Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-01, 14:04
  #6025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Skönt att polisen prioriterar "katt mördaren".
Det finns ju absolut inget viktigare att koncentrera sig på.

Betyder ju mycket för många. Kanske klarar polisen att koncentrera sig på några olika saker samtidigt? Och det här går in i andra ärenden på så vis att en kattmördare kan ge sig på människor också, kanske redan gör?

Så det är flera viktiga saker involverade här.
Citera
2013-05-01, 14:15
  #6026
Medlem
Men vad i helvete! Ok jag drog flera rundor i området igår men såg inget. Det var dock med bil så det säger inte allt. Ikväll ska jag med flera vänner ut och även varje kväll/natt fram till Söndag minst.

Har det varit såpass med folk att han hoppat till området bredvid alltså Kaverös? Även där finns ju rätt många "fönster mot gatan" så att säga, alla iakttagelser behövs nu Polisen jobbar uppenbarligen inte hårt nog.
Citera
2013-05-01, 14:21
  #6027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Men vad i helvete! Ok jag drog flera rundor i området igår men såg inget. Det var dock med bil så det säger inte allt. Ikväll ska jag med flera vänner ut och även varje kväll/natt fram till Söndag minst.

Har det varit såpass med folk att han hoppat till området bredvid alltså Kaverös? Även där finns ju rätt många "fönster mot gatan" så att säga, alla iakttagelser behövs nu Polisen jobbar uppenbarligen inte hårt nog.
Det otäcka är att jag tror att du och flera andra faktiskt såg honom utan att förstå vad ni såg.
Ni tog honom för given, han fanns där helt naturligt för er.
Nu har det gått så långt med hans eget tjafs och hån i denna tråd, så jag vågar inte ens komma med förslag på vad ni ska titta efter.
__________________
Senast redigerad av tantigheter 2013-05-01 kl. 14:27.
Citera
2013-05-01, 14:44
  #6028
Medlem
En katt till? Och ingen smiley den här gången heller...? Jag är besviken. Jag blir inte chockad av dåden längre. Det är för tråkigt med upprepningarna av samma och samma hela tiden, han borde göra nåt lite extra. Hur svårt kan det vara liksom?
Nästan så man undrar om det verkligen är den riktiga gm som gör detta. Kanske bara är nån wannabe copycat.

Citat:
Ursprungligen postat av Sanna701
Helt klart vill GM ha uppmärksamhet direkt därför placeras katten nära ägarna. Det blev säkert väldigt händelselöst och evigt väntande när han bara dödade katterna i skogen.
Det ironiska i hela den här tragedin är att han beter sig precis som en katt som just dödat en mus.
Nämligen placera den nära sina ägare för att få ett godkännande och klapp på huvudet.
Ha ha eller hur! Du har faktiskt rätt.
Jag fick en bild i huvudet av en kattägare som "usch"-ar äcklad och lyfter musen i svanstippen mellan tummen och pekfingret och kastar ut den. Katten: spinn, spinn...
Citera
2013-05-01, 14:45
  #6029
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daysof.
Jag har läst många, men inte alla av dina inlägg, ursäkta om jag frågar saker du redan berättat.
Tror du GM bor ensam, hur gammal?, jobbar? Har vänner?
VIll se från din synvinkel.
Jag spekulerar ju bara... Osäker på åldern. Har nog som många andra påverkats av Åsgårds "profil" - först sa han ungdom men sedan när det visade sig vara mer långvarigt och utstuderat ändrade han till 30-årsåldern eller var det 30+? Å ena sidan är det lite utstuderat för att vara pojkstreck å andra sida och om Brevskrivaren=GM så använder han lite ålderdomliga ord. Å andra sidan är det något känslomässigt omoget - t o m efterblivet - i det hela. Lillgammal 19-åring eller omogen 32-åring? Vad tror du?

Först hade jag för mig att han bor hemma hos mamma, typ en ungdom som inte lyckats få jobb eller börja studera. Nu tror jag mer på ensamboende. Men jag är absolut inte säker! Men en sak är jag ganska säker på - det är en ganska ensam person. På fritiden är han ute och glider men sitter också MÅNGA timmar framför datorn. Inte många som har koll eller frågar efter honom.

Tidigare tänkte jag att han inte har jobb eller skola, möjligen något slags aktivitetsersättning eller dagverksamhet. Men det verkar som att dåden, åtminstone de senaste, har utförts på helger. Det kan tyda på att han ändå har en dagsysselsättning alt. Kvälls- och helggjobb som även fungerar som cover för nattpromenaderna.

Citat:
Ursprungligen postat av familjeliv
Nej, det är inte bara kvinnliga ägare. Katten Birks ena ägare, som är den som har synts i medier, är man. Han har däremot varit engagerad i flera år mot djurplågeriet i området. Eventuellt därför han drabbades.
Ja, sannolikt därför.
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
http://www.youtube.com/watch?v=jyTpk6xyzzk

äh sorry..

Jag tror att lösningen ligger i relationen till ägarna.
Jo, det hoppas jag att de kollar upp! Det kan i o f s hända att kontakten är så perifer att ägarna inte kommer att tänka på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det otäcka är att jag tror att du och flera andra faktiskt såg honom utan att förstå vad ni såg.
Ni tog honom för given, han fanns där helt naturligt för er.
Nu har det gått så långt med hans eget tjafs och hån i dena tråd, så jag vågar inte ens komma med förslag på vad ni ska titta efter.
Ja, tar man honom inte på bar gärning är det svårt att skilja honom från dem som spanar efter GM eller är på väg hem fn krogen.
__________________
Senast redigerad av TigerKid 2013-05-01 kl. 14:54.
Citera
2013-05-01, 14:59
  #6030
Avstängd
"Han verkar på något vis ha en relation till ägarna.[/quote]"


du påstår att han har relation till dom vars katter han dödar?

Nej det tror jag knappast på, han dödar på måfå.


Tror även att kattmördaren är medlem på flashback och sitter här och läser allting med spänning.
Dock är denna människa så pass sjuk, att han någon gång i framtiden med säkerhet åker dit för en handling som han begått, kan vara annat än kattplågeri.
Han kan möjligen ha autism eller asperger, tror säkert att flera vet vem han är.
Men efterssom människor är fega så kniper dom tyvärr
Citera
2013-05-01, 15:09
  #6031
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhedberg
Citat:
"Han verkar på något vis ha en relation till ägarna.
"


du påstår att han har relation till dom vars katter han dödar?

Nej det tror jag knappast på, han dödar på måfå.


Tror även att kattmördaren är medlem på flashback och sitter här och läser allting med spänning.
Dock är denna människa så pass sjuk, att han någon gång i framtiden med säkerhet åker dit för en handling som han begått, kan vara annat än kattplågeri.
Han kan möjligen ha autism eller asperger, tror säkert att flera vet vem han är.
Men efterssom människor är fega så kniper dom tyvärr
Klart han sitter här. Vilka tror du vet? Om de kniper av rädsla kan de förhoppningsvis lämna info anonymt. Kanske har de tipsat men Polisen behöver mer konkreta grejer för att ta in honom?
__________________
Senast redigerad av TigerKid 2013-05-01 kl. 15:32.
Citera
2013-05-01, 15:10
  #6032
Medlem
det går inte att planera specifika katter speciellt i en situation när de flesta hålls inomhus. Det blir de katter som det går att komma över. Min katt är så pass skygg för fraämlingar t.ex. att ingen främling skulle få röra vid henne. Däremot kan lokal- och grannkännedom göra att han vet vem som äger vissa katter och stöter han då på en katt som ägs av en offentligt 'kattaktivist' så lär det ju vara humor att skoja lite extra där, om man är så skadad så man finner lust överhuvudtaget i sånt här. Just den katten f.öv. var nog extremt lätt offer då Birk var känd i kvarteret som vänlig och sällskaplig.
__________________
Senast redigerad av MrBentham 2013-05-01 kl. 15:14.
Citera
2013-05-01, 15:15
  #6033
Medlem
sumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Skulle de ha span på rätt GM så kan det ej vara dygnet runt med tanke på att en ny katt hittats. Så jag tvivlar på att de har en GM ännu och skulle det vara fallet så lär de ej spana på personen i fråga mer än periodvis. Kan ärligt talat inte tänka mig att man har dygnet runt bevakning på en person som dödar katter då sådan verksamhet är kostsam och knappast prioriteras i sådana här fall.
Polisen spanar som sagt inte på misstänkta i detta ärende. Troligtvis av just de anledningar du nämner.
Hade de spanat skulle de senaste katterna inte behövt sätta livet till.
En framtida FUP kommer att visa på detta.
Citera
2013-05-01, 15:20
  #6034
Medlem
Är det så att man (t ex på facebook) talar om att ens katt inte kommit hem, gärna med kattens namn och beskrivning av utseende, samt var den försvann, så är det en smal sak för gärningsmannen att bege sig ut och locka till sig katten. Dessutom vet man ju vilken adress ägaren bor på.
Citera
2013-05-01, 15:21
  #6035
Medlem
Håller fan med. Snuten stoppade inte Ander. Det måste va de boende som gör det. Sen att dom kan vända sig till snuten med sin info är en annan sak, men snutens egen verksamhet på egen hand kommer aldrig att stoppa honom. Jag börjar tro att man måste trappa upp konfliktstämningen i området om polisen ska agera då ökande oro som kan leda till konflikt bland befolkningen har högre proritet än katter, Det kanske ska till med vandalism eller annat uttryck för ilska som börjar närma sig våld eller nåt i protest mot kattslaktaren ellert nåt för att kommunen och snuten ska sätta in lite resurser
__________________
Senast redigerad av MrBentham 2013-05-01 kl. 15:24.
Citera
2013-05-01, 15:23
  #6036
Medlem
sumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBentham
Mmm, bror duktig är hemskt konstruktiv...not.

Alltså, det är snart dags att ta fram en lista på säg 100 personer i det geografiska centrum, män mellan 15-35 och går igenom och plockar bort alla som verkar orimiliga och kolla på vad man har kvar.
Detta har jag gjort för länge sedan och tänk att det gav resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback