Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-18, 09:41
  #13
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PNISÄN
Fusion Drive är den enda enskilda komponenten som avsevärt kommer att höja prestandan på din dator. Forska runt lite och jämför prestanda, du kan ju börja här och fortsätta här.

Därav min prio-lista. Har du pengarna - uppgradera allt. Har du inte pengarna, uppgradera först och främst till Fusion. Har du pengar över - uppgradera till 680. Och den sista uppgraderingen, om du fortfarande har pengar kvar, uppgradera till i7.


Härligt! Då sparar jag pengar ett tag till och maxar skiten =)

Tack för alla tips!
Citera
2013-03-18, 15:06
  #14
Medlem
Mitt råd Köp en ordentlig SSD istället för någon hybrid-disk.
Du kommer inte ångra dig.

Anledning en stor SSD är mycket bättre än någon liten och en vanlig mekanisk disk, det handlar om mer än bara uppstart när hastigheten är viktig.
__________________
Senast redigerad av puffkungen 2013-03-18 kl. 15:08.
Citera
2013-03-18, 15:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puffkungen
Mitt råd Köp en ordentlig SSD istället för någon hybrid-disk.
Du kommer inte ångra dig.

Varför skulle han inte köpa en hybrid?
Citera
2013-03-18, 15:09
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Varför skulle han inte köpa en hybrid?

En stor SSD är bättre annars upplever man den faktiska svagheten när den mekaniska disken ska börja jobba.
Citera
2013-03-18, 15:13
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puffkungen
En stor SSD är bättre annars upplever man den faktiska svagheten när den mekaniska disken ska börja jobba.

Givetvis är det en svaghet att ha en hybrid ifall man ska ha rå prestanda.
Vad TS däremot sökte var stort lagringsutrymme, och då är det absolut en hybrid han ska ha istället för en svindyr SSD eller mekanisk disk.
Citera
2013-03-18, 15:50
  #18
Medlem
hmm, går det att koppla in en Xbox/PS3 i den?

Om jag ska sälja min gaming PC så måste man ju gå över till konsol antar jag...


Kan även tillägga ett svar på en fråga, nyare spel som Guild Wars 2 finns anpassade för Mac
__________________
Senast redigerad av ribos001 2013-03-18 kl. 15:52. Anledning: svar
Citera
2013-03-18, 16:18
  #19
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ribos001
hmm, går det att koppla in en Xbox/PS3 i den?

Om jag ska sälja min gaming PC så måste man ju gå över till konsol antar jag...


Kan även tillägga ett svar på en fråga, nyare spel som Guild Wars 2 finns anpassade för Mac

Har svårt att tänka mig att du kan koppla in ett xbox eller ps i den, men du kan ju alltid installera windows på burken och fortsätta spela dina spel på din mac eller använda Boot Camp, mer info finns på apples hemsida:

http://store.apple.com/se/browse/guide/windows
Citera
2013-03-22, 23:30
  #20
Medlem
PNISÄNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puffkungen
En stor SSD är bättre annars upplever man den faktiska svagheten när den mekaniska disken ska börja jobba.

Jojo. Men för de allra flesta är 768 GB SSD:n, som är det enda alternativet för en iMac, alldeles för dyr (7900:- just nu). Och som du kan se på länken jag bjöd på ett par inlägg längre upp så är fusion driven väldigt nära ssd:n rent prestandamässigt.

Om ett par, tre år, kommer jag nog införskaffa en extern SSD-disk i raid och ha den som systemdisk. Då borde man få 512x4 för inte allt för många tusenlappar, och vips, så kan datorn leva gott i ytterligare ett par år. Där känns det ju rätt bra med Thunderbolt.

Edit: citerade fel person...
__________________
Senast redigerad av PNISÄN 2013-03-22 kl. 23:32.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback