Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-02, 14:10
  #1
Medlem
Vilodags avatar
För ca två veckor sedan åkte jag snowboard och nybörjare som jag är ramlade jag flera gånger. Backen hade töat och sedan frusit till så det var väldigt hårt underlag, nästan isigt.

Jag har fortfarande ont ibland när jag sitter. Ska jag sitta på golvet och göra situps så gör det ont, sitter jag däremot vanligt på en stol känns inget. Smärtan sitter inte utanpå utan inne i kroppen.

Vad beror smärtan på och när går den över?
Citera
2013-03-02, 14:16
  #2
Medlem
Det är sånt som händer när man åker bräda, det kommer gå över om några dagar troligtvis. Jag vet hur det är när man ramlar med snowboard, man kan slå sig riktigt ordentligt.

Du har säkert fått ett blåmärke eller nåt bara.
Citera
2013-03-02, 14:25
  #3
Medlem
Gnastys avatar
Skulle göra en boardslide en gång för ett par år sedan. Slutade med ett direkt fall på svanskotan på railen. I alla fall, jag hade ont i ett halvår. Precis som du så kunde jag inte sitta normalt på rumpan.
Citera
2014-01-30, 01:26
  #4
Medlem
Skaffa ett skydd för rumpan! Gör susen. Finns att beställa på nätet. Antingen crashpants eller en enkel skumgummidyna, tailsaver, som man sätter i brallan.
__________________
Senast redigerad av Baljan2 2014-01-30 kl. 01:29.
Citera
2014-01-30, 01:28
  #5
Avstängd
apologis avatar
Om du har tur går smärtan över.

Om du har otur har du fått en spricka i svanskotan. Då får du helt enkelt åka in till vårdcentralen. Väl inne på vårdcentralen stoppar man upp ett finger i stjärten på dig för att kontrollera / rätta till svanskotan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback