Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-05-15, 19:19
  #1
Medlem
Har Nationellt prov Matte-B på torsdag så jag tänkte sätta igång och plugga lite nu. En par frågor till er som redan gjort provet:

Var det svårt för er som är medelbra i matte?
Vad är det man bör träna mest på?

MVH
Citera
2005-05-15, 20:49
  #2
Medlem
Onds avatar
definera medelbra?

jag vill minnas att det var väldigt mycket grafer och ekvationer (skrev det för ett år sen)
Citera
2005-05-15, 21:20
  #3
Medlem
danskenitunnans avatar
Lycka till!
Citera
2005-05-15, 22:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond
definera medelbra?

jag vill minnas att det var väldigt mycket grafer och ekvationer (skrev det för ett år sen)

Medelbra, ligger väl runt g+ på varje prov..

Det var väl inte samma prov förra året?
Citera
2005-05-15, 23:52
  #5
Medlem
på tal om matte-b så lånar jag tråden lite. om man har klarat nationella provet i matte-b, måste man då ha klarat alla delprov också för att få g eller räcker det med att bli godkänd på nationella?
Citera
2005-05-16, 00:28
  #6
Medlem
Perry Masons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeMan
på tal om matte-b så lånar jag tråden lite. om man har klarat nationella provet i matte-b, måste man då ha klarat alla delprov också för att få g eller räcker det med att bli godkänd på nationella?

Tror nog att det beror mycket på din lärare, hur högt han värderar nationella. Vissa lärare kan basera allt/nästan allt på nationella, vissa värderar det som vilket prov som helst.
Citera
2005-05-16, 07:39
  #7
Medlem
Onds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyboy
Det var väl inte samma prov förra året?

självklart inte, men det är antagligen samma upplägg eftersom det är samma kurs....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback