Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-11, 15:49
  #1
Medlem
Hej jag har länge funderat på att dra mitt strå till stacken och göra något för e-sporten.
har funderingar om att starta ett mindre event typ bar craft, mini turnering men vet inte om intresset för detta är tillräckligt stort.
bor för tillfället i Sundsvall där jag studerar och har funderingar om att ha några events på universitetet.
bor du här och är intresserad eller har du erfarenhet av något liknade skulle det glädja mig att höra eran åsikt
Citera
2013-03-11, 17:21
  #2
Medlem
Jag bor verkligen inte i närheten men vet att aktiviteter inom E-sport och datorer verkar alltid folk vara positiva till!

En fråga är, vill du bara göra ett event eller vill du göra flera? Vill du göra flera så är ju ett tips att starta en förening tillsammans med några polers! Var dock noga att inte ta dina bästa kompisar som älskar fotboll ta hellre någon som du knappt känner men brinner för samma sak som du!

Jag driver själv förening inom E-sporten och älskar verkligen att se annat folk intressera sig för samma sak så jag hjälper dig gärna på distans käre flashbackare!
Citera
2013-03-11, 19:42
  #3
Medlem
Skulle inte ha något i mot att arrangera fler en ett event men känns bäst att först försöka få ihop till ett och se hur det går för att sedan vidareutveckla därifrån.
tog en titt på leaf gaming och måste säga att jag är imponerad
hur gjorde ni första gången ni arrangerade ett event med lokal, pr och utrustning och så vidare?
Citera
2013-03-11, 21:18
  #4
Medlem
flexschemas avatar
Kolla med kåren och hör om det går att göra något där. Minns att kåren i Linköping höll i en och annan barcraft förra året.
Citera
2013-03-12, 12:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panicstorm
Skulle inte ha något i mot att arrangera fler en ett event men känns bäst att först försöka få ihop till ett och se hur det går för att sedan vidareutveckla därifrån.
tog en titt på leaf gaming och måste säga att jag är imponerad
hur gjorde ni första gången ni arrangerade ett event med lokal, pr och utrustning och så vidare?

Beroende på hur långt du vill driva detta så kan du ju starta en förening vilket du kan göra genom sverok då kommer du få bidrag och hjälp därifrån också! Sätt att man automatiskt blir medlem om man kommer på erat event så får du lite extra pengar per lanare!

När vi gjorde vårt första LAN så tog vi hjälp av kommunen och fick låna en ungdomslokal över en helg, dem hade lite utrustning men vi hade många switchar själva och byggde en server utav en dator. Kollade med en lokal Internetleverantör för hjälp och dem satte in en 1000mb lina så blev fett internet! Kollade med en lokal affär och vi fick köpa ut varor till nästan inköpspris för att sälja i en kiosk på LANet! El utrustning lånade vi för någon tusing också! Men viktigt att få bra grejer så att saker inte crashar då får ni dåligt rykte snabbt!
Citera
2013-03-12, 12:58
  #6
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Jag bor i krokarna och är intresserad. Dock tas det mesta utav min tid upp utav familj och barn, men har inte lanat sedan krangparty när det var sist, vilket är några år sedan. Uppdatera gärna i tråden om hur det går, hjälper till att åtminstone sprida ordet om det blir aktuellt med något

lycka till!
Citera
2013-03-14, 09:49
  #7
Moderator
MondoBizarros avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback