Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-11, 15:49
  #1
Medlem
Hej jag har länge funderat på att dra mitt strå till stacken och göra något för e-sporten.
har funderingar om att starta ett mindre event typ bar craft, mini turnering men vet inte om intresset för detta är tillräckligt stort.
bor för tillfället i Sundsvall där jag studerar och har funderingar om att ha några events på universitetet.
bor du här och är intresserad eller har du erfarenhet av något liknade skulle det glädja mig att höra eran åsikt
Citera
2013-03-11, 17:21
  #2
Medlem
Jag bor verkligen inte i närheten men vet att aktiviteter inom E-sport och datorer verkar alltid folk vara positiva till!

En fråga är, vill du bara göra ett event eller vill du göra flera? Vill du göra flera så är ju ett tips att starta en förening tillsammans med några polers! Var dock noga att inte ta dina bästa kompisar som älskar fotboll ta hellre någon som du knappt känner men brinner för samma sak som du!

Jag driver själv förening inom E-sporten och älskar verkligen att se annat folk intressera sig för samma sak så jag hjälper dig gärna på distans käre flashbackare!
Citera
2013-03-11, 19:42
  #3
Medlem
Skulle inte ha något i mot att arrangera fler en ett event men känns bäst att först försöka få ihop till ett och se hur det går för att sedan vidareutveckla därifrån.
tog en titt på leaf gaming och måste säga att jag är imponerad
hur gjorde ni första gången ni arrangerade ett event med lokal, pr och utrustning och så vidare?
Citera
2013-03-11, 21:18
  #4
Medlem
flexschemas avatar
Kolla med kåren och hör om det går att göra något där. Minns att kåren i Linköping höll i en och annan barcraft förra året.
Citera
2013-03-12, 12:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panicstorm
Skulle inte ha något i mot att arrangera fler en ett event men känns bäst att först försöka få ihop till ett och se hur det går för att sedan vidareutveckla därifrån.
tog en titt på leaf gaming och måste säga att jag är imponerad