Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-20, 21:22
  #25
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jiwozejy-213
Nu får säkert svenska kyrkor ett rejält tillskott i kassan för att försvara sig mot kristofoba attacker som dessa. Gissningsvis tar hela riksdagen nattvard för att visa sina sympatier för det svenska kulturarvet varvid de också pekar ut onda muslimer som grupp. Eller?

Finns väl redan en grupp på fejsbok om å kärleksbomba pingstkyrkan, klistra upp hjärtan o guldstjärnor o pussmärken på väggen?
Citera
2015-04-20, 21:58
  #26
Medlem
Det har hänt en hel del hos denna mannen de senaste veckorna där han bor, för ca 2 veckor sen var hans hus avspärrat av polisen, krimbilar åker mycket på hans gata, och det går olika rykten om vad som kan ha hänt, det senaste jag hörde var att han nu satt häktad för att ha tänt på sin leasingbil.
Citera
2015-04-20, 22:19
  #27
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffen73
Det har hänt en hel del hos denna mannen de senaste veckorna där han bor, för ca 2 veckor sen var hans hus avspärrat av polisen, krimbilar åker mycket på hans gata, och det går olika rykten om vad som kan ha hänt, det senaste jag hörde var att han nu satt häktad för att ha tänt på sin leasingbil.
Ok fattade inte att det var hans egen bil...han har ju förvisso gillat att elda förut
Citera
2015-04-20, 22:41
  #28
Medlem
Något galet är det som har hänt i hans hus när polisen kom och spärrade av det på natten tills dagen efter.
Citera
2015-04-21, 11:43
  #29
Medlem
Går förbi hans hus ofta, och det är verkligen något som inte står rätt till där.
Citera
2015-05-24, 22:17
  #30
Medlem
Som advokat, som för övrigt inte varit inblandad i dessa mål så måste jag dock uttala mig ur en synvinkel av ren rättspraxis då jag läst alla promemorior, FUP, dom, m.m. Angående det första målet så anser jag som advokat att det finns mycket hål i den förundersökningen. Om man läser den överklagan som är inskickad till HD av mannens offentliga försvarare i det första målet och tittar på filmbevisningen som presenterades i hovrätten för västra Sverige av advokaten så anser jag att det är omöjligt rent tekniskt att komma fram till att den dömde skulle kunna varit skyldig till den sista branden i Pingstkyrkan natten den 25/1-13. Av det kan man dra slutsatsen att det inte heller är speciellt troligt att personen i fråga skulle gjort sig skyldig till den första branden. Därför anser jag att detta är en skrämmande dom då en icke tidigare straffad person fälls till ansvar då det juridiskt sett är ställt bortom allt rimligt tvivel att han skulle gjort sig skyldig till de påstådda gärningarna!

När det gäller det mål mannen var målsägande i ganska nyligen och häktningen ang försök till mordbrand är det också där även uteslutet att mannen skulle gjort sig skyldig till det påstående att han skulle tänt eld på sin bil, vilken dessutom inte var en leasingbil. Vice Chefsåklagare i det sist nämnda målet, Cecilia Aronsson har också ansett att mannen inte gjort sig skyldig till brott och åtalet lades ner den 30 april och mannen försattes på fri fot vid 10 tiden på torsdag förmiddag.

Det är tyvärr varken den första eller sista felaktiga dom jag kommer att läsa. Ibland blir jag rädd för hur domstolarna kör på åklagarens spår utan att se objektivt på den presenterade bevisningen.

Det var än så länge allt jag hade att säga om detta.
Citera
2015-05-24, 22:32
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harleysportster
Går förbi hans hus ofta, och det är verkligen något som inte står rätt till där.

Snälla, berätta!
Citera
2015-07-26, 12:29
  #32
Medlem
bor nära denna. är de någon som sett han nå mer? mött en kille på el-skooter i forshaga flera ggr. likt han, men är de han? inte sett till han på länge.

vet lite små lustiga grejer om denne, som får mig fundera på hur sjuk han är.. kanske berättar längre fram.. dom i orten kan lista ut lätt vem jag är :roll:
__________________
Senast redigerad av n3rd 2015-07-26 kl. 12:32. Anledning: kul
Citera
2015-08-02, 19:46
  #33
Medlem
Jo det är han som far runt på en el-skoter.
Berätta gärna mer om han tack 😀
Citera
2015-08-02, 21:25
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advokat76
Som advokat, som för övrigt inte varit inblandad i dessa mål så måste jag dock uttala mig ur en synvinkel av ren rättspraxis då jag läst alla promemorior, FUP, dom, m.m. Angående det första målet så anser jag som advokat att det finns mycket hål i den förundersökningen. Om man läser den överklagan som är inskickad till HD av mannens offentliga försvarare i det första målet och tittar på filmbevisningen som presenterades i hovrätten för västra Sverige av advokaten så anser jag att det är omöjligt rent tekniskt att komma fram till att den dömde skulle kunna varit skyldig till den sista branden i Pingstkyrkan natten den 25/1-13. Av det kan man dra slutsatsen att det inte heller är speciellt troligt att personen i fråga skulle gjort sig skyldig till den första branden. Därför anser jag att detta är en skrämmande dom då en icke tidigare straffad person fälls till ansvar då det juridiskt sett är ställt bortom allt rimligt tvivel att han skulle gjort sig skyldig till de påstådda gärningarna!

När det gäller det mål mannen var målsägande i ganska nyligen och häktningen ang försök till mordbrand är det också där även uteslutet att mannen skulle gjort sig skyldig till det påstående att han skulle tänt eld på sin bil, vilken dessutom inte var en leasingbil. Vice Chefsåklagare i det sist nämnda målet, Cecilia Aronsson har också ansett att mannen inte gjort sig skyldig till brott och åtalet lades ner den 30 april och mannen försattes på fri fot vid 10 tiden på torsdag förmiddag.

Det är tyvärr varken den första eller sista felaktiga dom jag kommer att läsa. Ibland blir jag rädd för hur domstolarna kör på åklagarens spår utan att se objektivt på den presenterade bevisningen.

Det var än så länge allt jag hade att säga om detta.

Grattis advokaten till ett första inlägg i tråden. Att du som "advokat" ska försöka sätta dig över rättsväsendet är horribelt. Att denna kanske din son behöver hjälp för att inte leka med elden är uppenbart. Men all heder åt honom att han sätter på larmet i hans egen tomma kyrka.
Citera
2015-12-19, 20:42
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harleysportster
Jo det är han som far runt på en el-skoter.
Berätta gärna mer om han tack 😀
Vet inte om detta är något jag läst här, eller om jag hört detta i bygden, men elda han inte upp sin bil?

då jag varit i kontakt med denna en gång, (då pratar vi nära kontakt) så fick jag se vad han har i sin förra bil, han är en sjuk människa. (då det bara är jag +3 andra som såg vad som fanns i bilen, vill jag inte utala mig för mycket. men jag blev fan rädd alltså..) det enda jag kan säga, de är att de kommer brinna igen, utta helvete.. där får ni en vink.

min ena teori är, är de han som elda upp de som skulle bli flyktingboende i skived?

edit: den jäkeln har ju fan övervakningskameror vid dörrarna m.m vill ta mig nära igen och se...
__________________
Senast redigerad av n3rd 2015-12-19 kl. 20:44. Anledning: edit
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback