Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-05, 09:42
  #1
Medlem
ischs avatar
Så var white guide avgjort för i år och med ett totalt-poäng mer vann Esperanto i Stockholm över Frantzén/Lindeberg. Toppen är rätt lik förra året men med Daniel Berlin Krog och Gastrologik som årets uppstickare med en delad 5:e plats.

Bhoga, Göteborg, tog priset som årets bar.

Mer info och hela listan kan ni hitta på http://www.whiteguide.se/nyheter/esp...estaurang-2013

Någon som har någon åsikt om vinnaren eller någon restaurang som ni saknar?
Citera
2013-03-05, 21:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Så var white guide avgjort för i år och med ett totalt-poäng mer vann Esperanto i Stockholm över Frantzén/Lindeberg. Toppen är rätt lik förra året men med Daniel Berlin Krog och Gastrologik som årets uppstickare med en delad 5:e plats.

Bhoga, Göteborg, tog priset som årets bar.

Mer info och hela listan kan ni hitta på http://www.whiteguide.se/nyheter/esp...estaurang-2013

Någon som har någon åsikt om vinnaren eller någon restaurang som ni saknar?
Esperanto är väldigt bra och har utvecklats mycket sedan problemet Höglander lämnade. Personligen tycker jag att F/L fortfarande är ett par snäpp vassare, men Esperanto är ändå en relativt värdig vinnare. Kul med Daniel Berlin, även om det var rätt väntat att han skulle belönas på ett eller annat sätt.
Citera
2013-03-05, 23:28
  #3
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Esperanto är väldigt bra och har utvecklats mycket sedan problemet Höglander lämnade. Personligen tycker jag att F/L fortfarande är ett par snäpp vassare, men Esperanto är ändå en relativt värdig vinnare. Kul med Daniel Berlin, även om det var rätt väntat att han skulle belönas på ett eller annat sätt.

Jag är mest överraskad att Fäviken inte fick något pris alls, sett till de olika kategorierna.
Citera
2013-03-06, 08:37
  #4
Medlem
KentaVarghonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag är mest överraskad att Fäviken inte fick något pris alls, sett till de olika kategorierna.
Trea i Internationell Mästarklass 2013 måste väl anses vara ett godkänt betyg i alla fall.
Citera
2013-03-11, 02:48
  #5
Medlem
Någon som vet om sändningen från galan finns att se online någonstans? De streamade det live från sin websida men det verkar inte finnas någon inspelning att tillgå
Citera
2013-03-18, 11:32
  #6
Medlem
Brossys avatar
Tycker ej att Franks var något speciellt när jag var där och åt även om deras "Frank Rules" var intressant, du väljer alltså endast om du vill ha kött eller fisk och bestämmer kockarna dina tre rätter utifrån vilka råvaror de har tillgängliga just då. Möjligtvis att jag inte är tillräckligt "utbildad inom gastronomi" för att kunna uppskatta maten.
Citera
2018-06-21, 21:10
  #7
Medlem
80231s avatar
Pimp? Fimp? Bump?

Esperanto har begärts i konkurs:
https://www.di.se/nyheter/stjarnkrog...att-i-konkurs/
__________________
Senast redigerad av 80231 2018-06-21 kl. 21:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback