Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-11, 08:07
  #1
Medlem
Photechs avatar
Bianca är inte okänd på fb. I följande tråd går att läsa om hur hon lekt pajas i radio https://www.flashback.org/t1979068..

Nu har det hänt något så tråkigt att hon på tunnelbanan blev påhoppad med frasen "kolla på blatten, kolla på horan" eller liknande.. Inte bara rasistiskt utan även sexistiskt.. Tillfällighet med tanke på att Bianca är mansdödarfeminist.

Hon blev så upprörd att hon var tvungen att göra en film om det hela. Eller ja, film med tillhörande låt.
http://m.youtube.com/watch?v=aZ1Ts3Mcpkw

Nu till själva tråden.
Jag tror att detta är en lögn. Bianca har inte blivit oskyldigt påhoppad av ett djur som gestaltar sig i formen av en man. Bianca har helt enkelt inte blivit påhoppad, detta är ingen annat än en mediakåt och ouppmärksammad manshatare som vill ha mer plats.. Var med i nyhetsmorgon precis..
Citera
2013-03-11, 08:27
  #2
Medlem
Jag är 31 år och bott mitt hela liv i Stockholm och vistas frekvent ute sent, kan inte minnas att jag någonsin hört något liknande på stan. Att ett gäng vuxna män skulle ropa "kolla horan" efter en ensam tjej out of the blue låter så konstigt att jag ifrågasätter att det ens inträffat. Att folk blir kallad jävla hora och liknande vid tjaffs är förstås inget ovanligt - men helt oprovocerat?
Citera
2013-03-11, 08:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photech
Bianca är inte okänd på fb. I följande tråd går att läsa om hur hon lekt pajas i radio https://www.flashback.org/t1979068..

Nu har det hänt något så tråkigt att hon på tunnelbanan blev påhoppad med frasen "kolla på blatten, kolla på horan" eller liknande.. Inte bara rasistiskt utan även sexistiskt.. Tillfällighet med tanke på att Bianca är mansdödarfeminist.

Hon blev så upprörd att hon var tvungen att göra en film om det hela. Eller ja, film med tillhörande låt.
http://m.youtube.com/watch?v=aZ1Ts3Mcpkw

Nu till själva tråden.
Jag tror att detta är en lögn. Bianca har inte blivit oskyldigt påhoppad av ett djur som gestaltar sig i formen av en man. Bianca har helt enkelt inte blivit påhoppad, detta är ingen annat än en mediakåt och ouppmärksammad manshatare som vill ha mer plats.. Var med i nyhetsmorgon precis..

Jo, det är ju inte precis som att det är starka principer som driver feminister.

De har bara feminism som ursäkt för att få framhäva sig själva och trycka ner män precis som om de vore bråkiga barn i vuxna kroppar utan någon känsla för sin skyldighet emot andra, det är bara "JAG JAG JAG".

Låter rimligt att hon är mytoman och utmålar sig själv som offer för att få uppmärksamhet och sympati, verkar vara inne att göra så bland kvinnor idag tack vare de inte verkar få misstros.
Citera
2013-03-11, 08:51
  #4
Medlem
Atlanteans avatar
Ordet blatte är mycket ovanligt i Stockholm. Bianca ser relativt europeisk ut, så att hon skulle bli kallad blatte helt oprovocerat låter osannolikt. Dessutom är Stockholm en stad där utländskt utseende nog får anses mer vanligt än naturligt blont hår och blå ögon, så hennes utseende är knappast ögonbrynshöjande.

Man bör även fundera på varför hon råkar ut för detta nu, i samma veva som Sveland m.fl. cashar in pengar på att leka utsatta feminister.
__________________
Senast redigerad av Atlantean 2013-03-11 kl. 09:05.
Citera
2013-03-11, 08:58
  #5
Medlem
När man har Bonnier som arbetsgivare kan vad som helst hända. Var nära att spy ut kaffet när hon ploppade upp i Nyhetsmorgon imorse. Vem är denna varelse vi nu ska vänja oss vid?

Är hon en professor i avancerad matematik, marinbiolog eller astronom? Nej, vi har oss ännu en sjuk varelse som vi allt mer kommer att se på TV-rutan - som om det inte räckte med resten av feministkören.
Citera
2013-03-11, 10:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photech
Bianca är inte okänd på fb. I följande tråd går att läsa om hur hon lekt pajas i radio https://www.flashback.org/t1979068..

Nu har det hänt något så tråkigt att hon på tunnelbanan blev påhoppad med frasen "kolla på blatten, kolla på horan" eller liknande.. Inte bara rasistiskt utan även sexistiskt.. Tillfällighet med tanke på att Bianca är mansdödarfeminist.

Hon blev så upprörd att hon var tvungen att göra en film om det hela. Eller ja, film med tillhörande låt.
http://m.youtube.com/watch?v=aZ1Ts3Mcpkw

Nu till själva tråden.
Jag tror att detta är en lögn. Bianca har inte blivit oskyldigt påhoppad av ett djur som gestaltar sig i formen av en man. Bianca har helt enkelt inte blivit påhoppad, detta är ingen annat än en mediakåt och ouppmärksammad manshatare som vill ha mer plats.. Var med i nyhetsmorgon precis..

Jag har också funderat på detta och tror också att historien är en påhittad. Antingen är detta en lögn som hon hittat på eller så var dom vita männen egentligen blattar. Jag tror i alla fall inte att två vita män helt plötsligt skulle göra så mot en kvinna utan anledning. Jag kan se två blattar göra så, men inte två vita.

Kan även säga att alla manshatare röstar även ner kommenterar som inte håller som dom. Jag har lagt upp flera kommentarer om att även kvinnor kan vara manshatare och att det finns snälla killar, men det får visst inte komma fram så dom röstas ner innan någon minut.
Citera
2013-03-11, 10:39
  #7
Medlem
Atlanteans avatar
Det känns inte som sammanträffanden att:

1. Hon påstår sig ha blivit verbalt påhoppad ungefär samtidigt som "vita män som hatar kvinnor"-hysterin har drabbat gammelmedia.

2. Hon har en syster som försöker göra karriär inom musik.

3. Systrarna får uppträda i TV4.
Citera
2013-03-11, 10:42
  #8
Medlem
Precis rätt. En äcklig feministhora som kaxst upp sig och hotat, förtryckt,kränkt, förföljt oss
Citera
2013-03-11, 11:12
  #9
Medlem
Atlanteans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-money
Precis rätt. En äcklig feministhora som kaxst upp sig och hotat, förtryckt,kränkt, förföljt oss

"Oss"?

Det är synd när en potentiellt sund diskussion kring feminismen sjunker ner i patetiskt offertänkande, men så funkar väl Flashback antar jag.
Citera
2013-03-11, 12:39
  #10
Medlem
WhiteOleanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag är 31 år och bott mitt hela liv i Stockholm och vistas frekvent ute sent, kan inte minnas att jag någonsin hört något liknande på stan. Att ett gäng vuxna män skulle ropa "kolla horan" efter en ensam tjej out of the blue låter så konstigt att jag ifrågasätter att det ens inträffat. Att folk blir kallad jävla hora och liknande vid tjaffs är förstås inget ovanligt - men helt oprovocerat?

Är du en man? Jag skulle gissa på det eftersom de allra flesta tjejer(speciellt unga tjejer) är plågsamt medvetna om hur vanligt sånt här är.

Det är fan helt bizarrt hur en så stor del av männen på flashback tror att alla vita män är små oskyldiga lamm som inte skulle skada en fluga ens. Vita män våldtar inte, vita män misshandlar inte sina kvinnor, vita män stjäl inte, vita män uttrycker sig inte nedsättande mot kvinnor m.m.

Visst skulle just denna händelse kunna vara påhittat men det finns inget bevis för att den skulle vara det. Att hon är en feminist gör väl inte att hon är immun mot sexuella trakasserier.
Citera
2013-03-11, 13:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantean
"Oss"?

Det är synd när en potentiellt sund diskussion kring feminismen sjunker ner i patetiskt offertänkande, men så funkar väl Flashback antar jag.

Ja oss. Hon skriver om "män" och jag är en man. Självklart handlar det då om hatet mot oss.

Detta sliddjur har nog fått för lite kuk
Citera
2013-03-11, 14:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteOleander
Är du en man? Jag skulle gissa på det eftersom de allra flesta tjejer(speciellt unga tjejer) är plågsamt medvetna om hur vanligt sånt här är.

Det är fan helt bizarrt hur en så stor del av männen på flashback tror att alla vita män är små oskyldiga lamm som inte skulle skada en fluga ens. Vita män våldtar inte, vita män misshandlar inte sina kvinnor, vita män stjäl inte, vita män uttrycker sig inte nedsättande mot kvinnor m.m.

Visst skulle just denna händelse kunna vara påhittat men det finns inget bevis för att den skulle vara det. Att hon är en feminist gör väl inte att hon är immun mot sexuella trakasserier.


Ja, jag är man men lägg inte ord i munnen på mig är du snäll. Jag säger inte att det inte förekommer att kvinnor blir kallade nedsättande saker men just den här situation låter märklig i mina öron. Jag har ett stort intresse för kommunikation, social psykologi och i synnerhet konflikter så jag brukar spetsa öronen om jag hör dylika situationer. Men visst, det är fullt möjligt att jag inte ser just dessa situationer för att dom ligger utanför min verklighet som man.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback