Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-16, 13:30
  #1
Medlem
Tjenare.

Jag har inte lyckats skaff amig något sommarjobb, så jag gick och anmälde mig till en sommarkurs, för att ha något att göra och få lite pengar (japp, jag är en bidragsparasit ).
Nåväl: Jag har mitt under pågående kurs tänkt besöka hultsfredsfestivalen, och det har nu visat sig att det under två av dessa dagar är, för kursen, obligatorisk undervisning i form av laborationer.
Om jag skiter i labbarna blir jag givetvis underkänd i kursen.
Vad kan detta ha för negativa effekter för mig? (är inte så van med att bli underkänd )
Kommer CSN att bry sig om att jag inte tagit dessa poäng, då jag söker nytt studiemedel, till hösten?
Citera
2005-05-16, 13:38
  #2
Medlem
Dom bör ha uppsamlingslabbar vid ett annat datum (eller kompletteringsuppgifter man får göra). Du kan ju varit sjuk.
Citera
2005-05-16, 13:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Dom bör ha uppsamlingslabbar vid ett annat datum (eller kompletteringsuppgifter man får göra). Du kan ju varit sjuk.
Hmm, jo.. det är möjligt, får väl höra med institutionen.

Men iallafall: Är det tråkigaste som händer att jag slösar bort min lånade pengar?
Citera
2005-05-16, 13:57
  #4
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Citat:
Som studerande i grupp 1 har du rätt till fortsatta studiemedel om du uppnår 25 poäng under de första 40 veckorna. Därefter är resultatkravet 75 procent av ditt studieåtagande exempelvis 30 poäng under 40 veckor. [sic]
Typografisk luft
Även om du inte uppfyller dessa krav har du rätt till fortsatta studiemedel om du uppnått 50 procent av ditt studieåtagande under den senaste perioden och dessutom i genomsnitt klarat 75 procent av ditt totala studieåtagande.
Typografisk luft

Citat:
Vid sommarstudier prövas studieresultaten vanligtvis tillsammans med föregående beviljningsperiod.


http://www.csn.se/Avdelningar/Studer...p?MenyIdnr=501
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback