Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-11, 15:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteOleander
Jag skulle gissa på det eftersom de allra flesta tjejer(speciellt unga tjejer) är plågsamt medvetna om hur vanligt sånt här är.
Hur vanligt är det?
Citera
2013-03-12, 08:53
  #14
Medlem
johanness avatar
Feminism och jämställdhet --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2013-03-12, 09:28
  #15
Medlem
Gameboy92s avatar
Undrar vad som är vanligast. Att en invandrarkvinna blir verbalt attackerad av svenska män, eller att en svensk kvinna får stå ut med invandrarmäns kommentarer?

Tror förövrigt inte ett skit på den här berättelsen. Att det finns korkade vita män som skulle göra nåt sådant som hon beskriver tvivlar jag inte på men att det hände just henne, just nu låter falskt som satan. Hon vill bara inte missa den "stackars hatade feminister" vågen som råder just nu.
__________________
Senast redigerad av Gameboy92 2013-03-12 kl. 09:35.
Citera
2013-03-12, 09:54
  #16
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-money
Ja oss. Hon skriver om "män" och jag är en man. Självklart handlar det då om hatet mot oss.

Detta sliddjur har nog fått för lite kuk

asså seriöst vad e det för fel på dig och många med dig.
Citera
2013-03-22, 14:25
  #17
Medlem
Om det är sant är det självklart tråkigt, men jag får känslan av att så inte är fallet. Hon verkar vara av den personlighetstypen som vill ha uppmärksamhet och skapa rabalder på internet och feminismen utmärker ju sig tyvärr ofta åt det hållet. Jag orkade faktiskt inte ens se klart på hennes klipp som visas på DN eftersom att det blir för mycket skrik och väsen och det tror jag endast beror på att hon vill uppröra och ingenting annat. Hade hon kunnat bete sig så man orkar lyssna på händelsen hade jag varit mer mottaglig för att det faktiskt ens hänt.

Edit: Här var artikeln. http://www.dn.se/insidan/insidan-hem...mor-pa-youtube
__________________
Senast redigerad av Biggrandfather 2013-03-22 kl. 14:30.
Citera
2013-03-22, 15:07
  #18
Medlem
G0G0s avatar
SL kan ju lätt plocka fram övervakningsfilm från tillfället så hon kan peka ut gärningsmännen.
Borde ju räknas som hatbrott så det borde väl vara intressant för tex efterlyst att plocka fram.
Citera
2013-03-22, 23:58
  #19
Medlem
humpcuts avatar
Men själv tycker hon att bilder som denna är OK att lägga ut på facebook: http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=3&theater
Citera
2013-03-23, 00:48
  #20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag är 31 år och bott mitt hela liv i Stockholm och vistas frekvent ute sent, kan inte minnas att jag någonsin hört något liknande på stan. Att ett gäng vuxna män skulle ropa "kolla horan" efter en ensam tjej out of the blue låter så konstigt att jag ifrågasätter att det ens inträffat. Att folk blir kallad jävla hora och liknande vid tjaffs är förstås inget ovanligt - men helt oprovocerat?

Att ett gäng vuxna män skulle ropa skällsord helt plötsligt och oprovocerat efter en ensam tjej låter mycket osannolikt, antingen ljuger hon eller så berättar hon inte hela sanningen, det var kanske hon som uppträdde dåligt från första början och stötte på hårt verbalt motstånd sedan.
Citera
2015-03-27, 19:02
  #21
Medlem
WhereIsRussias avatar
Är hon inte lite mörk för att vara sverigefinländare? Tycker mig se baltiska drag i henne samtidigt som hennes syster ser ljusare ut med tyska drag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback