Citat:
Ursprungligen postat av therockyshow
Det här är min idé : En lärare ger elever kvarsittning för att kunna döda dom . En elev varje dag.
En elev får reda på detta och varnar resten av klassen. Klassen lyckas rymma .
Men läraren är fortfarande på jakt efter dom. Halva klassen är fega och går över till lärarens sida (bara för att själva inte dö) Läraren blir tillslut besegrad och instängd på ett sjukhus för psykologiska mäniskor.
Nu undrar jag bara hur jag kan göra denna film på riktigt.
Jag har en ganska låg budget så jag kan inte spendera för mycket pengar ..
Tacksam för svar .. och om ni undrar något så fråga bara ..
Du har en skön grundplåt till en story men du har lite manusbearbetning att ta itu med. Inga föräldrar som saknar sina barn? Inga poliser som kommer och snokar? Ingen som vågar göra något som att ringa polisen när de får reda på detta? Lösningen på de här frågorna är självklara men jag ska låta dig komma på lösningen själv. Hint:
Citat:
Låter som en riktig pangrulle, lite som flugornas herre!
Vart utspelar sig Flugornas herre?
För att få en film gjord med små medel så krävs engagemang. Från dig och alla medverkande. Tricket är att få folk engagerade i det du vill göra. Man kan inte göra särskilt mycket själv. Jag skulle börja med att försöka att få samarbetspartners engagerade. Kolla med studieförbund och skolor där du bor. Finns det något mediagymnasium? Det kanske t.om finns ett filmcentrum där du bor. Du behöver folk som kan kameror och som kan filma. Någon kanske har all utrustning du behöver. Eller så kanske du kan låna från ert filmcentrum. När man har någon slags resurs i ryggen, en skola, ett filmcentrum, så blir det oftast enklare att få fler engagerade. Du är inte en ensam "loser" som vill göra något som är över ditt huvud. Du har liksom förvandlats till en seriös filmare. Det hjälper inte bara med att få låna utrustning utan det hjälper dig att få fram inspelningsplatser. Bra inspelningsplatser är väldigt, väldigt viktigt. Nästa steg är skådisar. Det finns garanterat massor med amatörtalanger där du bor. Det gäller bara att veta vart man ska leta. Skolor är första stället. Sätt upp lappar på anslagstavlor. Alla skolor har en liten teaterförening och alla städer har en liten amatörteater. Gå dit. Sätt upp lappar. Ta kontakt och få folk engagerade.
Hur ska läraren mörda sina elever? Make it bloody...