Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-01-15, 22:41
  #25
Medlem
Jag tycker om yoga egentligen. Det är en träningsform som säkert är bra för kroppen. Lite andligt är det också, men jag har inte lätt att förstå det.

Jag gick på yoga i Järna men jag slutade. Yogaläraren hade en konstig inställning till min kropp, jag kände att det blev lite obehagligt ibland.
Citera
2023-05-07, 20:40
  #26
Medlem
Yoga fick mig att få mer ork mentalt. Det fanns en period då jag i princip skulle kunna orka med att studera heltid och jobba heltid utan att överdriva.
Citera
2023-05-08, 11:34
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
Har nyss skrivit en artikel om yoga och vetenskap och är intresserad av vad vi har för anekdoter om yoga här på flashback.

Har du provat på yoga på ditt lokala gym? Hur var det?

Om du utövat under längre tid, hur fungerar det att kombinera yoga med styrketräning eller jogging för din del?

Personligen började jag med yoga delvis av ryggproblem (återkommande ryggskott pga. taskig hållning, ryggmuskulatur och dåliga marklyft), något som avhjälpes efter ca. 1 års kontinuerligt utövande.

Yoga är perfekt rörelseträning. Same shit, different name som jag brukar säga om alla miljoner grejer som är vanlig rörelseträning.
Citera
2023-05-10, 20:28
  #28
Medlem
Pruttkorviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Yoga är perfekt rörelseträning. Same shit, different name som jag brukar säga om alla miljoner grejer som är vanlig rörelseträning.

Håller med dig.

Jag kombinerar Yoga med Crossfit och min reflektion är väl att medan Crossfit är mer upprepande med korta vilopauser så tar det jobbiga i yogan aldrig slut.

”Å så håller vi positionen i fem andetag till”

5 andetag?! Det är en hel jävla evighet det!

I Crossfit får man stånka å svära när det gör ont, i yoga ska man se lyckligt och grasiöst vacker ut medan kroppen skriker och axlarna är döda.

Jag är aldrig så förbannad på smärtan när jag tränar något annat
Citera
2023-05-11, 09:14
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttkorvis
Håller med dig.

Jag kombinerar Yoga med Crossfit och min reflektion är väl att medan Crossfit är mer upprepande med korta vilopauser så tar det jobbiga i yogan aldrig slut.

”Å så håller vi positionen i fem andetag till”

5 andetag?! Det är en hel jävla evighet det!

I Crossfit får man stånka å svära när det gör ont, i yoga ska man se lyckligt och grasiöst vacker ut medan kroppen skriker och axlarna är döda.

Jag är aldrig så förbannad på smärtan när jag tränar något annat

Vet inte vad du kör riktigt. Pass på gym?
Jag kör rörelseträning själv hemma. Skulle tro att det är betydligt mer givande då man slipper tänka på något runt typ. Det blir inte jobbigt att stretcha efter några månader utan det känns ingenting typ. Smärtan har du bara första månaderna.
Jag brukar sitta med mobilen samtidigt. Två, tre pass i veckan är lagom så kroppen återhämtar sig mellan passen. Tar någon timme att gå igenom hela kroppen och tiden går fort.
Tar inte lång tid innan man nästan kan gå ända ner i det mesta. Har blivit tillsagd att inte stretcha mer nu då jag inte får bli mer rörlig.
Citera
2023-05-15, 19:11
  #30
Medlem
Ingen höjdare säkert bra men inget jag vill se mig själv göra
Citera
2023-05-21, 04:28
  #31
Medlem
yoga är en degenererad version av meditation.
stretching är bra men yoga tar det för långt
Citera
2023-05-21, 04:47
  #32
Medlem
lyxelitistens avatar
En tibetansk munk frågade mig en gång om jag var den ukrainske yogaläraren som var där och besökte templet och jag förstår precis vad han menar men yoga kan dra åt helvete.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback