiten tillsammans med sina "flashbackgrävare". Och det vet du själv. Det var ett stort nät av medlemmar som var involverade i sökandet efter JIH och inte en enskild grupp eller individ. Så sluta ljug.

Involverade i sökandet, givetvis. Det var många som var. Om någon mer grupp var Jimmi på spåret vet jag inte och det har jag inte heller påstått att jag vet något om. Men jag känner mig ganska säker på att den gruppen som lodjuren koordinerade var den som gav polisen informationen som fick Jimmi inburad. Har du koll på andra grupper som lyckades identifiera Jimmi och knyta honom till katterna är det säkert många här som gärna sett att du berättar om det.

Jag har inte en tanke på att tala om hur du ska skriva men jag kan tala om att i mina ögon skriver du på ett sätt som avslöjar dig som en fjant.
Citera
2017-04-06, 03:11
  #8212
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Involverade i sökandet, givetvis. Det var många som var. Om någon mer grupp var Jimmi på spåret vet jag inte och det har jag inte heller påstått att jag vet något om. Men jag känner mig ganska säker på att den gruppen som lodjuren koordinerade var den som gav polisen informationen som fick Jimmi inburad. Har du koll på andra grupper som lyckades identifiera Jimmi och knyta honom till katterna är det säkert många här som gärna sett att du berättar om det.

Jag har inte en tanke på att tala om hur du ska skriva men jag kan tala om att i mina ögon skriver du på ett sätt som avslöjar dig som en fjant.
Ja, jag kanske är en fjant. Men vad är du i så fall som ljuger och tar åt dig äran för något du inte varit ensam om att åstadkomma? På ett forum dessutom.
Citera
2017-04-06, 14:23
  #8213
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Ja, jag kanske är en fjant. Men vad är du i så fall som ljuger och tar åt dig äran för något du inte varit ensam om att åstadkomma? På ett forum dessutom.

Skulle jag någonsin sagt att jag varit ensam om att åstadkomma något? Bullshit. Vi var sex personer Lodjuren som koordinerade vad jag kan minnas.

Kan du inte berätta om hur nära de andra grupperna var Jimmi, om du nu vet det? Det måste vara fler än jag som ärligt vill veta? Eller är du bara ute efter att bråka och trolla? Då tycker jag vi lägger ner det här och stannar vid att vi är överens om att vi ogillar olika. Du ogillar mig och jag ogillar dig. Mer har jag inte att säga i frågan.
Citera
2017-11-28, 01:32
  #8214
Medlem
Concubines avatar
Förövaren är frisläppt alltså? Någon som vet vart han bor eller vad gör numera? Hoppas han råkar ut för ett gammalt hederligt nackskott.
Citera
2018-01-20, 02:29
  #8215
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Förövaren är frisläppt alltså? Någon som vet vart han bor eller vad gör numera? Hoppas han råkar ut för ett gammalt hederligt nackskott.

Finns en hel del skillnad på om man är utskriven eller får permissioner. Antar att han sitter på LRV med SUP = Lagen om rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Först vistas du på en rättspsykiatrisk klinik, sköter dig bla bla får permissioner, flyttas ut till boende om förvaltningsrätten anser det, sen är du där ett tag, skrivs in på öppenvården och hänga där sen blir du avskriven från rättspsykiatrin.

Bara får att man sätt honom på stan behöver han nödvändigtvis inte vara frisläppt men kan få permissioner.
Citera
2018-02-25, 09:25
  #8216
Medlem
Någon som vet var han befinner sig idag? Jag hoppas att han aldrig får vistas ute på gatorna själv någonsin mer. Jag är övertygad om att den lusten han har haft att skada djur och människor aldrig kommer gå att "bota".

Förresten, sjukt jävla stört av dom som misstänkt honom, ex familj, att inte göra något innan dess att utomstående gör något. Hade jag misstänkt någon i min familj göra illa djur hade jag inte suttit i det tysta och väntat ut bevis. Och att familjen hade djur trots att deras son var elakt mot djuren bevisar bara hur känslokalla dom är mot djur. Har man ett barn som är elakt mot sina djur så omplacerar man dom omgående.
Citera
2018-02-25, 12:34
  #8217
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppen123
Någon som vet var han befinner sig idag? Jag hoppas att han aldrig får vistas ute på gatorna själv någonsin mer. Jag är övertygad om att den lusten han har haft att skada djur och människor aldrig kommer gå att "bota".

Förresten, sjukt jävla stört av dom som misstänkt honom, ex familj, att inte göra något innan dess att utomstående gör något. Hade jag misstänkt någon i min familj göra illa djur hade jag inte suttit i det tysta och väntat ut bevis. Och att familjen hade djur trots att deras son var elakt mot djuren bevisar bara hur känslokalla dom är mot djur. Har man ett barn som är elakt mot sina djur så omplacerar man dom omgående.
Jag blir inte förvånad om han befinner sig på ett ställe i nära anslutning till Göteborg, t ex Uddevalla, Falkenberg eller Borås. Känns som att det är praxis om inte personen väljer någonting annat på egen hand.
Citera
2018-03-18, 13:00
  #8218
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppen123
Någon som vet var han befinner sig idag? Jag hoppas att han aldrig får vistas ute på gatorna själv någonsin mer. Jag är övertygad om att den lusten han har haft att skada djur och människor aldrig kommer gå att "bota".

Förresten, sjukt jävla stört av dom som misstänkt honom, ex familj, att inte göra något innan dess att utomstående gör något. Hade jag misstänkt någon i min familj göra illa djur hade jag inte suttit i det tysta och väntat ut bevis. Och att familjen hade djur trots att deras son var elakt mot djuren bevisar bara hur känslokalla dom är mot djur. Har man ett barn som är elakt mot sina djur så omplacerar man dom omgående.


du kanske inte har hunnit leva in i känslan att vända upp och ner på sin familj på grund av katt.

åk till kina så har du lite omplaceringar hos hundratals miljoner att göra.
Citera
2018-03-26, 01:07
  #8219
Medlem
Är det måhända denna gamla goding som är på fri fot och tillbaka i Högsbo nu men med andra offer?
Citera
2018-03-26, 09:01
  #8220
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Är det måhända denna gamla goding som är på fri fot och tillbaka i Högsbo nu men med andra offer?
Du menar inbrottstjuven som går in i lägenheter, och där i nåt eller några fall, har bragt hyresgästen om livet?

Vore väldigt lätt att gripa den personen isåfall då det med största sannolikhet har Jimmies DNA. Tror knappast att detta nya stjärnskott är så duktig på sitt område att han inte lämnar spår efter sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback