Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-05-24, 21:11
  #25
Medlem
HappyHours avatar
Jag är grymt sugen på en resa i slutet av sommaren/hösten om jag har pengar. Vad kostar en resa dit ink boende och resten i runda slängar? Kan inte tänka mig att det finns vidare mycket att bränna pengar på där.
Citera
2013-05-26, 22:04
  #26
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orian
Nej har inte hört något, men de verkar seriösa tycker jag. Jag har aldrig åkt på någon sån här resa förut. Mass Games tycker jag faktiskt inte är så viktiga. Det har man sett på youtube så mycket, Mausoleumet däremot är "holy ground" dit inte vem som helst släpps in. Och jag vill också hellre titta runt i landet, se olika monument, osv.

Vad är de för struntsnack? De är öppet för allmänheten och för utlänningar i guidade turer. Så att inte vem som helst släpps in stämmer inte.
Citera
2013-05-27, 11:32
  #27
Medlem
Quietdrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Jag är grymt sugen på en resa i slutet av sommaren/hösten om jag har pengar. Vad kostar en resa dit ink boende och resten i runda slängar? Kan inte tänka mig att det finns vidare mycket att bränna pengar på där.

Jag åker nu på lördag och jag betalar ca: 12.500:- för 5 dagar i Nordkorea. Då är ju allt betalt (visum, boende, mat, turer, enkelrumstillägg, flyg dit, tåg ut från landet). Har med mig några euro som fickpengar om man vill köpa nåt eller ge dricks till guider. Sen tillkommer ju flyg t.o.r till Peking där man flyger in till Nordkorea ifrån. Så flyg dit betalade jag 4500:- direktflyg och 850:- för visum.
Sen tar jag med mig 3000:- i fickpengar (kinesiska Yuan & Euro).

Totalt för 10 dagar i Peking & Nordkorea kostar för mig ca: 21.000:-
Det kostar, men det är förmodligen värt upplevelsen. ;D
Citera
2013-11-09, 22:04
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quietdrive
Jag åker nu på lördag och jag betalar ca: 12.500:- för 5 dagar i Nordkorea. Då är ju allt betalt (visum, boende, mat, turer, enkelrumstillägg, flyg dit, tåg ut från landet). Har med mig några euro som fickpengar om man vill köpa nåt eller ge dricks till guider. Sen tillkommer ju flyg t.o.r till Peking där man flyger in till Nordkorea ifrån. Så flyg dit betalade jag 4500:- direktflyg och 850:- för visum.
Sen tar jag med mig 3000:- i fickpengar (kinesiska Yuan & Euro).

Totalt för 10 dagar i Peking & Nordkorea kostar för mig ca: 21.000:-
Det kostar, men det är förmodligen värt upplevelsen. ;D

Var det värt det? Vad fick ni se? Vilka åkte du med och höll resebudgeten?

Funderar själv på en resa under 2014... Om någon är sugen
Citera
2014-02-28, 00:02
  #29
Medlem
gREds avatar
Är också sugen på att besöka detta mytomspunna land.

Ni som gjort resan berätta gärna lite mer hur det gick till från tanke till färdigköpt resa och även hur det var där nere!
Citera
2014-03-14, 09:53
  #30
Medlem
Blev resan av? Hade varit intressant och läsa era reflektioner om er resa. Är själv sjukt fascinerad av Nordkorea och har sedan en längre tid haft ett stort intresse av att åka ner och besöka det isolerade landet.
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2098498

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback