Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-25, 18:06
  #13
Medlem
PS2 emulatorn där, PCXPS2, elelr vad den heter är grym men laggig, som många märkt. Finns rätt schyssta instruktionsfilmer som visar hur man kan kalibrera den. Problemet är inte datorn, i de flesta fall, de flesta datorer från de senaste fem-sex åren är trots allt bra mycket mer kraftfulla än ps2:an. Problemet är den där jäkla cellstrukturen o ps2 hatar som fan på processorerna i valfri pc.

En grej som funkade för mig, men då lirade jag bara ett enda spel via ps2-emulator, var att gå in i aktivitetshanteraren, klicka på processer, välja nåt som heter typ "visa processer för alla användare", scrolla ner till själva emulatorn, högerklicka o välj "ange processortillhörighet", sen spelar det ingen roll vilken man använder. Har man t.ex. en i5 så kommer det stå 0 1 2 3 4, välj vilken som o kör. För mig funkade detta. Både med den emulatorn och när jag tankade ner samma spel fast pc-versionen. Funkade fint som snus efter detta dock så förhoppningsvis hjälper detta vederbörande.

Vad gäller rom-nerladdning o så så kan jag även rekommendera www.coolrom.com. Där finns alla möjliga emulatorer och deras emulator för ps1 är mer eller mindre bara att ladda ner o köra och de har tusentals titlar i rom-avdelningen. Med det sagt vill jag inte hävda att den nödvändigtvis är bättre än ån av de som redan nämnts men här har jag iaf hämtat allt jag själv emulerat o då har jag utöver redan nämnda använt mig av snes, nes, mega drive och game cube.
Citera
2013-03-25, 22:13
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tshabalala.
Kommer det någongång komma en ps3 emulator innom en snar framtid? skulle så gärna vilja testa Red Dead Redemption.

Det kan jag verkligen rekommendera! Red Dead Redemption är ett av de absolut bästa äventyrsspelen som jag har spelat på Xbox 360 iaf!
Citera
2013-04-30, 13:51
  #15
Medlem
Går det och spela Crash Tag Team Racing online med emulator? vill så hemskt gärna spela med en polare!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback