Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-17, 08:02
  #1
Medlem
Här kan ni berätta om knäppa saker som hänt när ni spelar poker.

Mitt bidrag:
Spelade Texa No Limit.
Satt på en hög triss och bara låga kort i övrigt på bordet inför rivern. även det ett lågt kort. Tänker att det är läge med en all-in. Går all-in. Då visar det sig att även en av de andra går all-in och han vinner på en hålstege! Potten var runt 3 ggr hans insats men chansen att han skulle få in hålkortet var abra runt 1 på 13. Här har vi en som inte räknar chans/insats det allra minsta och jag som följer matten får stryk av denna tursnubbe, irriterande värre! Helt sjukt att han får in sista kortet på en hålstege när jag sitter med en så fin hand och hans odds är helt sneda.

Era historier tack!
Citera
2005-05-17, 09:31
  #2
Medlem
mjohanssons avatar
Det där är ju bara ett simpelt utdrag av en klassisk fiskare som varken förstår sig på pot-odds eller outs. Inget spektakulärt med det där.
Citera
2005-05-17, 09:43
  #3
Medlem
Capones avatar
Spelade på ett 0.25-bord en gång, när jag träffade en flush i ruter, med tre ruter på bordet. Alla fem korten är utlagda. En kille går all-in, ca $50. Jag synar, utan att tänka på att det ligger ett par på bordet (alltså kan någon ha kåk/fyrtal).

Två killar efter mig synar även de, och båda har flush. När första killen visar upp sin kåk är det med stor besvikelse som jag ser honom vinna över $240 på en enda hand.

Det är ganska mycket pengar det, med så pass låga stakes.
Citera
2005-05-17, 10:22
  #4
Medlem
hehe en kul grej som hände när jag lirade hemma hos mig med en kompis.

förloraren skulle käka en klyfta vitlök med svampsås och lite annat på.

iaf:

jag:A7o
han:66

floppen 367

jag går all in, han synar såklart.

turn:7
river:7

tror ni han blev glad?
Citera
2005-05-17, 10:28
  #5
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av am0n
hehe en kul grej som hände när jag lirade hemma hos mig med en kompis.

förloraren skulle käka en klyfta vitlök med svampsås och lite annat på.

iaf:

jag:A7o
han:66

floppen 367

jag går all in, han synar såklart.

turn:7
river:7

tror ni han blev glad?

Det påminner om när jag spelade häromdagen, showdown all-in mellan mina AA och motståndarens JJ, på bordet ligger ungefär 3 8 J

Turn: A

River: A

Dubbla spikar i kistan
Citera
2005-05-17, 11:31
  #6
Medlem
Kanske inte så knäppt men följande hände igår:
Lirade på två bord (båda $0.25/$0.5 NL) och får samtidigt nut flush i spader på båda borden! Höjer ganska mycket och får med mig två spelare på ena bordet och en spelare som är loose på det andra bordet.
Vinner $33 på ena bordet och $26 på det andra.
Ganska knäppt, eftersom sannolikheten att få högsta färgen i spader samtidigt på två olika bord inte borde vara så stor.
Jag blev glad i alla fall.
Citera
2005-05-17, 12:30
  #7
Medlem
Flinta82s avatar
Följande utspelade sig under ett parti poker med goda vänner. Då vi mest spelar för att det är socialt och inte på blodigt allvar brukar jag spela fler händer än när jag spelar "seriöst". Visst, vi brukar lägga en femhundring var så det kan bli bra stålar där med. Hursomhelst, vi var sju personer som spelade och alla utom en var med i potten som dessutom var raisad en smula, jag hade fått skitkort ett bra tag och ville spela handen för att inte somna.

Jag: 58c

Danne (kompis) : A3c

Minns inte exakt men dom flesta av dom andra spelarna gick med fram tills Turn/river:

Flop: 6c 9c Kd

Hmm, jag hade färgdrag och kunde även pricka färgstegen med en klöver sjua och potten var helt okej, Danne som också hade färgdrag höjde ganska mycket men jag gick med i hopp om att han inte satt med två klöver.

Turn: 2h

Satan, ingen lycka denna gång men jag hade ju fortfarande chansen så jag hängde med i följande höjning, som dessutom var ganska rejäl. Potten var nu uppe i runt 600 kr.

River: 7c

Danne som nu satt med färg och ess i topp missade totalt att jag kunde sitta med färgstegen och när han höjde med 200 raisade jag till 400. Nu började vissa runt bordet ana vad jag satt med fast Danne missade det totalt och synade i hopp om att kamma hem kvällens i särklass största pott.

Jag kan säga att hans ansiktsuttryck var bland det mest uppgivna jag någonsin sett och han reste sig från bordet och gick iväg en stund för att nån halvminut senare återkomma för att gratulera mig till mina 1400 kr som potten kommit upp i. Som tur är för hans skull återhämtade han sig senare och hamnade på +-0.

Jag kan säga att jag var jävligt nöjd just då.
Citera
2005-05-17, 14:29
  #8
Moderator
Evil Eds avatar
Vi var tre kvar i en turnering när den ena kastade sina kort och turneringsledaren går all in, sitter med D-D så jag hänger med.
Den andre har 10-10, flopen kommer med 10-D-7 och jag jublade, men tror ni inte att 10:an kommer på rivern och det är dessutom andra gången på under 10 minuter har får in en fyrtal när han sitter med 10-10.

Jag avinstallerade pokerklienten direkt efteråt, aldrig mera poker som inte spelas IRL.
Citera
2005-05-17, 15:02
  #9
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Vi var tre kvar i en turnering när den ena kastade sina kort och turneringsledaren går all in, sitter med D-D så jag hänger med.
Den andre har 10-10, flopen kommer med 10-D-7 och jag jublade, men tror ni inte att 10:an kommer på rivern och det är dessutom andra gången på under 10 minuter har får in en fyrtal när han sitter med 10-10.

Jag avinstallerade pokerklienten direkt efteråt, aldrig mera poker som inte spelas IRL.

Vad har det för betydelse att det var internet-poker? Samma sak kan ju hända i en live-turnering...
Citera
2005-05-17, 15:40
  #10
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Vad har det för betydelse att det var internet-poker? Samma sak kan ju hända i en live-turnering...

Det är en annan historia, jag spelar mer IRL och vissa saker händer inte IRL som sker allt för ofta online.
Jag gillar inte onlinespel för jag litar inte på att det sköts ärligt helt enkelt.

Spelar man med polare så vet man att de inte fuskar, eller att det fuskas.

Har inga belägg och vill inte utveckla mig, onlinepoker är ett avslutat kapitel för min del.
Citera
2005-05-17, 15:54
  #11
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Det är en annan historia, jag spelar mer IRL och vissa saker händer inte IRL som sker allt för ofta online.
Jag gillar inte onlinespel för jag litar inte på att det sköts ärligt helt enkelt.

Spelar man med polare så vet man att de inte fuskar, eller att det fuskas.

Har inga belägg och vill inte utveckla mig, onlinepoker är ett avslutat kapitel för min del.

Okej, jag misstänker annars att det hela beror på att man hinner spela så otroligt många fler händer på samma tid om man spelar online, och då hinner det hända mer smått otroliga saker än när man spelar live.
Citera
2005-05-17, 18:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Okej, jag misstänker annars att det hela beror på att man hinner spela så otroligt många fler händer på samma tid om man spelar online, och då hinner det hända mer smått otroliga saker än när man spelar live.

Stod i en tidning om att på 5 månader kan man få upp samma antal händer online som på 10 år IRL. Så det en IRL-spelare upptäckt efter 10 år kan en onlinelirare upplevt inom 5 månader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback