Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-08, 11:18
  #1
Medlem
Smart Cats avatar
2 månader kvar till Retrospelsmässan.
http://retrospelsmassan.se/index.php


Vad är Retrospelsmässan (även kallat RSM)?
RSM är ett årligt återkommande event i Göteborg.
Grundtanken med mässan är att man ska kunna prova så mycket som möjligt av det som funnits i spelväg från 70-talet och fram till och med 90-talet. Dessutom ska man kunna köpa retrospel i marknadsdelen, tävla i olika spel samt en hel del annat som inte är avslöjat än.
Håll koll på hemsidan så släpper vi regelbundet små pärlor om innehållet på årets mässa,

När?
Lördagen den 11 maj kl 10.00 - 18.00.

Var?
Eriksbergshallen, Göteborg.


Ska ni dit?
Citera
2013-03-08, 13:55
  #2
Medlem
Bret-Harts avatar
Hur är priserna på en sån mässa? är det marknadsvärde eller är det 600 kr för Super Mario bara för att det är Mario?
Citera
2013-03-09, 00:23
  #3
Medlem
Smart Cats avatar
Väldigt olika.
Dels finns det de stora företagen som säljer på mässan (vi pratar Kapten Krok etc) och dels vanliga samlare som kränger iväg dubbletter etc så priserna varierar mycket.
Citera
2013-03-09, 13:22
  #4
Medlem
Bemwindos avatar
Tycker priserna brukar vara bättre än Tradera iaf.
Citera
2013-03-10, 22:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smart Cat
2 månader kvar till Retrospelsmässan.
http://retrospelsmassan.se/index.php


Vad är Retrospelsmässan (även kallat RSM)?
RSM är ett årligt återkommande event i Göteborg.
Grundtanken med mässan är att man ska kunna prova så mycket som möjligt av det som funnits i spelväg från 70-talet och fram till och med 90-talet. Dessutom ska man kunna köpa retrospel i marknadsdelen, tävla i olika spel samt en hel del annat som inte är avslöjat än.
Håll koll på hemsidan så släpper vi regelbundet små pärlor om innehållet på årets mässa,

När?
Lördagen den 11 maj kl 10.00 - 18.00.

Var?
Eriksbergshallen, Göteborg.


Ska ni dit?

Nostalgisk som jag är fungerar jag självfallet på att ta mig ner till Göteborg sen 11e maj för att se vad som händer där men framförallt för att få lira retrospel. Frågan är dock om det verkligen är värt det...vad tror ni? Är det någon av er här på Flashback som bor i Stockholm som ska ner dit?
Citera
2013-03-15, 16:46
  #6
Medlem
Jag var där förra året och det var helt klart värt det, även om jag bor lite närmare. Det enda negativa förra året var trängseln men detta kommer bli bättre i år då man håller mässan i Eriksbergshallen.
Citera
2013-03-18, 12:44
  #7
Medlem
Smart Cats avatar
Då har vi det stora nöjet att presentera årets trailer.
Den kommer också att avslöja vad vi kommer att tävla i.
Den är gjord av Rymdreglage och det är vi väldigt glada och stolta över.

Håll till godo:
http://www.youtube.com/watch?v=Uu3eVo8ylEw
Citera
2013-05-05, 01:48
  #8
Moderator
memymos avatar
Nu får det vara dags för en Bump!

Bara en vecka kvar. Själv ska jag dit så det det kommer bli sjukt roligt. Marknaden kommer jag nog vara mest intreserad av
Citera
2013-05-07, 00:36
  #9
Medlem
Hur mycket brukar NES-spelen ligga på (givetvis olika från spel till spel, men på ett ungefär) som säljs? Utan kartong. Ska dit för första gången och är sugen på att köpa några stycken.
Citera
2013-05-11, 03:15
  #10
Medlem
vonfnass avatar
Om ett par timmar smäller det!
Citera
2013-05-11, 12:26
  #11
Medlem
Tyvärr är det lite för lång bort, får kolla på webben. Det får blir Retrogathering i höst istället.

Eriksbergshallen, är det en gammal industrilokal?
Citera
2013-05-11, 14:33
  #12
Moderator
memymos avatar
Kön är olidligt lång. Glad man var här tidigt. Bra med spel försäljare (secret of mana ) ca 300. Hittade ett oöppnat zelda snes för 999 så där ligger priserna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback