Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-07, 15:28
  #1
Medlem
ReyhardPeipers avatar
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3653140.ece

Får de snart lägga ned helt eller?
Citera
2013-03-07, 15:33
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReyhardPeiper
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3653140.ece

Får de snart lägga ned helt eller?

Nej, det är ingen större risk…*däremot så måste de anpassa kostymen till konjunkturen…
Citera
2013-03-07, 15:48
  #3
Avstängd
ProfessorMcGoobys avatar
Bra!
Rödvinsdrickande marxister får nu känna på hur det är att vara svensk och arbetslös.
Citera
2013-03-07, 16:28
  #4
Medlem
Gullegubbens avatar
Wolodarski borde be allmänheten om förslag. Någon slags Robinson vore kul!
Citera
2013-03-07, 16:34
  #5
Medlem
Det är positivt även ur de anställdas synvinkel. De slipper hädanefter att vara på redaktionen och svamla ihop någonting. Nu kan de i.st ta del av vad den konkurrensutsatta exportindustrin har att erbjuda i form av lämpliga arbetstillfällen. Tillämpad globalisering m.a.o.
Citera
2013-03-07, 16:36
  #6
Medlem
ElzyLays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorMcGooby
Bra!
Rödvinsdrickande marxister får nu känna på hur det är att vara svensk och arbetslös.

Vad yrar du om? DN är ju numera en värre högerblaska och alliansslickare än SvD. Jag växlar mellan båda, så jag vet hur illa det är ställt.
Citera
2013-03-07, 16:39
  #7
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Underbara nyheter, tidningsdöden är verkligen en stor källa till glädje.
Citera
2013-03-07, 16:42
  #8
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Underbara nyheter, tidningsdöden är verkligen en stor källa till glädje.

Mer trist för mig som är inom skribentbranschen och nu får se journalistjävlar söka mina jobb..
Citera
2013-03-07, 16:48
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Mer trist för mig som är inom skribentbranschen och nu får se journalistjävlar söka mina jobb..
Om du verkligen kan skriva så är detta nog inga konkurrenter skall du se.
Mest en massa odugliga åsiktsmaskiner som ingen egentligen beöver längre.
Citera
2013-03-07, 16:53
  #10
Medlem
Rasseltasss avatar
Jag är uppvuxen med DN och har även själv prenumererat på tidningen en gång i tiden. Idag läser jag inte ens webb-versionen längre. Förtroendet är förlorat. Vem vill läsa en nyhetstidning som har en egen politisk agenda, är sammanvuxen med den politiska makten och som värderar nyhetsflödet utifrån politiska utgångspunkter? Inte jag i alla fall...
Citera
2013-03-07, 17:03
  #11
Medlem
Livet blir ljusare för var dag som skribenterna får kliva ut i den verklighet de inte påstår sig känna till.
Citera
2013-03-07, 17:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Livet blir ljusare för var dag som skribenterna får kliva ut i den verklighet de inte påstår sig känna till.

Väl formulerat.

Det enda som skulle kunna toppa "tidningsdöden" vore ju såklart "journalistdöden"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback