Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-03-07, 01:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ok jag får se om jag provar, har testat liknande tidigare för länge sen när FF var mer den alternativa webläsaren eller vad man ska säga. Då iaf blockerades sidan dvs den blockerade hemsidan och sidorna skulle visas i popuprutor från en grundsida ja lite svårt att förklara. Trodde då sidan var trasig innan jag fatta felet...
dvs det var innan webläsaren sa att den blockerat ett fönster osv ...

dvs jag använder det inte för jag är bekymrad över det skulle blockera viktiga saker...
men kanske ändrats förmodligen
är det annars enkelt att ta bort, en del skit kan ju sätta sig
Exakt, det är endast reklamen som försvinner. Skulle du då t.ex. ha problem med något videoklipp på SVT Play så kan du snabbt inaktivera tillägget eller ännu snabbare gå via Ad-Block-ikonen och välja att du vill inaktivera tillägget för just den sidan. Vill du däremot ta bort tillägget så är det bara att avinstallera det.

Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Vad är No-Script?
Se nedan för mer information.

NOSCRIPT
Citera
2013-03-07, 01:36
  #26
Medlem
Ibland händer det att jag glömmer bort att jag använder Adblock för man blir van att det inte finns någon reklam. Sen kommer man hem till en kompis som inte använder det och blir helt förfärad över all reklam på Aftonbladet m.m. Enda sidorna som jag inte får det att fungera tillfredställande är TV3 Play och Hulu. Speciellt Hulu skulle vara guld värt att ha ett fungerande Adblock som plockar bort reklamavbrotten som är typ var 5-10 minut...
Citera
2013-03-07, 10:29
  #27
Medlem
Backafalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Menar du inte http://www.sweclockers.com? På den sidan kommer det upp:

Läs mer: http://www.sweclockers.com/info/adblock

P......

Jo du har helt rätt, jag blandade ihop det lite.

Vad jag menade är att en sida som sweclockers som är ärliga och ber om att adblock skall stängas av enligt mig kan mötas med en del respekt. Jag förstår dem och kan se nyttan med det...
Citera
2013-03-07, 17:06
  #28
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ok jag får se om jag provar, har testat liknande tidigare för länge sen när FF var mer den alternativa webläsaren eller vad man ska säga. Då iaf blockerades sidan dvs den blockerade hemsidan och sidorna skulle visas i popuprutor från en grundsida ja lite svårt att förklara. Trodde då sidan var trasig innan jag fatta felet...
dvs det var innan webläsaren sa att den blockerat ett fönster osv ...

dvs jag använder det inte för jag är bekymrad över det skulle blockera viktiga saker...
men kanske ändrats förmodligen
är det annars enkelt att ta bort, en del skit kan ju sätta sig
Du kan ju också lägga till undantag i Adblock Plus.
Citera
2013-03-07, 23:38
  #29
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Ibland händer det att jag glömmer bort att jag använder Adblock för man blir van att det inte finns någon reklam. Sen kommer man hem till en kompis som inte använder det och blir helt förfärad över all reklam på Aftonbladet m.m. Enda sidorna som jag inte får det att fungera tillfredställande är TV3 Play och Hulu. Speciellt Hulu skulle vara guld värt att ha ett fungerande Adblock som plockar bort reklamavbrotten som är typ var 5-10 minut...

Har märkt att jag inte kan spela videos på TV3play längre med min adblock!
Fungerade perfekt fram tills för någon dag sedan
Hur gör jag enklast för att gå runt detta?
Citera
2013-03-08, 09:48
  #30
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Har märkt att jag inte kan spela videos på TV3play längre med min adblock!
Fungerade perfekt fram tills för någon dag sedan
Hur gör jag enklast för att gå runt detta?
Jag kör AdBlock Plus och det är bara att avaktivera. Jag testade i Chrome och när jag avaktiverade spelade den reklamen och avsnittet. Jag har en liten ikon innan favoritikonen i sökfältet, bara att trycka på den, enable eller inte.

"Show icon in adressbar" under settings är ikryssat.
Citera
2013-03-08, 10:02
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Har märkt att jag inte kan spela videos på TV3play längre med min adblock!
Fungerade perfekt fram tills för någon dag sedan
Hur gör jag enklast för att gå runt detta?


Förmodligen så har du råkat lagt till nått filter som gör att adblock blockerar videon på tv3 play.
För jag kan kolla på tv3play med adblock igång. Men om du installerar om det så borde det fungera igen.

Däremot så fungerar det inte ha tex ghostery eller andra liknade tillägg som blockerar tracking företag på
tv3play.
Citera
2013-03-08, 16:20
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Varför ska man göra det? Jag vill inte spåras av diverse reklamsidor som ska kartlägga mina intressen och sökningar.

Jag använder mig av adblock och har stängt av det för bla Swedroid och Flashback.
För att blockera spårning kan du använda dig av Ghostery.
Nej Adblock är inte olagligt, men bör användas på rätt sätt.
Citera
2017-03-21, 11:14
  #33
Medlem
Jag har använt uBlock Origin ett bra tag nu, och är väldigt nöjd över att slippa den jobbiga reklamen.
Nu senast så har jag kollat en del anime på en sida, och fick se att deras villkor nu så här långt efteråt att blocka reklam kanske inte tillåts (lite luddiga regler så osäker).
Får dock inte upp några meddelanden eller så vid videon som man kan få ibland på vissa sidor att man bör stänga av adblock för att kunna se ett visst videoklipp. Vet att jag sett det på msn ibland.
Nu undrar jag vad som kan hända? Kan man hamna i trubbel genom att blocka sånt man ej vill se på en hemsida, eller blir man som mest bannad från sidan eller begränsad för vad man kan se?
Vill ju inte göra något som är olagligt eller så.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback