Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-06, 23:57
  #1
Medlem
Har en 360 som har hängt med ett bra tag, men som nu har krashat pga rrod.
Har funderat på om man ska lämna in och få det lagat.

En annan fundering är att skaffa ett nytt, men då är frågan kan man flytta över sparade spel filer, profiler etc från det gamla till det nya?

Vore ju surt att förlora allt det, dessutom är det med halo 3 chassi så är väl därför man är mer fäst vid det.
Citera
2013-03-07, 00:48
  #2
Medlem
Emhs avatar
Det finns en dataöverförings kabel så man kan föra över från gammal till ny
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/...e_xbox_360_new


Och om du vågar öppna upp och skruva själv så är inte RRoD så svårt att fixa, finns färdiga kitt med alla skruvar man behöver och enkla guider på internet för drygt 50:- och det funkar utmärkt.
Gjorde detta själv efter att microsoft gjort halvtaskiga lagningar av min 2 gånger och min garanti hade gått ut.. Funkat utmärkt i över 2 år sen dess.
Citera
2013-03-07, 01:09
  #3
Medlem
När du har laddat ner din redan köpta DLC från Marketplace till din nya konsol, glöm inte då att göra en licensöverföring från din gamla konsol till din nya så att du kan utnyttja DLC:n via alla Xbox LIVE-profiler och inte bara via profilen du laddade ner DLC:n med.
Citera
2013-03-07, 08:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raspor
Har en 360 som har hängt med ett bra tag, men som nu har krashat pga rrod.
Har funderat på om man ska lämna in och få det lagat.

En annan fundering är att skaffa ett nytt, men då är frågan kan man flytta över sparade spel filer, profiler etc från det gamla till det nya?

Vore ju surt att förlora allt det, dessutom är det med halo 3 chassi så är väl därför man är mer fäst vid det.
Har råkat ut för detta med en gammal konsoll. För original Xbox så fixar Microsoft det utan kostnad inom 3 år från köpet. Låter dock som att du köpte den för länge sen. Du kan hitta mer info hos xbox.com

Själv kör jag majoriteten av mina sparade spel i molnet - då kan du ladda ner din profil på direkten. Köp en filöverföringskabel om du har mycket DLC. Det är nog värt det. Du kan alltid lägga ut den på tradera sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback