Flashback bygger pepparkakshus!
2013-03-03, 11:41
Medlem
Det här är min idé : En lärare ger elever kvarsittning för att kunna döda dom . En elev varje dag.
En elev får reda på detta och varnar resten av klassen. Klassen lyckas rymma .
Men läraren är fortfarande på jakt efter dom. Halva klassen är fega och går över till lärarens sida (bara för att själva inte dö) Läraren blir tillslut besegrad och instängd på ett sjukhus för psykologiska mäniskor.

Nu undrar jag bara hur jag kan göra denna film på riktigt.
Jag har en ganska låg budget så jag kan inte spendera för mycket pengar ..

Tacksam för svar .. och om ni undrar något så fråga bara ..
Citera
2013-03-03, 11:43
Medlem
Hahah, tack du gjorde min dag!
Citera
2013-03-03, 11:48
Medlem
JohnLocke2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therockyshow
Det här är min idé : En lärare ger elever kvarsittning för att kunna döda dom . En elev varje dag.
Men läraren är fortfarande på jakt efter dom. Halva klassen är fega och går över till lärarens sida (bara för att själva inte dö) Läraren blir tillslut besegrad och instängd på ett sjukhus för psykologiska mäniskor.

Du lånar ett par HD kameror och ett par lakan som reflektorer och åker till ett vandrarhem i skärgården med din klass. Ni har en vuxen förälder med som ska spela läraren.

Ni skjuter alla scenerna på en helg och lägger ut filmen på internet.
Den blir naturligtvis en hit och du använder pengarna att köpa bättre utrustning.
Citera
2013-03-03, 11:51
Medlem
StonedSwedes avatar
Kortfilm eller långfilm? Har du skrivit ett fullständigt manus?

Det viktigaste är väl att du hittar inspelningsplatser. Du kan ju alltid kontakta en skola som du har gått på ( om du är relativt ung, vill säga ), och fråga ifall du får låna klassrum och liknande som inspelningsplatser.
Sjukhusscenerna kan man ju egentligen filma vart som helst. Bara att filma exteriörerna av ett sjukhus, för att sedan klippa till interiörerna ( som kan vara filmade vart som helst ).
Citera
2013-03-03, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Kortfilm eller långfilm? Har du skrivit ett fullständigt manus?

Det viktigaste är väl att du hittar inspelningsplatser. Du kan ju alltid kontakta en skola som du har gått på ( om du är relativt ung, vill säga ), och fråga ifall du får låna klassrum och liknande som inspelningsplatser.
Sjukhusscenerna kan man ju egentligen filma vart som helst. Bara att filma exteriörerna av ett sjukhus, för att sedan klippa till interiörerna ( som kan vara filmade vart som helst ).

Långfilm var det tänkt.
Håller på och skriver ett manus just nu .

Tack för tipset !
Citera
2013-03-03, 12:08
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Långfilm var det tänkt.

Kolla upp folks skådespelartalanger i din närhet. Skaffa som tidigare sagt en hd-kamera, stativ och dra iväg någonstans (smartast är ju att fråga din lokala grundskola om du kan få låna lokaler!).
Citera
2013-03-03, 14:41
Medlem
Citat:

Låter som en riktig pangrulle, lite som flugornas herre!

"sjukhus för psykologiska mäniskor"
Citera
2013-03-03, 16:34
Medlem
Min fundering ar bara varfor inte elever berattar for polisen eller varfor foraldrar inte tar kontakt med skolan efter att deras barn inte kommit hem?
Citera
2013-03-03, 18:03
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Du har en skön grundplåt till en story men du har lite manusbearbetning att ta itu med. Inga föräldrar som saknar sina barn? Inga poliser som kommer och snokar? Ingen som vågar göra något som att ringa polisen när de får reda på detta? Lösningen på de här frågorna är självklara men jag ska låta dig komma på lösningen själv. Hint:
Citat:
Låter som en riktig pangrulle, lite som flugornas herre!
Vart utspelar sig Flugornas herre?

För att få en film gjord med små medel så krävs engagemang. Från dig och alla medverkande. Tricket är att få folk engagerade i det du vill göra. Man kan inte göra särskilt mycket själv. Jag skulle börja med att försöka att få samarbetspartners engagerade. Kolla med studieförbund och skolor där du bor. Finns det något mediagymnasium? Det kanske t.om finns ett filmcentrum där du bor. Du behöver folk som kan kameror och som kan filma. Någon kanske har all utrustning du behöver. Eller så kanske du kan låna från ert filmcentrum. När man har någon slags resurs i ryggen, en skola, ett filmcentrum, så blir det oftast enklare att få fler engagerade. Du är inte en ensam "loser" som vill göra något som är över ditt huvud. Du har liksom förvandlats till en seriös filmare. Det hjälper inte bara med att få låna utrustning utan det hjälper dig att få fram inspelningsplatser. Bra inspelningsplatser är väldigt, väldigt viktigt. Nästa steg är skådisar. Det finns garanterat massor med amatörtalanger där du bor. Det gäller bara att veta vart man ska leta. Skolor är första stället. Sätt upp lappar på anslagstavlor. Alla skolor har en liten teaterförening och alla städer har en liten amatörteater. Gå dit. Sätt upp lappar. Ta kontakt och få folk engagerade.

Hur ska läraren mörda sina elever? Make it bloody...
Citera
2013-03-03, 19:06
Medlem
StonedSwedes avatar
Personligen så tycker jag inte att du ska filma i HD. Tycker att det blir för polerat, och det ser inte alls "filmigt" ut om man filmar med billiga HD-kameror.
Citera
2013-03-03, 19:34
Medlem
Sadomans avatar
Hellre en bra, kanske t.om proffsig, SD kamera än en dassig, amatör, HD kamera. Men en lite proffsigare HD kamera är att föredra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in