Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-09, 19:45
  #1
Medlem
EnSjukJaevels avatar
Hej hej hallå!

Jag och min gode vän A ska snart ut på vår traditionsenliga aprilresa. Fyra dagar är inplanerade och denna gång går tankarna till Spanien!

Vi har fått ner alternativen till dessa fyra nu. Vad tycker ni? Vi är båda i 30-års åldern. Uppskattar god mat och dryck. Men även öl i plastmuggar och flottiga nattkebaber på lokala pubar/barer. Gärna en del kultur också. Ett gött häng helt enkelt. Personligen är jag mest sugen på Granada, verkar schysst!

Har ni någon annan stad är det bara att hojta till (Madrid och Barcelona behöver ni dock inte tipsa om; inte öarna heller).

Tycker det verkar lite struligt att hitta bra flygförbindelser till många städer i Spanien. Detta får man ju också ta i åtanke.

Tackar!
Citera
2013-03-11, 21:58
  #2
Medlem
dansunds avatar
Sevilla!
Citera
2013-03-11, 22:11
  #3
Medlem
Jag säger Valencia, en underbar stad med inte så jättemycket turister. Bra mat, stranden nära och finns en hel del att göra.
Citera
2014-02-09, 02:50
  #4
Medlem
orgullos avatar
Sevilla absolut! Fantastisk och väldigt trevlig stad.
Citera
2016-04-16, 21:06
  #5
Medlem
MrSokratess avatar
Någon som varit i Sevilla och kan ge några tips/råd?
Citera
2016-04-17, 11:45
  #6
Medlem
Det gamla moriska fortet, sedermera kungliga palatset Alcázar, med tillhörande park är givetvis imponerande och lär vara omöjligt att missa.
Annars är Sevilla den av de större spanska städerna (med reservation för att jag inte har varit i Bilbao och Zaragoza), som jag personligen upplever som mest provinsiell. Folk verkar på det stora hela inte ha så mycket på gång, så att säga. Och det kan ju äga sin charm om det är i en by, men det här är ju en rätt stor stad. Det är absolut värt att besöka för nämnda Alcázar, men själv kände jag mig mer än färdig i Sevilla efter två dagar. Det var underbart att återvända med snabbtåget till min dåvarande boendeort Madrid och redan på tågstationen uppleva kontrasten med blickar av intelligens, till skillnad mot det tomt stirrande Sevilla.
Citera
2016-04-18, 01:47
  #7
Medlem
MrSokratess avatar
Haha, ok. Tack för inputen.
Har varit i Barcelona, Madrid och Valencia innan.
Rankar dom i samma ordning som jag besökt dom så Sevilla ligger risigt till.

Vi brukar mest ströva omkring och sitta på utomhuscafeer men en tur till Cordoba, 1h med snabbtåg, får det nog bli. Funderat på Malaga men 4h på tåg t.o.r känns mastigt.
Citera
2017-02-20, 22:33
  #8
Medlem
Granada är en helt fantastisk stad, skulle verkligen rekommendera den! Väldigt bra känsla och stämning i staden enligt mitt tycke :) Och Alhambra är riktigt vackert, behöver dock bokas i förväg.

April är nog en superfin tid att åka dit, när bergen fortfarande är snötäckta! Det enda negativa är väl att det är lite bökigt att ta sig dit, jag åkte buss från Sevilla vilket tog några timmar (men går nog snabbare från Malaga).
Citera
2017-03-20, 18:33
  #9
Medlem
Daniel.Lugos avatar
Malaga

http://www.dailymail.co.uk/travel/ar...tinations.html

https://www.roughguides.com/best-pla...op-10-cities/#

Sevilla, Granada och Sierra Nevada.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2098319

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback