Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-03-04, 21:24
  #1
Medlem
Är AdBlock olagligt eller är det helt legitimt att använda det? Det spelar ingen större roll för mig om jag sitter vid min personliga dator, men sitter man vid en skol- eller jobbdator så kanske det inte passar sig.
Finns det något som förbjuder en från att blockera reklamen? Använder ni AdBlock själva?

Mvh
Citera
2013-03-04, 21:25
  #2
Medlem
Nej, google förmedlar inte olagliga tjänster så vitt jag vet
Citera
2013-03-04, 21:27
  #3
Medlem
Jag använder det hela tiden, skulle inte kunna se det som olagligt på något vis! det enda man gör är ju att blockerar delar av webbsidor!
Citera
2013-03-04, 21:31
  #4
Medlem
Visste inte om Google själva lanserat AdBlock eller om det fungerar som Google Play där det mesta inte är gjort av Google. Tack för era svar
Citera
2013-03-04, 21:33
  #5
Medlem
JMKKs avatar
Borde vara lagligt. Väldigt bra program, skönt slippa reklam på youtube
Citera
2013-03-04, 21:33
  #6
Medlem
MrUnderligs avatar
Det är gratis och lagligt. Vill man så får man skicka en slant till skaparen
Citera
2013-03-04, 21:42
  #7
Medlem
svart-rullstols avatar
Nej, men om du går in på en hemsida och godkänner att de visar en reklamsnutt för dig men blockerar den med AdBlock, då kan man börja fundera på om det är lagligt eller inte.
Citera
2013-03-04, 21:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Nej, men om du går in på en hemsida och godkänner att de visar en reklamsnutt för dig men blockerar den med AdBlock, då kan man börja fundera på om det är lagligt eller inte.
Hur ofta är det man behöver godkänna att de visar en "reklamsnutt"? Jag ser inget faktiskt inget skäl till att bidra med ad-views till en webbsida som inte bidrar mig med något.

Vad är skillnaden på att använda ad-block och att stänga av sin TV när reklamen mellan program går igång?
Citera
2013-03-04, 21:55
  #9
Medlem
TorrentLovers avatar
Varför skulle det vara olagligt att slippa se reklam på nätet? Lika olagligt som att slänga reklam i pappersform utan att läsa den...
Adblock Plus är ett av de bästa tilläggen jag har haft på länge. Använt det i flera år nu. Skönt att slippa all reklam.
Citera
2013-03-04, 22:13
  #10
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Varför skulle det vara olagligt att slippa se reklam på nätet? Lika olagligt som att slänga reklam i pappersform utan att läsa den...
Adblock Plus är ett av de bästa tilläggen jag har haft på länge. Använt det i flera år nu. Skönt att slippa all reklam.

Definitivt. Begriper inte hur folk kan surfa utan AdBlock. Nar jag for flera ar sedan forsokte overtala min partner att borja anvanda det sa var han skeptisk.

"Jag stors inte av lite reklam" - installerade det anda och nu kan han inte vara utan det.
Citera
2013-03-04, 22:17
  #11
Medlem
Backafalls avatar
Finns inget olagligt med det men man kan ju tänka lite på som finansierar sidan du vill se. Kolla exempelvis www.swedroid.se med adblock på...
Citera
2013-03-04, 22:22
  #12
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backafall
Finns inget olagligt med det men man kan ju tänka lite på som finansierar sidan du vill se. Kolla exempelvis www.swedroid.se med adblock på...
di.se har en jävligt störande banner längst upp. Tack vara Adblock kommer inte ens reklamen in m min dator. Jag blockerar även Google Analytics och annan spårningsskit. Long live Adblock Plus.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback