Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-19, 16:31
  #589
Medlem
F3ttans avatar
Jag har problem med att hitta lägga till filer i boxeebiblioteket. Har lagt till korrekta källor..
Det som kommer upp är " Inga lokala media än... "

Någon som vet hur man skall gå till väga för att kunna ha ett filmbibliotek? Kör via en NAS.

Tack på förhand!
Citera
2018-01-21, 01:22
  #590
Medlem
F3ttans avatar
Bump
Citera
2018-09-12, 15:37
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spldynamics
Någon vänlig själ här som kan hjälpa mig? fick en boxee i julklapp men den är ju allt annat än lättanvänd.
då menar jag att spela upp filmerna som jag har på datorn till tvn.

efter extremt mycket krångel o felsökning så lyckades jag spela upp filmer. men det känns inte rätt riktigt...
jag kör med xbmc till boxen. och sedan får jag söka upp det media jag vill spela i boxen bland filerna, och gå in bland källorna. alltså så har jag inte min media som jag vill ha den i mitt bibliotek som ligger till vänster i menyn. utan jag måste krångla mig ner bland filhanteraren.

någon som kan lägga upp en guide så jag kan bruka boxfan rätt? och nej det stod inget i den värdelösa manualen...

läste någonstans att man skulle ha en HDD inkopplad till boxen. men jag kan inte använda den. för jag hittar inte HDD'n i datorn som jag tänkte köra via. eller jo, jag hittar boxeebox under fliken nätverk men kan ej lägga in något där?
Hej! Kan du inte berätta hur Kodi (fd XBMC) fungerar på Boxee Box hårdvaran? Var det komplicerat att installera Kodi till den, eller var det att följa den här guiden: ?

https://kodi.wiki/view/Archive:Boxee...nstalling_Kodi
Citera
2018-09-12, 15:42
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spldynamics
Någon vänlig själ här som kan hjälpa mig? fick en boxee i julklapp men den är ju allt annat än lättanvänd.
då menar jag att spela upp filmerna som jag har på datorn till tvn.

efter extremt mycket krångel o felsökning så lyckades jag spela upp filmer. men det känns inte rätt riktigt...
jag kör med xbmc till boxen. och sedan får jag söka upp det media jag vill spela i boxen bland filerna, och gå in bland källorna. alltså så har jag inte min media som jag vill ha den i mitt bibliotek som ligger till vänster i menyn. utan jag måste krångla mig ner bland filhanteraren.

någon som kan lägga upp en guide så jag kan bruka boxfan rätt? och nej det stod inget i den värdelösa manualen...

läste någonstans att man skulle ha en HDD inkopplad till boxen. men jag kan inte använda den. för jag hittar inte HDD'n i datorn som jag tänkte köra via. eller jo, jag hittar boxeebox under fliken nätverk men kan ej lägga in något där?
Hej! Kan du inte berätta hur Kodi (fd XBMC) fungerar på Boxee Box hårdvaran? Var det komplicerat att installera Kodi till den, eller var det att följa den här guiden: ?

https://kodi.wiki/view/Archive:Boxee...nstalling_Kodi
Citera
2018-09-12, 15:45
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Jag kör med kabel. Antar att datamängden för Boxee blir för stor när bluray-filmerna är okomprimerade.
Om man har problem med boxen finns det ju ett "boxee hack" som beskrivits tidigare, har inte testat detta ännu men ska göra det tror jag. Kanske inte hjälper mig i detta fallet om det nu är hårdvaran i boxen som inte klarar blu-ray men det finns kanske andra fördelar.?
Vad är det för "hack" du menar? Menar du egentligen inte att det går att anpassa/modifiera vissa parametrar i Boxee gränssnitt som möjliggör uppspelning av .rar arkiv, som möjliggör att datamängden inte buffrar och skapar "flaskhalsar"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback